کد خبر 962843
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
عبدالله دوم

داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا که به اردن سفر کرده است با پادشاه این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، جراد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که به اردن سفر کرده است با عبدالله دوم پادشاه این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

کدام کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی سلاح می‌خرند؟

پادشاه اردن در این دیدار بر ضرورت گسترده شدن تلاش‌ها برای تحقق صلح فراگیر و دائمی بر مبنای تشکیل دو دولت در فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تازه ترین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار شماری از مقامات اردنی از جمله أیمن الصفدی وزیر خارجه این کشور و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه دونالد ترامپ در مذاکرات سازش حضور داشتند.

صدها تن از شهروندان اردنی شب گذشته در اعتراض به سفر جراد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور در برابر سفارت واشنگتن در امان تحصن کردند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که جراد کوشنر داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا عازم خاورمیانه شده است تا با مقامات مغرب، اردن و رژیم صهیونیستی در خصوص طرح موسوم به معامله قرن گفتگو کند.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

در همین راستا قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) یک نشست اقتصادی در منامه بحرین برگزار شود؛ نشستی که وزیران اقتصاد به‌همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی در آن حضور خواهند داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس