باشگاه استقلال

عضو اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: چه کسی گفت منشا را به استقلال بیاورند؟ پولی بود که از وزارتخانه به او می‌دادند و در آن مقطع چون برانکو او را نخواست گفتند برو استقلال. منشا که فوتبالیست نبود.

سرویس ورزش مشرق – پس از پایان فصل فوتبالی ۹۸-۹۷ و نتایج ضعیفی که تیم استقلال در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کسب کرد هواداران این تیم در فضای مجازی و برخی از اعضای کادر فنی تیم مانند فرهاد مجیدی به برخی اتفاقات پیرامون تیم استقلال انتقاد کرده و بر این باور هستند که وزارت ورزش و جوانان بین دو تیم محبوب پایتخت تبعیض قائل شده و نگاهی برابر به هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اعمال نمی‌شود.

فرهاد مجیدی پس از پایان لیگ این موضوع را در صفحه اینستاگرامش هم منتشر کرد و حمله تندی به فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش و معاونش داشت و همه را متهم کرد که به آرزویشان که قهرمانی پرسپولیس بوده رسیده‌اند.

گرچه خیلی زود و احتمالاً به درخواست مدیران باشگاه استقلال که همگی منصوبین وزیر ورزش هستند متن منتشر شده را تغییر داده و در حالی که در متن اول به صراحت حرفش را بیان کرده بود با اسم بردن از عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت منظورش این فرد بوده است و به جانبداری یکی از کارکنان وزارت امور خارجه از پرسپولیس ایراد گرفت.

در کل واضح است که در این سال‌ها به ویژه پس از تکرار قهرمانی‌های پرسپولیس ظن شدیدی بین هواداران تیم استقلال نسبت به اتفاقات رخ داده در وزارت ورزش و جوانان ایجاد شده که خواسته یا ناخواسته این ذهنیت را ایجاد کرده که ناتوانی مدیران استقلال، مربیان و بازیکنان این تیم در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر ناشی از توجهات کم وزارت ورزش به این مجموعه است.

بیشتر بخوانید:

حسین فرزامی در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت مدیرت باشگاه استقلال، نحوه کنار گذاشته شدن شفر و انتخاب سرمربی جدید حرف زد و از دارایی‌های باشگاه استقلال گفت.

*مدیران استقلال زیرمجموعه پرسپولیسند!

با این هیأت مدیره‌ای که آقای وزیر چیدمان کرده است از این بیشتر نمی‌توان توقع داشت. این هیأت مدیره معمولاً زیر مجموعه پرسپولیس است. ببینید که به چه دلیل بازیکنی مانند منشأ که در پرسپولیس بازی کرده است برای اینکه با آن تیم قرارداد داشت آوردند استقلال تا بقیه پولش را هم در دیگر تیم‌های دولتی بپردازند. چه کسی گفت منشأ را به استقلال بیاورند؟ پولی بود که از وزارتخانه به او می‌دادند و در آن مقطع چون برانکو او را نخواست گفتند برو استقلال.

*پول داشتید به تیام می‌دادید!

منشأ که فوتبالیست نبود. فوتبالیست همان تیام بود که دوتا دوتا برای استقلال گل می‌زد. بازیکنی که اگر وزارت ورزش پولش را به موقع به استقلال می‌رساند تیم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا بالا می‌رفت و به هم نمی‌ریخت.

*استقلال را به پیشکسوتان و مردم بدهید!

این تیم برای مردم است نه دولت. باید باشگاه را به مردم واگذار کنند. به پیشکسوتان. طرح دادیم که ۵۱ درصد پول را ما می‌دهیم. منتهی پول را از نظر اقتصادی ارزشیابی کنید. ۴۹ درصدش را هم به مردم بدهید. به هر یک نفر هم یک سهم بیشتر ندهید. سهم را طوری بچینید که ۵۱ درصد برای پیشکسوتان باشد. پول را از ما به صورت قسطی بگیرند یا نوبتی، از مردم نقد بگیرند.

*مدیر دست‌نشانده باید حرف گوش کن باشد!

هیأت مدیره را هم خود مجمع انتخاب کند نه اینکه وزیر! وزیر می‌گوید آقای X برو آنجا آقای Y برو آنجا. مدیرِ دست نشانده هم مجبور است حرفهای وزیر را گوش کند.

*املاک استقلال را به خودش برگردانید تا بی نیاز شود!

این باشگاه ملک، محل و جایگاه دارد. باشگاه استقلال ۲۳ زمین و سالن داشته که برای باشگاه استقلال یا تاج سابق بوده است. چرا این مجموعه‌ها را به استقلال نمی‌دهید؟ ۳ تا از این مجموعه‌ها را به باشگاه برگردانید تا هیأت مدیره آنها را زیر نظر گرفته با نظارت برآنها برای خودش درآمدزایی کند و پول خودش را دربیاورد. الان فقط یک تیم داریم، اینکه باشگاه نیست. از نظر اصولی باید در ۵ رشته فعالیت داشته باشید تا به شما بگویند باشگاه.

*چشم مدیرعامل به دهان وزیر است!

چرا هیأت مدیره نقش پررنگی در انتخاب مربی و بازیکن ندارد، چون وزیر به فتحی می‌گوید و فتحی هم حرف گوش کن وزارت ورزش است نه ماجدی ها و منزوی‌ها. وزارت خانه دستور می‌دهد بروید فلان کس را بیاورید تا ما پولش را بدهیم، مدیرعامل هم چشمش به دهان کسی است که خودش را در رأس باشگاه نشانده است.

*سرخابی‌ها بازیچه سیاست شده‌اند!

وزارتخانه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را وسیله‌ای برای اهداف سیاسی خودش در نظر گرفته تا برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری از این دو پایگاه مردمی نهایت استفاده را برای مقاصد سیاسی شأن بهره‌برداری کنند. البته ما می‌دانیم ولی کاری از دستمان برنمی آید. بالاتر از اینکه هواداران گروه گروه مقابل وزارت خانه تجمع کردند و شعار داده‌اند که سلطانی فر حیا کن پرسپولیس را رها کن یا برعکس، ولی کو گوش شنوا؟ مگر به آقایان برمی خورد؟ یا متوجه می‌شوند؟ کاملاً خودشان را بی تفاوت نشان می‌دهند!

*آقایان به هر قیمتی دنبال تثبیت خودشان هستند!

نیمه شب در خرمشهر با مربی قرارداد بستن و نیمه شب در مشهد قید همان مربی را زدن منطقی ندارد. تصمیمات عجولانه در استقلال برای این است که افراد به هر قیمتی دنبال این هستند که خودشان را تثبیت کنند. آقای فتحی کجا بوده است!

*فتحی پرسپولیسی است!

آقای فتحی که پرسپولیسی بوده برای چه مدیرعامل استقلال می‌شود؟ بله! ما سابقه اش را داریم. زمان داریوش مصطفوی و مهندس صفایی فراهانی این آقا قاضی القضات یعنی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بود. ما از سوابق ایشان در شهرداری هم خبر داریم.

*فرهاد مجیدی را هم فدا می‌کنند!

فرهاد مجیدی دارد در این بین فدا می‌شود. علی دایی، علی کریمی و امثالهم را چطور سوزاندند؟ این افراد باید بروند ابتدا لِم مربیگری را دربیاورند تا کار را از نزدیک لمس کنند. کلاس و دوره دیدن ربطی به مدیریت در زمین ندارد. کسی که می‌خواهد یک گروه ۳۵ نفره را اداره کند باید مدیریت را در بطن کار پیدا کند. ما آدم‌های خیلی خیلی زیادی را داشتیم که تحصیلات نداشتند ولی بهترین مربی هستند.

*فوری به مربی اولتیماتوم ندهید!

مسئولان استقلال باید مربی را بیاورند که جام بگیرد. می‌روند یک نفر را انتخاب می‌کنند بعد از ۴ بازی که نتیجه نگرفت او را تحت فشار می‌گذارند. شما با مربی یک سال قرارداد بسته‌اید باید به او ثابت کنید که یک سال می‌ماند نه اینکه فوری قیدش را بزنید و تهدیدش کنید که این بازی را مساوی کنی اولتیماتوم می‌دهیم. این رفتارها ته دل مربی را خالی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    17 18
    انصافا آقای فرزامی حرف حق می زند
  • پرسپولیسی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    16 14
    توهم زدی بابا
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    18 12
    عروس نميتونه برقصه ميگه زمين كجه. لياقت يه جام آوردن و نداشتيد. اس خوزستان جام آورد ولي كيسه نه
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
      19 6
      نه رشوه میدیم،نه جعل میکنیم، نه لابی
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    19 11
    این کیسه ها خسته نشدن از این همه خزعبلات و خیال بافی ها
    • شفرخان IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
      9 6
      اینقدر پرو هستند اخر هم که بشن از رو نمی روند چون اینها کلاخلن هستند
  • علیزاده IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    11 8
    خدای من چه آدمهایی بهتر است بگو، همه ایرانی‌ها از خرد و بزرگ و از مرد و زن همه و همه پرسپولیسی هستند. خدای من چه آدمهایی عضو هیأت مدیره ششتقلال بوده و هستند.
  • ارمین IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    9 8
    حرفاش کاملا درسته این مدیریت به درد استقلال نمی خوره چرا تیم سوگلی باید مربی 2 میلیون دلاری داشته باشه اما بودجه استقلال برای جذب مربی حداکثر 400 هزار دلار باشه؟؟ استراماچونی یکی در حد شفره و هیچ سودی برای استقلال نداره
  • شفر خان IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    6 6
    حسین خان فرزامی لطفا داستان تعریف نکن و کسی را با علی کریمی مقاسیه نکن اگر حرفی نداری مجبور نیستی نظر دهی و یا نه تو هم پست می خواهی در استقلال راهش پیدا کردی پست که بگیری فتحی می شود استقلالیل اصیل مانند پرویز خان میرشاد خان اصغر خان فتح اله خان و... خان
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    6 3
    مشرق (ورزشی)اول کامنت ها رو آماده میکنه بعد خبر کار میکنه
  • اکبر IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    8 6
    دست گربه به گوشت نمیرسه میگه زمین تپه چاله داره.زمانی که همه استقلالی بودن وبازیها رو سه بر صفر به نفعشون اعلام میشدهمین حرفارو میزدین
  • مهیار IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    1 1
    چه کم اشتها 51درصدو بدین یشکسوتا اونم قسطی ولی برا مردم نقد اونم 49درصد که حق دخالت هم نداشته باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس