رضوی

کسانی که در شبکه‌های اجتماعی ژست «آزادی‌خواهی» و «دموکراسی» و شفافیت و قانون می‌گیرند، در پشت صحنه با اموال سپرده‌گذاران در بانک سرمایه سریال تاریخی-عاشقانه می ساختند تا با سلبریتی‌ها هم‌عکس شوند.

سرویس سیاست مشرق- روز ۲۴ اردیبهشت ۹۸، در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم فساد اقتصادی بانک سرمایه، نماینده دادستان در قرائت بخشی از کیفرخواست صادره برای این متهمان با استناد به گزارش‌های بانک مرکزی اتهام هادی رضوی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور را محرز دانست و گفت:

"در حالی که کشور گرفتار تحریم، تعطیلی کارخانه‌ها و مواجه با محدودیت منابع است افرادی مثل هادی رضوی با پرداخت حق حساب به مدیران بانک بدون رعایت بهداشت اقتصادی این مبلغ را از بانک به یغما برده‌اند."

وی سپس در خصوص احسان دلاویز، متهم ردیف دوم این پرونده، با اشاره به اینکه نامبرده از دوستان مشترک هادی رضوی و محمد امامی است، گفت:

" دلاویز رابطه قابل توجهی با هیئت مدیره وقت بانک سرمایه بخصوص آقای بخشایش داشته و هادی رضوی برای افزایش اعتبارش در بانک سرمایه ۲ میلیارد تومان به دلاویز پرداخت کرده است." [۱]

«احسان دلاویز» را عمدتاً به خاطر سرمایه‌گذاری در سریال‌هایی چون «شاهگوش» و «شهرزاد» و فیلم‌هایی چون «دراکولا» و «لامپ ۱۰۰» می‌شناسند، اما او که دوست صمیمی «سیدمحمد امامی» (دیگر متهم بانک سرمایه» و «محمدهادی رضوی» (داماد محمد شریعتمداری و متهم اول فساد بانک سرمایه) است، علاوه بر سینما در پتروشیمی و صنعت نفت هم دستی بر آتش داشته است.

احسان دلاویز

به گزارش وبسایت اقتصاد شهروند (۲۵ اردیبهشت ۹۸)، طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۰۸۵۵ مورخ شانزدهم اسفند ماه سال ۹۲، شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۳۷۵۵۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۶۳۵۲۹ در اداره ثبت شرکت‌های تهران تأسیس شد، که رئیس هیأت مدیره، سیدمحمد امامی و نایب رئیس هیأت مدیره، احسان دلاویز ثبت شده است. از جمله موضوعاتی که در اساسنامه شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه به سهامداری احسان دلاویز ذکر شده است، اخذ وام و تسهیلات به صورت ارزی و ریالی است. دفتر مرکزی شرکت توسعه نفت و گار سرمایه وابسته به احسان دلاویز در سال ۱۳۹۲، در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی و کوی ملکوتی بود.


طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۰۸ مورخ سوم آذرماه سال هزار و سیصد و نود و سه، شرکت توسعه نفت و گاز دیار (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۴۶۳۱۷۱ و شناسه ملی ۱۴۰۰۴۵۲۹۷۰۵ تأسیس می‌شود و موضوع این شرکت، ارائه کلیه فعالیت‌های صنعتی، در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی و خرید و فروش و واردات و صادارت ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی در خصوص پتروشیمی، نیروگاهی، پالایشگاهی، تجهیز، تأمین، نگهداری فنی و راه اندازی خطوط تولید کارخانجات صنعتی و صنایع تبدیلی و واردات فناوری و صنایع مادر و تجهیزات تولیدی و صنعتی و توزیع و پخش و بسته بندی کالاهای صنعتی مجاز بازرگانی اعلام شده است. احسان دلاویز طبق این آگهی رسمی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره این شرکت است.

دلاویز البته بسیار مایل است که خود را چهره‌ای فرهنگی و هنری جلوه دهد، چنان که مدیرمسؤول نشریه‌ای به نام دیار و عضو هیأت مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد (فعال در حوزه سینما و نمایش خانگی) است. او علاقه بسیاری به حضور در پشت صحنه سریال‌ها و همچنین عکس یادگاری در رویدادهای فرهنگی با سلبریتی‌ها و چهره‌های هنری دارد، و این دقیقاً مشی دوستان و همکاران نزدیک این سال‌های او، یعنی سید محمد امامی و محمدهادی رضوی نیز بوده است.

پشت صحنه سریال شاهگوش با حضور لیدر اصلاحات و احسان دلاویز

احسان دلاویز در کنار مهدی پاکدل (بازیگر)

بیشتر بخوانید:

هادی رضوی چگونه با پول معلمان رؤیاهای پسر شریعتمداری را تعبیر کرد؟ +تصاویر

اما به لحاظ سیاسی، احسان دلاویز را از وابستگان و نزدیکان سیدمحمد خاتمی، لیدر اصلاحات، و از اعضای بنیاد وابسته به خاتمی یعنی بنیاد باران می‌شناسند. ظاهراً از ابتدای تشکیل بنیاد باران، پس از کنار رفتن خاتمی از ریاست جمهوری در سال ۸۴، دلاویز با آن همکاری داشته است.

خبرگزاری ایسنا در مطلبی به تاریخ ۲۲ شهریور ۸۴، درباره «جوان‌ترین مشاور خاتمی»، یک گزارش شبه‌تبلیغاتی برای احسان دلاویز منتشر کرد. در بخش معرفی دلاویز در این گزارش می‌خوانیم:

" «احسان دلاویز» از هفده سالگی با دولت خاتمی به عنوان مشاور در امور جوانان همکاری کرده است. او این حضور را گواهی بر آغازگری سیدمحمد خاتمی در نگاه جدی و احترام به جوانان در سپردن مسؤولیت به آنان می‌داند.

دلاویز پس از هفت سال همکاری با دولت خاتمی، اکنون در سن ۲۴ سالگی پس از طی مسوولیت‌هایی از جمله مشاور عالی سازمان ملی جوانان، مشاور وزارت آموزش و پرورش و رئیس کمیته جوانان این وزارتخانه هم‌چنان فعال است و طرح ۱۰۰ صفحه‌ای برنامه‌ی عمل در حوزه‌ی جوانان را به دولت احمدی‌نژاد نیز ارائه کرده است."

این گزارش درباره همکاری این جوان با بنیاد تازه تأسیس باران در آن مقطع می‌افزاید:

" این مشاور جوان خاتمی با بیان این‌که رئیس‌جمهور سابق از تمام توانش در حوزه‌ی جوانان استفاده کرد و بیشترین حضورش در دستگاه‌ها مربوط به سازمان ملی جوانان بوده اظهار می‌کند: امروز هم پس از پایان دولت با خاتمی هم در مؤسسه‌ی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و هم در بنیاد «باران» بنای همکاری دارد و تشکیل باشگاه جوانان را به صورت غیردولتی و با هدایت بنیاد باران و در صورت تأیید نهایی از سوی خاتمی دنبال خواهد کرد. "

دلاویز سپس شرحی مجمل از آشنایی و همکاری خود با شخص خاتمی در دوران ریاست جمهوری او ارائه می‌دهد:

" از سال ۷۶ با نظرات آقای خاتمی و شعارهایشان در حوزه‌ی جوانان و هم‌چنین علاقه‌مندی ایشان به فعال کردن حوزه‌ی جوانان کشور و دستگاه‌ها برای حمایت از جوانان آشنا شدم. در آن زمان من دانش‌آموز بودم و طرح‌هایی را به صورت نامه برای آقای خاتمی ارسال می‌کردم. بعد از اینکه تعداد این طرح‌ها زیاد شد و آقای خاتمی مرتب آنها را پیگیری می‌کرد و بعضاً هم پاسخ می‌داد از سوی دفتر ایشان از من دعوت شد و ملاقاتی با آقای خاتمی داشتم. من هم به صورت حضوری طرح‌ها و برنامه‌هایم را به ایشان دادم. "

او تصریح می‌کند:

" با وجود اینکه من هم‌چنان دانش‌آموز بودم و هفده سال بیشتر نداشتم آقای خاتمی با علاقه‌مندی فراوان از من خواستند که در حوزه‌ی جوانان به دولت ایشان کمک کنم و من را به آقای مظفر، وزیر وقت آموزش و پرورش معرفی کردند که در حوزه‌ی جوانان در دولت ایشان مشغول به کار شدم."

تبلیغات احسان دلاویز برای لیدر اصلاحات

جالب این‌جاست که در جای جای این گزارش رپرتاژگونه، از احسان دلاویز به عنوان «مشاور جوان خاتمی» یاد شده و خود او از صدور حکم مشاوره برای خودش به دستور شخص خاتمی گفته است:

" همکاری من با دولت خاتمی خود گواهی بر این قضیه است و از روز اول پا به پا در حوزه‌ی جوانان در خدمت دولت آقای خاتمی بودم و کار ما رسمیت داشت. هر چند که بر اساس ضوابط حکم مشاور رئیس جمهور برای افراد زیر ۲۵ سال زده نمی‌شود اما بنا به دستور آقای خاتمی از سوی اطرافیان ایشان حکم مشاور دولت برای من خورده بود و کارم رسمیت داشت. محل استقرارم نیز سازمان ملی جوانان بود و در بسیاری از جلسات به خصوص جلسات شورای طرح و برنامه و شورایعالی جوانان نظرات جمع را متحول می‌کردم و نظرات من و آقای رستگار که مشاور امور نخبگان جوان بود به شدت مورد استقبال قرار می‌گرفت و در این حوزه تأثیرگذار بود.

وی یادآور شد:

"هیچ طرح و ایده‌ای نبود که در این مدت ارائه دهم و آقای خاتمی آن را رد کند؛ بلکه به شدت از طرح‌ها و برنامه‌ها حمایت می‌کردند و آنها را به مسؤولان ذیربط و دستگاه‌های مربوط ارجاع می‌دادند." [۲]

هم احسان دلاویز و هم برادرانش محسن و ساسان، روابط نزدیکی با «غلامرضا تاجگردون»، نماینده لیست امید از حوزه گچساران و باشت دارند و به نوعی تاجگردون حامی آنان بوده است.

محسن دلاویز در کنار غلامرضا تاجگردون

محسن دلاویز، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت نفت پاسارگاد (زیر مجموعه شستا و بزرگ‌ترین تولیدکننده قیر در غرب آسیا) و همچنین معاون صندوق بازنشستگی نفت (یک نهاد بسیار ثروتمند و بانفوذ) بوده است و او را به نوعی شاگرد تاجگردون می‌دانند. او علاوه بر اینکه معتمد بیژن زنگنه در وزارت نفت و مشاور اوست، در اردیبهشت ماه سال گذشته از سوی زنگنه به عنوان مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت منصوب شد. محسن دلاویز در مصاحبه‌ای در ۱۰ فروردین ۹۷ پیرامون برخی گمانه زنی‌ها و احتمال حضورش درانتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت:

" تاجگردون را یکی از شایسته‌ترین نمایندگان تمام ادوار مجالس کشور می دانم، ایشان استاندارد انتخاب مردم شریف گچساران را تغییر داده و امروز هر کسی نمی‌تواند عنوان نمایندگی این مردم فهیم را یدک بکشد، مردم البته قدردان تلاش‌های صادقانه نماینده خود هستند."

محسن دلاویز، مشاور و معتمد بیژن زنگنه

دلاویز در ادامه افزود:

" رابطه‌ام با دکتر تاج گردون فراتر از همشهری و دوست است و او را برادر امین و بزرگ‌تر خود می دانم ضمن اینکه حضورم در انتخابات مجلس در دوره گذشته، با مشورت و خواست دکتر تاج گردون بود." [۳]

محسن دلاویز پیش از این در سمت‌هایی چون معاون برنامه ریزی و توسعه شستا، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو، مدیر عامل شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری حضور داشته و همچنین، سخنگویی سازمان انرژی اتمی، مدیرکل حوزه ریاست، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مدیرکل تشکیلات روش‌ها و تحول اداری و مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی و ریاست هیأت مدیره شرکت لوله سازی اهواز، کارخانجات تولیدی تهران و عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های مختلف از جمله ذوب آهن اصفهان، بازرگانی صندوق بازنشستگی بخشی از پیشینه مدیریتی وی است. [۴]

برادر دیگر دلاویزها، یعنی ساسان هم زمانی به سفارش تاجگردون کارمند قراردادی فرمانداری گچساران شد و در سلسله مراتب اداری پیشرفت خوبی داشت. او در دولت احمدی‌نژاد مدتی فرماندار طالقان بود. ساسان دلاویز در دی ماه سال گذشته به سمت معاون برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه مدیریت شرکت ملی پست ایران منصوب شد. او عضو هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی، ورزشی، رفاهی پیام (وابسته به وزارت ارتباطات) هم هست. [۵]

ساسان دلاویز (چپ)

 

[۱] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/02/24/2011091

[2] https://www.isna.ir/news/8406-09449

[3] http://fanooszagros.ir/?p=76725

[4] http://www.pana.ir/news/163328

[5] yon.ir/uLP1O

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ياسر زماني GB ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    30 3
    مشرق اينا يه داداش کوچيک هم دارن که در شرکت نفت الان کارمند شده و مشغول به کاره ، در مورد اونم تحقيق کن لطفا...
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    42 1
    عجب بخور بخوریه یه الف بچه چقدر پست داشته و داره
  • قاضی منصف IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    38 1
    همه شان را به ضرب 1000 ضربه شلاق کلفت و محکم در سرمای - 50 درجه سانتیگراد اعدام کنید .
    • دادستان IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      26 1
      باید زنده زنده بندازنشون تو بشکه قیر مذاب .
  • جواد IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    24 0
    چه فرقی دارد هر کی اختلاس میکنه باید مجازات شه این باعث میشه مردم پشت حکومت بایستند
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    19 2
    تصاویر لو رفته از دوربین مداربسته #اتاق_بازرگانی تهران وصحبت هایی تاجری که وزیرصمت را شست گذاشت کنار کانال هواداران سردارسلیمانی @1400raisi.برای عبرت منتشر کنید.
  • وحید IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    15 2
    همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید! مرده شور همه شان را ببرد.
  • عبا دالله IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    7 20
    سلام به خدا این 24 میلیون نفری که به روحانی رای دادند را یک بار بریزید در تا کشور کلا بشه کل بلبل من که فکر نمی کنم دل درد شما کم بشه چون عقده ای هستید در ماه مبارک رمضان هم کار وعمل خلاف می کنید
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      25 4
      اشتباه مثبت دادم 24 میلیون آدم فریب خورده ی سرخورده دیوانگانی که سنگی انداختن و عاقلان را گرفتار کردن
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    14 0
    خداوندا !چه چهره هاي از خدا برگشته اي!!واقعا بدون داشتن چشم برزخي و حتي از روي تصاوي ميشه لقمه هاي حرامي كه با رانت و خيانت زير پوستشان رفته را ديد!!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    12 1
    نفوذ! نفوذ! نفوذ! و همچنان ادامه دارد...
  • CA ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    11 2
    اصلاح طلبان از دستبوسی شروع میکنند و طی مراحل زیادی چاپیدن پول مردم، به استاد بزرگی دزدی و چپاول سرمایه های کشور میرسن. جیب مبارکشون پرشدنی نیست
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    9 1
    چه بخور بخوری است در این مملکت!! و اصلاح طلبان روشنفکر خدا کند چیزی برای این مردم باقی بگذارند؟!!
  • احسان IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    6 0
    مشاور خاتمی را ول کن معاون وزیر خارجه دوران اصلاحات را بچسب که زمانی رئیس دفتر اقا منتظری بود و در موضوع مک فارلین هم با رئیس جمهور وقت نقش داشت متاسفانه قبلا ملبس به لباس روحانیت هم بود کسی هم توجه نداره اون پیرمرد ریزه ابی پوش ردیف دوم کی هست. بمب خبری از نجف اباد میاد
  • همشهری دلاویز از استان کهگیلویه و بویراحمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    8 3
    گزارش دقیق و موثقی هست افرین خوب از مسائل آنها اطلاع دارید. از فرش به عرش رسیدن یهویی احسان دوتای دیگه را رشد داد. چون اون با خاتمی در ارتباط نزدیک است
  • علی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    5 1
    یک سوال فنی به نظرتان تو کشور مسئولی هم هست که کاملا پاک باشه ؟ اینطور که ما میبینیم از نماینده مجلس و وزیر گرفته تا شهردار و فرماندار و قاضی و دادستان تا مدیر جز همه دستی به آتش دارند حالا بعضی ها تو رقابتهای سیاسی و جناحی گیر میکنند و گرفتار میشن و اگر نه به فرموده شاعر گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنچه هست گیرند
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      6 3
      هست زیاد هم هست...اما این شبه روشنفکران اصلاح طلب کاری کردن با فساد که همه بدبین بشن
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    13 1
    مملکت را دست کیا دادند! یک مشت دزد
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    7 3
    هر چه ذات اعوان و انصار اين دولت و دنباله هاي سيد محمد خاتمي و بازماندگان و ريزه خواران هاشمي نمايان تر ميشه حقانيت و مظلوميت دكتر محمود احمدي نژاد هم بيشتر ثابت ميشه !!!خداوندا تا پايان اين دولت هنوز دوسال و اندي مانده!!!!!
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 16
    هرچی میخوای مشرق بنویس ،ولی هنوز هم مردم خاتمی را دوست دارند.وخاطرات مرد گفتگوی تمدنها سید جلیل القدررا فراموش نخواهند کرد.
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      6 0
      احتمالا خود و دیگر دوستان اختلاسگرت رو مردم حساب کردی؟ سهم ات چقدر بوده از دوستی این فتنه گر؟
    • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      3 0
      از طرف مردم نظر نده من به عنوان یکی از مردم برای محاکمه و مجازات خاتمی فتنه‌گر روز شماری می کنم
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      3 0
      هر چی میکشیم از گور تکرار کردم همون دوستتون هست
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      3 0
      بخدا نديدم كسي از هاشمي و خاتمي دفاع كنه و يقه چاك بده جز اينكه از رانت و دريوزگي و چاپلوسي شان نفعي برده باشه!
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      1 0
      لعنت بر فتنه طلب خائن پیرو اسلام آمریکایی خدا از این ذلیل تر کنه انشاالله
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    3 0
    آقای میرباقری کاش وارد شبکه خانگی نمیشدید آن هم با این سریال ..
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    10 1
    اصلاح طلبان دشمنان اسلام و دشمنان خداوند هستند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    2 14
    مشرق جان دلم برای سید سبز اندیش تنگ شده بود خوب شد تصویر زیبایش را انداختی .
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      3 0
      سبز نیست و قهوه ایی تصویرش هم زیبا نیست مملو از خباثت و رذالت است
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    8 1
    با این سن کم و بدون هیچ سابقه علمی اینهمه مسئولیت گرفته فقط بخاطر آشنایی با خاتمی فتنه گر و تاجگردون! وقتی آدم های بیسواد فقط بخاطر آشنایی، مسولیت می گیرند چه انتظاری دارید کشور پیشرفت کنه؟
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    8 1
    جالبه اون وقت این جرثومه های فساد مدعی اصلاح طلبی هستند و ژست اپوزیسیون و دست پاکی هم می گرفتند و سعی داشتند از فساد انتقاد کنن!!!
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    3 0
    برادران لاش خور !!!
  • عبدالله IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    2 0
    فساد نهادینه شده یعنی چی !!!!!؟؟؟؟ اینها همه نقابند و گردن کلفتها پشتشان ،خداوند متعال ترحم نماید.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    1 0
    این بگیر و ببندها همش یک نمایش مضحک است اگر راست میگین این افراد تا حالا کجا بودند چکار میکردند.....؟؟؟
  • فرهاد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    1 0
    توی جایگاه متهم با لباس شخصی رفتن قانونیه یا اینکه متهم جوان دادگاه یکی ازژنهای خوب به حساب میاد
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    6 0
    اصلاحاتی ها بدجوری سوراخ شدند.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 7
    كاري به اصلاح طلب و اصولگرا ندارم ولي به ضرص قاطع مي توان گفت دولت خاتمي بلحاظ اقتصادي و تهي بودن از فساد يكي از پاكترين دولتهاي بعد از انقلاب بود
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      0 0
      مشاور خاتمی فتنه گر بخاطر اختلاس بازداشت شده بعد نوچه های این فتنه گر نمی خوان از رو برن
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    4 0
    لجنزار سرطان زامبی به نظر شما کدام لقب شایسته اصلاحات و اصلاحاتی هست به نظر من همه لقب ها
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      0 0
      کوفتشون بشه
  • FR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 2
    نوش جانشون. بخورن
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 0
    ای جان سید محمد خاتمی
  • فارسی US ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 0
    مقداری هم درباره غلامحسین محمدی مدیر روابط عمومی شهرداری بنویسید. همزمان مشاور مدیرعامل ایرنا، عضو شورای سردبیری روزنامه ایران و ظاهرا مشاور وزیر نفت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس