سخنگوی وزارت خارجه عراق: ظریف امروز به بغداد سفر می‌کند

وزیر امور خارجه در پیامی در توئیتر در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا نوشت که رهبر ایران مدت‌ها پیش طی فتوایی منع تسلیحات هسته‌ای را اعلام کردند.

به گزارش مشرق؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه در پیامی در توئیتر به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توکیو واکنش نشان داد.

وی در این پیام نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای مدتها پیش با صدور فتوایی در منع تسلیحات هسته‌ای، اعلام کردند که ما به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستیم. تروریسم اقتصادیِ " تیم بی " به مردم ایران آسیب می‌رساند و در منطقه تنش ایجاد می کند. اقدامات و نه حرف‌های دانلد ترامپ نشان خواهد داد که هدف وی هم همین است یا خیر!»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران حین دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن گفت: «البته من اصلاً به دنبال صدمه‌زدن به ایران نیستم. فقط می‌خواهم بشنوم که ایران به سلاح اتمی «نه» بگوید. به اندازه کافی در جهان به‌خاطر تسلیحات اتمی مشکل داریم، پس ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد. به‌نظرم ما می‌توانیم به توافق برسیم».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به پتانسیل اقتصادی عظیم ایران، گفت: «به دنبال این هستم که به ایران اجازه دهم به عرصه (بین‌المللی) باز گردد. من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم، آنها افراد بسیار بزرگی هستند. ایران شانس این را دارد که به یک کشور بزرگ تبدیل شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علیرضا IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    32 71
    ایران کشور بزرگی بوده و هست و خواهد بود . ترامپ انتهای ایران را نمی تواند ببیند . همانطور که خیلی ها ندیدند
  • DE ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    طرامپ چ: «به دنبال این هستم که به ایران اجازه دهم به عرصه (بین‌المللی) باز گردد.// خخخ به ایران اجازه دهم...گاوچرون بی فرهنگ چه غلطا.خاک عالم بر سر لیبرال های حقیر واصلاح طلب چی های ذلیل و کدخداباوران علیل وغربگرایان رذیل که باعث شده اند این گاوچران اینگونه گستاخی کند.حالا هی برید کفش های این کثافات رو لیس بزنید.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      55 11
      راست گفته،نبود راه انتقال پول و صادرات یعنی چی؟
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      54 8
      افراطی شما نذر و نیاز کردید تا کلینتون ببازه و ترامپ رای بیاره
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    26 82
    همانطور که ""جنگ نخواهد شد ""محقق شد ،""مذاکره نخواهیم کرد "" هم محقق میشود.بنا براین عشاق کدخدا خواب مذاکره با عشقشون رو هم نبینند!
    • مهدي IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      15 85
      اين بي فرهنگ قمار باز مي خواد اجازه بده ما يك كشور بزرگ شويم!!!!! اي كاش آقايان ديپلمات بجاي مودب نشستن و ذوق مرگ شدن از چرنديات اين غربيهاي بي فرهنگ زور گو با زبان خود اينها جواب مي دادند!!!!! برو به گاو چرونيت برس....
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    8 44
    این چرخش و تناقض گویی ترامپ فقط و فقط به خاطر 1- جلب افکار عمومی جهان و مظلوم نمایی و متعاقب آن بسیج عمومی کشورهایی که تا کنون مواضع بی طرفانه ای علیه ایران اتخاذ نموده اند می باشد . و 2 - از طرف دیگر چون مرحله دوم انتخابات در آمریکا در پیش است . نیمه مخالف جامعه آمریکا با خودش را نشانه گرفته تا به آنها بقبولاند که آنطور که آنها فکر میکنند .او جنگ طلب نیست . و خلاصه اقبال عمومی مردم آمریکا به منظور پیروزی در دور بعدی انتخابات هدف اصلی اش میباشد . که به زعم خودش در دوره بعدی ریاست جمهوری اش کار ایران را یکسره و با فراغ بال به سراغ چین که شمشیر اقتصادی را در مقابل آمریکا از روبسته برود . واین کار (مهار ایران ) اگر در همین مرحله اتفاق بیفتد و توام با یک عکس یادگاری با رهبر و یا رییس جمهور ایران هم باشد که نور الی نور می شود . ای ترامپ خبیث!!!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    16 52
    ترام هم فتوا را میداند وهم گزارش بازرسان اژانس را می خواند اقای ظریف فکر نمیکنی سر کاری
  • امیر حسین IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    10 56
    ایرانی ها در روزهای سخت ، محکمتر و مقاوم تر می شوند ما ایرانی ها علاقه ای به ساخت سلاح هسته ای نداریم که از ما می خواهند سلاح هسته ای نداشته باشیم ما به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستیم، سلاح های هسته ای کشتار جمعی اسرائیل را نابود کنید.
  • صادق IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 39
    گفت و گو همین نیست؟ گفت و گو فقط روبروی هم نشستن که نیست.
  • دیدگا IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    7 44
    ترامپ! ایران نه تنها شانص این رو داره که به یک کشور بزرگ تبدیل بشه! بلکه ظرفیت و لیاقت و توانش رو هم داره و همین الان هم کشور بزرگی هست. اگه نفوذی ها و سگهای خودتون رو از ایران بکشید بیرون خیلی زودتر از این حرفها به اون کشور بزرگ جهانی تبدیل میشد ولی خب الان هم با توجه به کارشکنی ها و دشمنی های استعمارگران تاریخ با سرعت کمتری به اون نقطه خواهیم رسید!
  • حسن IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 30
    امریکا عقب نشینی کرد و بالاخره برای اینکه ابهت ظاهری اش در دنیا لکه دار نشود با تغییر جزئی و نیز تغییر اسم برجام معاهده جدیدی بین 5+1 منعقد گردد و ترامپ انرا برای خود پیروزی اعلام کند و غائله فعلی بصورت مسالمت امیز حل شود . انجام این کار شکوه و عظمت ایران را نشان میدهد که مرعوب نشد . بهر حال برای دو طرف برد - برد گردد .
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 1
    دستاورد این فتوا برای ایران چه بوده؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      6 38
      دهن امثال ترامپ و تورو بسته
  • US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    8 45
    با تمام ارادتی که به رهبری دارم با این فتوا مخالفم چون خودمان با دست خودمان اهرم فشار را کنار گذشتیم. شوربختنه غربیها انصاف و عدالت سرشان نمی‌شود و فقط اهرم فشار و منافع میفهمند. حتی اگر نمیخواستیم بمب اتم درست کنیم میبایست این اهرم فشار را برای مذاکره حفظ میکردیم.
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 1
    جواد جونم من خودتو ناراحت نکن برا پوستت بده نیس که ظریفی یه وقت اوف میشی
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 1
    ظریف تو در اندازه ترامپ نیستی
  • DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 1
    این ترامپ چه از خود راضی! چه بخوای چه نخوای ایرانی ها تو دنیا برای خودشون همه جا ، جا باز میکنن و ظاهر میشن! فکر خودت باش که دوسال دیگه کجا باشی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس