کد خبر 962083
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
پوتین نمایه

مقام‌های دولت روسیه با رد رأی یک دادگاه حل اختلاف مبنی بر لزوم آزادی ملوان‌های اوکراینی، می‌گویند روند تحقیقات و محاکمه این ملوان‌ها باید تکمیل شود.

به گزارش مشرق، یک سخنگوی دولت روسیه روز یکشنبه تأکید کرد که این کشور تا زمانی که تحقیقات و روند محاکمه ملوان‌های بازداشت‌شده اوکراینی تکمیل نشده باشد، آن‌ها را آزاد نمی‌کند.

به نوشته روزنامه روسی «ودوموستی»، این سخنگوی کرملین تأکید کرده است که رأی یک دادگاه حل اختلاف مبنی بر لزوم آزادی این ملوان‌ها مورد تأیید مسکو نیست.

بیشتر بخوانید:

خشنودی روسیه از نتیجه انتخابات اوکراین

دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها (ITLOS) روز شنبه رأی داد که ۲۴ ملوان اوکراینی که مقامات روسی آنها را بازداشت کرده‌اند باید هر چه زودتر آزاد شوند. «ولودیمیر زلینسکی» رئیس‌جمهور جدید اوکراین هم گفته است که مسکو می‌تواند به این وسیله آمادگی خود را برای پایان دادن به بحران میان دو کشور در زمینه شبه جزیره «کریمه» اعلام کند.

«جین هیون پایک» قاضی دادگاه در شهر هامبورگ آلمان در این مورد گفت: «فدراسیون روسیه باید هر چه سریعتر برای آزادی ملوانان اوکراینی اقدام کند و به آنها اجازه دهد تا به اوکراین بازگردند.»

این تصمیم با ۱۹ رای موافق در برابر یک رای مخالف - رای روسیه- اتخاد شد.

این موضع‌گیری در شرایطی صورت می‌گیرد که روسیه پیشتر در جلسه استماع شرکت نکرده بود و اعلام کرده بود که دادگاه صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد. مسکو ملوانان را به نقض مرزهای دریایی خود متهم می‌کند.

سه کشتی نیروی دریایی اوکراین سال گذشته با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شده و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند، که در ادامه نیروهای روس مجبور به استفاده از سلاح برای متوقف کردن این کشتی‌ها شدند. در تبادل آتش صورت گرفته سه نفر از نیروهای اوکراین اندکی زخمی می‌شوند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ کریمه هدایت کرده و آنها را توقیف کرد. روسیه سپس پرونده‌ای جنایی با اتهامات نقض حریم مرزی این کشور توسط اوکراین به جریان انداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس