کد خبر 962965
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کوشنر

روز گذشته پادشاه مراکش با انجام دیداری با جارید کوشنر مشاور دونالد ترامپ در امورخاورمیانه در رابطه با تقویب روابط دوجانبه واشنگتن و رباط و همچنین روند آخرین تحولات منطقه به گفتگو نشست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، روز گذشته"محمد السادس" پادشاه مراکش با انجام دیداری با "جارید کوشنر" مشاور دونالد ترامپ در امورخاورمیانه در رابطه با تقویب روابط دوجانبه واشنگتن و رباط و همچنین روند آخرین تحولات منطقه به گفتگو نشست.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا، "محمد السادس" پس از انجام نشست خصوصی با کوشنر، مراسم افطاری را در کاخ پادشاهی مراکش به جای آورد.

گفتنی است، مراسم افطار پادشاه مراکش با حضور"فواد عالی الهمة" ولی عهد این کشور، "ناصر بوریطة" وزیر خارجه مراکش و همچنین "جیسون گرینبلات" نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور خاورمیانه برگزارگردید.

قابل ذکر است، کوشنر به همراه هیئت سیاسی خود درچارچوب سفر به سه کشور مراکش، عمان و اراضی اشغالی فلسطین در رباط پایتخت مراکش حضور پیدا کرده است.

پیشتر، رسانه های صهیونیستی اعلام کرده بودند که السادس پادشاه مراکش در نشست منامه که قرار است روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه در بحرین برگزار گردد، شرکت می کند.

بلافاصله پس از پایان نشست دو طرف، جیسون گرینبلات با انجام یک مصاحبه مطبوعاتی اشاره کرد که مراکش از هم پیمانان و دوستان نزدیک ایالات متحده آمریکا است.

از سویی دیگر صبح امروز جزئیات جدیدی در رابطه با مباحث مطرح شده در این دیدار نشر پیدا کرد.

طی این نشست خصوصی، پادشاه مراکش بر اهمیت بکارگیری تلاش ها در راستای برقرارساختن صلح در فلسطین اشغالی و اتخاذ رویکرد حل دو دولتی و برپایی دولت مستقل فلسطین در خطوط مرزی ۱۹۶۷ تاکید ورزیده است.

وی در ادامه این نشست اشاره کرد که می بایست مردم فلسطین با صلح و صفا کنار اسرائیلی ها زندگی کنند!

به گزارش قدسنا، منامه و واشنتگن با انتشار بیانیه ای در تاریخ ۱۹ ماه کنونی اعلام کرده بودند که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ تیرماه نشست اقتصادی با عنوان "صلح برای شکوفایی" در بحرین برگزار خواهد شد.

پس از اعلام این موضوع از سوی مقامات بحرینی و آمریکایی بسیاری از گروه های فلسطینی و حامیان خارجی فلسطین هرگونه اقدامی برای شکرت در این نشست را محکوم نموده و شرکت در آن را خیانت برشمردند.

علاوه براین، چند روز قبل، پکن و مسکو نیز مخالفت خودشان را از شرکت در این نشست اقتصادی (و سیاسی) اعلام کردند امری که موجب خشم و یأس کشورهای شرکت کنندئه در این نشست شد.

تاکنون کشورهای عربی چون امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مراکش از تصمیم شان برای شرکت در کنفراس اقتصادی منامه خبرداده اند.

منبع: خبرگزاری قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    0 0
    حوزه های علمیه باید سفرای دینی فرهنگی از علمای شیعه درست کرده و به ممالک اسلامی به مراکز اسلامی و سیاسی برای مقابله با تجاوزات معامله قرن اعزام کنن.
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    0 0
    تحلیلگر افکارنیوز نوشت: ابراهیم العساف وزیر خارجه عربستان سعودی اراجیف می‌گوید. تحلیلگر عزیز، از شما توقع تجدید نظر در گفتار می‌رود زیرا این شیوه بیان که دشمن‌تراشی است ریشه مشکلات چهل ساله‌مان می‌باشد و میهن‌مان را به نابودی کشانده است. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس