کد خبر 962760
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
سون هیونگ مین

سون هیونگ مین می‌تواند به عنوان اولین آسیایی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپورت استرالیا، بازیکنان آسیایی معمولاً در تاریخ لیگ قهرمانان تأثیر کمی داشتند و با این حال از معدود بازیکنانی که توانسته در معتبرترین تورنمت باشگاهی در اروپا تأثیر زیادی داشته باشد، سون هیونگ مین کره‌ای است.

تاتنهام در سال ۲۰۱۵ برای جذب این بازیکن ۴۸ میلیون دلار پرداخت کرد تا او به گران‌ترین بازیکن آسیایی تاریخ تبدیل شود. قبل از او هیده توشی ناکاتا با ۴۵ میلیون دلار گران‌ترین بازیکن آسیایی بود.

بیشتر بخوانید:

رکوردزنی ستاره آسیایی در لیگ قهرمانان اروپا

 

تیم او یعنی تاتنهام حالا در فینال لیگ قهرمانان قرار دارد و این شانس وجود دارد که بتواند قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. بازیکنانی چون پارک جی سونگ تاکنون توانستند از آسیا در فینال لیگ قهرمانان بازی کنند، ولی هیچکدام از بازیکنان آسیایی تاکنون قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست نیاوردند و در صورتی که تاتنهام بتواند با برتری برابر لیورپول در بازی شنبه شب قهرمان لیگ قهرمانان شود، سون به اولین آسیایی تبدیل می‌شود که این عنوان مهم را به دست می‌آورد.

سون در این فصل ۴ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است و در ۳۱ بازی لیگ برتر نیز ۱۲ گل به ثمر رساند. درخشش او برابر منچسترسیتی باعث صعود تاتنهام به مرحله بعد لیگ قهرمانان شد.

او همچنین با ۵۲ بازی اروپایی در رده چهارم بیشترین تعداد بازی در بین بازیکنان آسیایی در تاریخ رقابت‌های اروپایی است و با زدن ۱۷ گل بعد از ماکسیم شاتسیخ مهاجم ازبکستانی سابق دیناموکیف در رده دوم برترین گلزنان آسیایی در رقابت‌های اروپایی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس