کد خبر 962210
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
محمود عباس نمایه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی با انتقاد از طرح صلح آمریکا و همچنین نشست اقتصادی بحرین گفت که معامله قرن یا همان معامله ننگ و نشست اقتصادی که ماه آینده برگزار می‌شود به جهنم خواهند رفت.

به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه دوشنبه گفت هر کسی که خواستار حل موضوع فلسطین است باید ابتدا با موضوع سیاسی شروع کند نه آنکه توهم‌های میلیاردی را که هیچگونه اظهارنظری درباره آن نمی‌کنیم به فروش برساند.

وی که در مراسمی با حضور مقامات و شخصیت‌های اقتصادی در رام‌الله صحبت می‌کرد، افزود: موضوع ما گام به گام به پیش می‌رود و به خواست خدا به زودی به کشور فلسطینی مستقلی خواهیم رسید که پایتخت آن قدس شریف خواهد بود و معامله قرن یا معامله ننگ به خواست خدا به جهنم خواهد رفت و نشست اقتصادی که به دنبال برگزاری آن طی ماه آینده (در بحرین) هستند تا به ما یک سری توهمات بدهند نیز به جهنم می‌رود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما حرف خود را زدیم و در هر زمان دیگری نیز آن را بیان خواهیم کرد و بیانیه‌های لازم را نیز صادر کردیم و می‌گوئیم که با این نشست (نشست اقتصادی بحرین) و نتایج آن موافق نیستیم چون آنها به دنبال فروش توهماتی به ما هستند که هرگز به نتیجه‌ای نخواهد رسید. ما به حمایت آنها نیازمند نیستیم و با تلاش ملت فلسطین قادر خواهیم بود که دولتی نوین با تمامی امتیازات تشکیل دهیم.

نشست اقتصادی بحرین در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار خواهد شد و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت. این تلاش‌ها توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس