کد خبر 962706
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
تأکید حماس بر توان موشکی مقاومت برای زدن تل‌آویو

رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه اعلام کرد، توانایی‌های شاخه نظامی این جنبش بیش از آن میزانی است که تا کنون علنی کرده و در درگیری احتمالی آینده، تل‌آویو هدف ضربات سخت موشکی قرار خواهدگرفت.

به گزارش مشرق، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه اعلام کرد، توانایی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس چند برابر آن میزانی است که در درگیری‌های سابق از خود نشان داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، السنوار گفت: در جنگ ۲۰۱۲، تل‌آویو و محیط اطراف آن را با ۱۷ موشک و در جنگ ۲۰۱۴ با ۱۰۷ موشک هدف قرار دادیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش حماس به رونمایی از بخش اول "معامله قرن"

روایت روزنامه اسرائیلی از سلاح جدید حماس

رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه افزود: راهپیمایی‌های بازگشت جز با تحقق اهداف خود متوقف نخواهد شد و رویارویی آینده شاهد هدف قرار گرفتن تل‌آویو با قدرت موشکی بالا خواهد بود.

ادعای تل‌آویو: حماس، اسرائیل را تهدید کرده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در خبری مدعی شدند، حماس تهدید کرده در صورتی که رژیم صهیونیستی به توافق‌های پیشین درباره آتش‌بس پایبند نباشد، بار دیگر تنش‌ها در مرز غزه از سر گرفته خواهد شد.

وبگاه صهیونیستی «مفزاک لایف» در خبر خود مدعی شد: حماس گفته دولت اسرائیل به وعده‌های خود عمل نکرده و از اجرای توافق‌ها فرار می‌کند. حماس تهدید کرده در صورتی که اسرائیل اجرایی کردن توافق‌های وعده داده شده را آغاز نکند، تنش‌ها بیش از گذشته از سر گرفته خواهد شد.

۱۴ اردیبهشت ماه گدشته رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد. حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

این تنش‌ها با وساطت‌های منطقه‌ای مانند مصر و قطر و نیز میانجی‌گری بین‌المللی پایان یافت اما گروه‌های مقاومت در آن زمان اعلام کردند اگر رژیم صهیونیستی ظرف یک هفته پیشِ رو تفاهم‌های اساسی را نهایی نکند، اوضاع بار دیگر به سمت تنش پیش خواهد رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 3
    خخخخ غلطای زیادی! اربابتون هم توان حمله به تلاویو رو نداره
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      2 0
      نادان، خودشون که به تلاویو موشک هایی زدن . البته موشک های به قول شما اربابشون، کار رو یکسره میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس