کد خبر 964151
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
حماس

رئیس دفتر جنبش حماس در غزه ضمن قدردانی از حمایت‌های تهران از محور مقاومت، تأکید کرد که برای مقابله با معامله قرن، بسیج ملی اعلام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «یحیی السنوار» رئیس دفتر جنبش حماس در غزه تأکید کرد که این جنبش و عموم مردم فلسطین با نشست اقتصادی که قرار است در بحرین برگزار شود، مخالف هستند.

این نشست اقتصادی که تحت عنوان «صلح اقتصادی» در ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی در منامه برگزار خواهد شد، در راستای اجرای طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» و از بین بردن مسئله فلسطین با توطئه کشورهای عربی مانند سعودی و امارات عربی متحده است.

بیشتربخوانید:

السنوار با اعلام عدم پذیرش معامله قرن و هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که برای مقابله با این مسائل، وضعیت «بسیج ملی» را اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «فلسطین الیوم»، وی در جریان ضیافت افطاری که حماس تحت عنوان «همه با هم علیه معامله قرن» ترتیب داده بود، تصریح کرد: «ما در فلسطین از سوی نظام رسمی عربی که دارای سلاح و قدرت است، احساس خواری می‌کنیم».

رهبر حماس در غزه با تأکید بر ناکامی حتمی معامله قرن و درخواست از مسلمانان برای مقابله با آن، اظهار داشت که حماس برای اتحاد ملی، تلاش برای مقابله با این معامله و تحقق اهداف ملی برای آزادسازی خاک فلسطین آماده است.

السنوار با اشاره به اینکه خطرناک‌ترین مسئله در معامله قرن مربوط به انضمام کرانه باختری به اراضی اشغالی است، خواستار گفت‌وگوی ملی فراگیر شد.

وی از کشورهای عربی خواست که درحمایت از جریان مقاومت از جمهوری اسلامی ایران پیروی کنند و همچنین از قطر به خاطر حمایتهای مالی و از مواضع مصر و کویت نیز قدردانی کرد.

السنوار هفته جاری نیز اظهار داشت که همه عربها فلسطین را فروختند، ولی جمهوری اسلامی ایران همچنان به حمایت از ملت ما برای مقابله با اشغالگری ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد که مقاومت نسبت به گذشته چند برابر پیشرفت کرده است؛ زیرا «در جنگ ۲۰۰۸-۲۰۰۹ مقاومت، اسرائیل را با دهها موشک گراد و ساخت داخل بمباران کرد. در سال ۲۰۱۲ مقاومت توانست تجهیزات خود را پیشرفته کند و تل‌آویو را با ۱۸ موشک فجر بمباران کرد. در سال ۲۰۱۴، مقاومت تل‌آویو را با بیش از ۱۷۰ موشک بمباران کرد و همه این مسائل با حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس