کد خبر 963075
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اظهارات آمریکایی‌ها علیه ایران به خوبی سیاست تهاجمی واشنگتن در سراسر جهان را نشان می‌دهد که این خط‌مشی دیگر از حد قابل تصور گذشته و به مردم کشورهای بیشتری آسیب می‌رساند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»،"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر سخنان اخیر "برایان هوک" نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در مسائل مربوط به ایران که از آمادگی واشنگتن برای استفاده از توان نظامی برای مقابله با تهران خبر داده، تاکید کرد، اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران به خوبی سیاست خارجی تهاجمی ایالات متحده در سراسر جهان را نشان می‌دهد که این خط‌مشی تهاجمی دیگر از حد قابل تصور فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید:

معافیت محدود توسط آمریکا برای خرید نفت ایران

برایان هوک ادعای مقامات آمریکایی درباره ایران را تکرار کرد

زاخاروا در صفحه تویئتر خود نوشت: «ما هر روز در انتظار اظهارات تند جدیدی از سوی به اصطلاح "شرکای آمریکایی" درباره ایران هستیم که پایانی ندارد. برخورد تهاجمی ایالات متحده در سراسر جهان دیگر از حد قابل تصور تجاوز کرده است. این خط مشی تهاجمی منطقه پس از منطقه، کشور به کشور و ملت به ملت گسترش یافته و افراد بیشتری از آن آسیب می‌بینند. مقامات واشنگتن از زمانی که شلاق را به جای هویج در دست خود گرفتند تا به اصطلاح جهان را "مدیریت کنند"، وخامت اوضاع در مناطق مختلف وخیم شده و عواقب چنین برخوردهایی به خوبی روشن است.»

پیش از این برایان هوک اعلام کرد که ایالات متحده در صورت حمله از سوی ایران، با استفاده از توان نظامی به این اقدام تهران پاسخ خواهد داد. این در حالی است که مقامات تهران اعلام کردهاند که با وجود آمادگی برای مقابله با هر نوع اقدام نظامی از سوی آمریکا، قصد جنگ با این کشور را ندارند. 

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه در پایان سفر روز چهارشنبه خود به تهران، اعلام کرد که مقامات مسکو اقدامات آمریکا علیه ایران، از جمله افزایش حضور نظامی این کشور در منطقه خلیج فارس را به‌شدت محکوم کرده و مواضع قاطع خود درباره خودداری از تحمیل خواست واشنگتن بر سایر کشورها را به آنها گوشزد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس