کد خبر 962859
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان در ضیافت افطاری با سفرای کشورهای اسلامی در تهران تأکید کرد هیچ درد و خطری بالاتر از این نیست که معامله شرم آور قرن از سوی برخی کشورهای منطقه حمایت شود.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه چهارشنبه در ضیافت افطاری سفرای کشورهای اسلامی، حمایت برخی کشورهای منطقه از طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن را دردآور و خطرناک خواند.

بیشتر بخوانید:

ظریف: قدس به فلسطین و فلسطینی‌ها تعلق دارد

استقبال گرم «ایاد علاوی» از پیشنهاد وزیر خارجه ایران

ظریف خطاب به سفرای حاضر در این ضیافت افطاری گفت: «شرایط کنونی جهان اسلام شرایط دردناکی است. هیچ درد و خطری بالاتر از این نیست که معامله شرم آور قرن توسط برخی کشورهای منطقه حمایت شود. قدس فروشی نیست؛ قبله اول مسلمین و مرکز آرزوها و آمال همه مسلمانان است.»

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

در همین راستا قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) یک نشست اقتصادی در منامه بحرین برگزار شود؛ نشستی که وزیران اقتصاد به‌همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی در آن حضور خواهند داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    بالاترین خطر،خالی شدن سفره مردم به خاطر گرانی بیش از حد قیمت کالاهای مورد نیاز مردم و قیمت دلار،و تحریم است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس