کد خبر 961746
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
ظریف  نمایه

آقایان قرار است راهی را که با صرف ۶ سال وقت و هزینه ملت ایران، پایان شوم آن مشخص شده است، باز هم ادامه دهند.

به گزارش مشرق، «حسن رضایی» در یادداشت روزنامه «وطن امروز» نوشت:

زندگی در دنیای امروز امر پیچیده‌ای است، تحلیل مناسبات میان رویدادها آسان نیست و مسائل، هر روز تخصصی‌تر می‌شوند. فهم برخی واقعیات بدیهی اما نه نیاز به سواد چندانی دارد، نه محتاج تحلیل‌های پیچیده و چندضلعی است. مثلاً اگر شما همین حالا اعلام کنید سفری یکروزه به قزوین خواهید داشت ولی ۲ سال بعد، تازه در سواحل قشم پیدای‌تان شود، معلوم است جایی از کار عیب دارد؛ یا مسیر را عوضی رفته‌اید یا اساساً مسأله قزوین رفتن، ظاهر ماجرا بوده و حتی همان قشم هم معلوم نیست هدف نهایی بوده باشد!

نسبت اکنون افکار عمومی با رویکردهای اقتصادی و سیاسی دولت آقای روحانی هم دقیقاً همین است. وقتی طرفداران سرسخت دولت هم از کاهش محبوبیت آن به زیر ۱۰ درصد خبر می‌دهند، یعنی آنکه جامعه اعم از متخصصان، لبوفروشان، سلبریتی‌ها، راننده تاکسی‌ها، بی‌سوادها و باسوادها! و مهم‌تر از همه؛ اصلاح‌طلبان، به این نتیجه واحد رسیده‌اند: راهی که در ۶ سال گذشته طی شده، به هر جا ختم شود، مقصدش «آنچنان رونقی» نبوده و نیست!

بیشتر بخوانید:

«دایان فاینستاین» اولین زن یهودی در سنای آمریکا و میزبان ضیافت شام با ظریف کیست؟ + تصاویر

ظریف احتمال هرگونه تماس تلفنی با پمپئو را رد کرد


دولت باید به این فهم عمومی احترام بگذارد و اگر هویتی به نام «ایران» و مردمش را دوست دارد، نقشه راه خود را تعویض کند. محمدجواد ظریف ۳ هفته پس از انعقاد برجام (۱۲ مرداد ۹۴) در پاسخ به سوال یکی از اساتید دانشگاه تهران مبنی بر تهدید یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام گفته است: «می‌گویند رئیس‌جمهور بعدی می‌خواهد با یک امضا تحریم‌ها را برگرداند؛ خب برگرداند؛ چه کسی در دنیا اجرا می‌کند؟ نمی‌تواند این کار را بکند؛ قاعده حقوقی دارد. من به شما اطمینان می‌دهم؛ تام کاتن این را گفت، جوابش را که دادم، همه زیر توئیتش نوشتند، برو پولت را از هاروارد پس بگیر، خوب حقوق یادت ندادند!»


امروز غلط محض بودن روایت‌های این دستگاه محاسباتی به قیمت وضعیت اقتصادی کشور- که همه از آن خبر داریم- واگذاری امتیازات یکجانبه هسته‌ای- که هنوز هم ادامه دارد- و خسارت‌های هنگفت دیگر در ابعاد اجتماعی و… روشن شده است. کشور، نظام و مردم، تاوان لازم برای حرکت در نقشه قزوین مدنظر آقایان ظریف، روحانی و لاریجانی را پرداخته‌اند. جان کری، وزیر سابق خارجه ایالات متحده هم قریب یک سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما هم قصد داشتیم با مطرح کردن مسائل منطقه‌ای و موشکی و دادن مهلتی به ایران برای اجرای خواسته‌های آمریکا در این زمینه، به موقعش از برجام خارج شویم. اشتباه ترامپ این بود که اول خارج شد و بعد تقاضای مذاکره کرد!» با وجود این مستندات روشن و دردناک، به‌راستی اگر کشور تماماً ملک شخصی کسی هم بود، آیا حاضر می‌شد باز هم تغییری در مسیر خود ایجاد نکند؟! خلاف این استدلال روشن، این روزها اما خبرهای تلخی از اقدامات مشکوک آقای ظریف منتشر می‌شود.


بخش رسانه‌ای شده این اقدامات شامل دیدار وی با داین فینشتاین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در سفر چندی پیش وزیر امور خارجه به آمریکاست. سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اخیراً با تایید دیدار مذکور گفته است: «این جلسه در راستای روند عادی جلسات نمایندگی ایران با اعضای کنگره انجام شده است!» تاریخ دیدار مذکور به روایت نشریه آمریکایی پلیتیکو، شامگاه ۲۵ اردیبهشت به وقت تهران بوده است. اقدام محمدجواد ظریف در دیدار با این سناتور دموکرات اما در حالی انجام شده است که یک روز پیش از آن، رهبر فرزانه انقلاب در دیدار رمضانی با مسؤولان نظام، مذاکره با آمریکا را سم و مذاکره با دولت کنونی این کشور را سم مضاعف خوانده بودند. مسأله وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم وزیر خارجه آمریکا گفته است از فینشتاین خواسته نشده بود با ظریف دیدار کند!


این یعنی آنکه دیدار مذکور از نظر دولت ایالات متحده در ردیف دشمنی‌های معمول دموکرات‌ها با دولت ترامپ ارزیابی می‌شود. با لحاظ آنچه تا اینجا گفته شد، مسأله از ۲ حال خارج نیست؛ یا دولت به اندازه ملک شخصی خود هم برای منافع ملی ارزش قائل نیست یا اینکه اساساً قرار نبوده و نیست قزوینی در کار باشد و هدف چیز دیگری است. در این شرایط خوب است نمایندگان مجلس که خود را حافظ منافع ملت ایران می‌دانند از آقای ظریف بپرسند پس از ۶ سال خسارت محض و نهی شدید رهبر انقلاب، با چه عقل و منطقی به دیدار سناتور آمریکایی رفته است؟ جان کری، وزیر سابق خارجه آمریکا پیش از این در دیدارهای غیررسمی به آقای ظریف توصیه کرده بود ایران منتظر پایان دولت ترامپ بماند و با جانشین دموکرات او مذاکره را ادامه دهد!


دیدار اخیر وزیر امور خارجه با سناتور دموکرات را نیز ظاهراً باید در همین پازل تحلیل کرد. آقایان قرار است راهی را که با صرف ۶ سال وقت و هزینه ملت ایران، پایان شوم آن مشخص شده است، باز هم ادامه دهند. آقای روحانی فروردین‌ماه ۹۶ می‌گفت: «چرا دروغ می‌گوییم و واقعیت‌ها را به گوش مردم نمی‌رسانیم، دروغ گفتن امری حرام است؛ یک عده می‌گفتند بایستید، مهم نیست، تحریم‌ها را دور می‌زنیم؛ از جیب چه کسی مهم نیست؟ از جیب خودتان هرچه می‌خواهید بروید دنبال تحریم، نه از جیب مردم؛ برجام ما را آزاد کرد، تا از هرکس که می‌خواهیم خریداری کنیم؛ آثار برجام، شکستن حصر ایران است». حالا اما ۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری محمدجواد ظریف با افتخار می‌گوید: «دکترای دور زدن تحریم داریم!» سوال این است که این دور باطل کی قرار است تمام شود و ملت تا کی باید هزینه اشتباهات فاحش آقایان را بپردازد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    ظریف مرزهای وادادگی را جابجا کرده است.
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      ببند دهن کثیفتو
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      12 89
      مرگ بر ضد وزارت ظریف
    • M.sh IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      91 6
      دهن امثال شما کثیف تره . کسی که از همنشینی با شیطان اکبر حمایت میکنه.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      3 2
      آن لبخند جراحی شده ات کجاست
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      9 1
      مث دفعه قبل کمرش درد نگیره. افقی شه
  • حامی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    134 7
    با سلام . نتیجه اشتباهات تمامی دولتها را همیشه مردم صبور و فهیم ایران داده اند و خواهند داد . آزمون و خطا تا کی . شمارا به خدا دست از این منفعت طلبیهای جذبی بردار دارید و منافع ملی را جایگزین کنید
    • ناشناس AE ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      22 2
      دقیقا مشکل همینجاست!منافع مردم در نظرگرفته نمیشه...موقع تحریم مردم باید تحمل کنند..بعد مذاکره پس پرده صورت میگیره....
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      5 13
      نمیخواد خودتونو بچسبونید به مردم
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    راهی که ۴۰سال ویران شده با۶سال وه هیچی با ۴۰سال دیکه هم درست نمیشه
    • سید IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      62 10
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجامند!
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      20 11
      کاربر ۰۱:۰۹: تو یکی برو بمیر
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      16 8
      تو يكي ديگه سعي نكن از آب گل آلود ماهي بگيري.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      26 5
      کدام راه؟ راه وابستگی و ذلت ویران شده؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      27 3
      خسارتی که در این ۶ سال نصیب مردم و کشور شد تا 40 سال هم جبران نمیشه
    • محمد CA ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      33 7
      ارواح ننه شاه حتما چهل سال قبل خوب بود؟؟ بدون تحریم با 25 میلیون نفر جمعیت روزی 5 میلیون بشکه نفت مردم امکانات اولیه برف و اب و گاز نداشتن الان حرف از رفاه اون زمان نزن . البته قبول دارم تو این 6 سال اندازه 20 سال عقب افتادیم
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    قول و قرار با جان کری رو چکار کنه ؟!
  • GB ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    26 18
    خجالت بکش
  • امیر IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    ظریف باید هرچه زودتر محاکمه بشه
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      3 18
      اسکل
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    اقای ظریف دیگر شدی پینوکیو
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      15 35
      بیچاره ظریف مجبوره نقش پینوکیو رو بازی کنه چون در گذشته تو و امثال تو سوپرمن بازی در آوردید!
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    ادامه ندهند مشرق شما مسئول خونهایی که ریخته میشه هستی
    • IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      45 6
      کسی گفته قراره خون بریزه؟!!! غربگراها فقط بلدند مردم ساده لوح بترسونند و دشمن دین را بزرگ کنند.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      35 3
      مرگ بر مسئولین خائن
    • ایرانی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      129 4
      قرار بود که برجام سایه جنگ (البته جنگ خیالی برای گول زدن رای‌دهندگان) را بردارد! حال می‌گوئید اگر ادامه ندهد، خئن ریخته می‌شود (باز هم جنگ خیالی برای مذاکره مجدد و واگذاری امتیازات دیگر به آمریکا)!
    • محمد IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      25 7
      خونی ازایرانیها ریخته نمیشود زیرا امریکا درحد واندازه تهدید ایران نیست تفنگداران شجاعشان تا فرزندان این ملت را در خلیج همیشه فارس ببینند نیازمند پو شکهای ایزی لایف شده وتا مدتها توان نظافت خود را ندارند چه برسد به ریختتن خون دیگران واقع بین باشید .
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      14 4
      برو مردک.
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    46 71
    آقای زضایی کمی انصاف داشته باش؟آیا قبل از خروج آمریکا ازبرجام همین نظررادشتی؟شماتهمت زنان،دروغ گویان،بی انصافان،وحدت شکنان،تفرقه اندازان و.......بس کنید
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    49 57
    اظهار نظرهای آبکی و انتقادی بی ارزش خود را متوقف کنید بس است بابا دیگه ازاین نظرات صدتا به یک غاز خسته شدیم
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    41 20
    ملت وجه المصالحه اصولگرا و اصلاح طلب شدن
  • علی LU ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    11 1
    بنده خبر از پشت پرده ها ندارم فقط این را درک میکنم و میدانم اگر انسان معتقد و با ایمان به خدا توکل کرده و به او ایمان داشته باشد همان کفایت میکند. با هنوز بعد از چهل سال به مرز خدا باوری هم نرسیده ایم و... تنها خدمت آقایان روحانی منتخب خودم و ظریف و لاریجانی و... خدمت بی آبرو شدن آمریکا و اروپا را برای همه آحاد ملت رخ نمایاندند که دیگر کسی نخواهد باطل را سرپرست بگیرد و یا به آن اعتمادی داشته باشد که لیاقت آن را ندارد.
  • علی IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    19 3
    هیچ گس حق مذاگره باهیچ آمریکایی نخواهد داشت .رهبرما راه را به همه نشان داد . اگر کسی تخلف کند با ید جواب ملت را بدهد.مجلس باید پیگیری کند وبه مردم گزارش کنند.
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    5 29
    مرگ بر ضد وزارت ظریف.شما دلواپسا باید بس کنید.اینم اثرات به هم خوردن برجام
    • حبیب IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      19 1
      بنظرم 6 سال بلاتکلیفی برجام و پسابرجام برای ما کافی است. آزموده را دوباره آزمودن خطا است. شرط عقل تجربه گرفتن از تلخی ها است نه تکرار مبهم آن.
  • محسن IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    80 17
    از پشتکار دولت در اصرار بر اعمال روش غلط گذشته خیلی خوشم میاد! شش سال هست که منتظرندخروس تخم بگذاره و هنوز هم نا امید نیستند!
    • ترابیان IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      35 0
      ظریف و شیخ حسن روحانی اگر دو کلاس حقوق بین الملل خوانده بودند و به منشور ملل متحد که ساختار سازمان ملل و شورای امنیت براساس آن بنا شده است تسلط داشتند برجام کذایی را با ویران کردن دانش هسته ای بر کشور و ملت مظلوم ایران تحمیل نمی کردند باید این دو موجود خطرناک ظریف و روحانی در همین دنیاو طرفدارن نادنشان که با چشمان بسته به اینها رای دادند در آخرت در دادگاه عدل الهی محاکمه گردند
    • مسعود IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      23 0
      انتظار و روزشماري اين جماعت براي تخم گذاري خروس كدخدا ! از سالها قبل يعني از زمان دولت موسوم به سازندگي شيخ اكبر هاشمي شروع شد و در زمان دولت موسوم به اصلاحات؟! ممد تكراري به اوج خودش رسيد و مجددا" با روي كار آمدن شيخ حسن فريدون به انتظار نشسته اند كه خروس كدخدا براشون تخم بگذاره!!!!
    • كاخ ورساي شد زينبيه FR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      12 0
      خروسهاى ملكه و انگلستان تخم هم ميگذارن و يكدفعه از خروس به روباه تبديل ميشن و با دمبش ميخواهد شما را گول بزنه
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    29 0
    یا اینکه اساساً قرار نبوده و نیست قزوینی در کار باشد و هدف چیز دیگری است......................دقیقا همینه ولا غیر.دولت اصلا مرکز ثقل و گرانیگاهش به دلیل تعلق قلبی به کدخدا ،مشکل داره!
    • كاخ سفيد را حسينيه ميكنيم FR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      9 0
      كاملا موافقم، ولي كدخدا پرست بي سواد است و جغرافي هم بلد نيست و همه جا كه ميره خيال ميكنه خروس قزوينى انجاست و يا اصلا انجا قزوين است
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    6 0
    امان از مدیریت اشتباه و خودسرانه و اقدامات بدون مطالعه و کارشناسی نشده
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    11 1
    استعفای کلی اعضای دولت راخواستاریم
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    14 0
    این همه خیانت و وادادگی به اسم مردم ? بخاطر مردم ? برای صلاح و پیشرفت ? ساده لوحی و حماقت محضه اگه بگیم بخاطر ملت دارن اینکارا رو می کنند
  • بنده خدا IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 3
    سلام ظریف بس کن حیا کن خارجه را رهاکن قرار نبودمگر برجام را اتش بزنی کبریت کبریت پیدا نشد چرا بیخود یقه همسایه را میگیری بفرمایید جنابتان چه متدی دارد ظریف خراب کرد شما که ادعایتان گوش عالم را کر کرده بفرمایی ببینیم چه گلی بسر این ملک خواهی زد
  • علی AE ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    14 2
    ظریف با ظرافت مملکت را به گند کشید
  • ویوا IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    2 0
    خدا وکیلی موندم که ای کازارو میکنید،به کجا میخواید برسید،میخواید ببرینش تو قبر پولاتونو،یا خودتونو باش منجمد کنید مثلا برا روز مبادا،بابا این حزفا کشکه عزیز جان،شما که خدای یکتارو میپرستید،دین اسلام بهتون گفته ظلم کنید و هر کاری میخواید بکنید،خاک بر سرتون.
  • سیروس IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    20 1
    لعنت به مغزهای واداده و لعنت به بی غیرتی. ظریف باشخصیت ترین واداده کشور است!
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    2 2
    روزیکه استفا داد سر دار سلیمانی گفتند ظریف مورد اعتماد رهبری و نظام است باید میدانستند اینقدر پر رو میشود
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 6
    هرکی بابرجام ورفع تحریما وآمریکا مشکل داره بیاد مشکلات مردموحل کنه.یاعلی .فقط حرف نزنید دارید که مخالفید پس دارایی خودتونو به ملت بدین دولتو منحل کنید
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    5 3
    همین ظریف اگه الان کاندیدای ریاست جمهوری بشه رای میاره، خلایق هر چه لایق
  • کیامرث IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 6
    حتما باید تاوان اشتباهات شما را بپردازد اگر ظریف و روحانی اشتباه کرئند احمدی نژاد و شما که برایش هورا می کشیدید حتما درست می گفت که با ندانم کاری هایش چند قطعنامه را بر علیه ایران به تصویب رساند اصولا اقای روحانی باید چه کار می کرد که شما خوشتان میامد و بیاید آلترناتیو شما چه بود و چه هست مردم میفهمند
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 1
    هههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 3
    مثل اینکه یادتون رفته یه هواپیما دلار از آمریکا واسمون فرستادن،جالب اینجاست که نظر شما و نظر آمریکاییها درباره برجام یکیه،نکنه جاسوس آمریکایید؟برجام چند سال بدبختی مردمو عقب انداخت
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 2
    کثیف ها در کشور های دیگه دخالت نکند...............
  • ناصر IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 3
    واقعا مطالبی که نوشته اید از روی دلسوزی است یا خود هواهی بدون توجه به شرایط کشور
  • لقمان IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    8 0
    حالم از این میگیرد ما 40 ساله مرگ بر صهیونیست میگیم و این بابا با صهیونیست اونم خانم شام میخوره !!!!
  • علی علیمحمدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    4 0
    تورا به خدا بس کنید اینقدر کشور را بازیچه ندانم کاریها قرار ندهید
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 0
    خواهشا همتون بس کنید. ملت رو به خاک سیاه نشوندید
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    3 3
    یعنی پایان ماجرا فقط جنگ چرا ملت ایران فقط باید دنبال جنگ باشد
  • AE ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    5 21
    انشاله درد و بلای ظریف بخوره تو سرتون طاقت دیدن اینهمه تواناییشو ندارین
    • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      11 1
      جوک قرن!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      12 1
      توانائيهاي ظريف؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آدم حيرونه از اين طرزفكر و جفنگيات امثال تو بخنده يا گريه كنه؟؟!!!
    • س IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      8 1
      بهت خورده نمیگیرم چون منظورت اینه که زبان انگلیسی بلده خخخخ. خدا شفات بده رفیق
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      3 1
      درد وبلایش بخوره توسر خودت وامثال اشغالهای مثل تو وظریف جونت .حتما جیبش به جیبت بسته شده پس دردش هم بخوره تو سر خودت وبچه هات
  • گلچهره ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    19 1
    خدااااااااااااااااا کی 1400 میشه از دست این جماعت خلاص بشیم !!!!!!!!!!
  • امیر IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    6 1
    وقتی رئیس جمهور عزیز و وزرای گرامی همه در بالای شهر در کاخ های فسردگی خود با خانواده دو رهم به ریش ملت می خندن دیگر دلیلی وجود ندارد که ته این فاجعه به کجا ختم میشود ملتی که در هم کوبیده شده با دولتی که کک آن هم نمیگزد چه شده است خود را به .... زده است به اون کوچه خود را زدن و آقا زادگان خود را با پول خون مردم به اون ور آبهای خوشبختی فرستادن و درد مردمانی که از له شدن فراموشی شدن این پایان یک تراژدی دهشتناکی است ملقمه ایی به اسم نظام مثلا اسلامی
  • حسن IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 2
    سیاسی نیستم اما هر گامی در کشور بدون تبادل نطر صورت نمی گیرد وقطعا هماهنگی در راستا ی منافع ملی است
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    32 4
    اقای ظریف غلط کرده مذاکره نموده
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      4 12
      ... زیادی نخور افراطی
  • بهزاد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 1
    آقای فرمانده شما که از موثرین وشاخصین هستید وسایر هم پایه های شما انوقتی که میبایست موضعگیری بر اساس منافع انقلاب ونظام وولایت وجبهه ولائی وانقلابی داشته باشید صدایتان در نیامد تا مشتی ضد انقلاب وسکولار ولیبرال وهم سو با اجانب وتامین کننده منافع آنها به پشتوانه رقاصه ها ومطربان ومنافقین ورفاه طلبان وراحت طلبان ووابستگان به غرب وامریکا رای بیاورند وبا کمال خیانتکاری برجام ننگین را به نظام تحمیل کنند .....الان هم خیلی داری سست میایی فکر نیمنید با این حرفواظهار نظرتون خیلی هنر کردید؟؟؟ شنا وهم پایه هاتون که میبایست به وقتش اقدام بکنید نشستید ونظاره کردید چون ترسالو بودید ودوبه شک ومردد که آیا موضعگیری در مقابل طرفداران غرب وامریکا واین دولتی ها بکنید یا نه
  • بهزاد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 1
    آقای فرمانده شما که از موثرین وشاخصین هستید وسایر هم پایه های شما انوقتی که میبایست موضعگیری بر اساس منافع انقلاب ونظام وولایت وجبهه ولائی وانقلابی داشته باشید صدایتان در نیامد تا مشتی ضد انقلاب وسکولار ولیبرال وهم سو با اجانب وتامین کننده منافع آنها به پشتوانه رقاصه ها ومطربان ومنافقین ورفاه طلبان وراحت طلبان ووابستگان به غرب وامریکا رای بیاورند وبا کمال خیانتکاری برجام ننگین را به نظام تحمیل کنند .....الان هم خیلی داری سست میایی فکر نیمنید با این حرفواظهار نظرتون خیلی هنر کردید؟؟؟ شنا وهم پایه هاتون که میبایست به وقتش اقدام بکنید نشستید ونظاره کردید چون ترسالو بودید ودوبه شک ومردد که آیا موضعگیری در مقابل طرفداران غرب وامریکا واین دولتی ها بکنید یا نه
  • مهران IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 10
    اقای رضایی دیپلماسی الفبای خودش را دارد .خسارت واقعی زمانی ایجاد میشود که جنگی اتفاق بیفتاد. انگاه ساعت پیشرفت منطقه 10 سال به عقب کشیده می شود .وهیزم این اتش مسلمانان خواهد بود
  • روح الله IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    3 17
    باز هم مشرق ................زیادی می خورد
  • lمحمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    2 2
    انقلاب با حرکت مردم ایجادده پس برای برنامه های مهم باید رای مردم را لحاظ کرد !! با نظر مردم میشه فهمید اقای ظریف بس کنه یا ادامه بده !!!!!
  • حق جو IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    2 4
    ای عزیز به آیه 53 سوره آل عمران : ومکروا و مکرالله و الله خیر المکرین تمسک بجوی در پناه خدا
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    3 8
    اقای حسن رضایی جایگاه شما چیست که اظهار نظر میکنید .مملکت صاحب داره و گنده تر از شما ها برای ظر دادن هستند تو دیگه کجای کاری که نظر میدی؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    4 6
    ظریف مورد تایید مقام معظم رهبری است این رو بفهمید اون بدون اجازه رهبری آب هم نمی خوره چرا شما اینقدر دگم هستید ؟
  • ناشناس IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    6 6
    ظریف مورد تایید مقام معظم رهبری است این رو بفهمید اون بدون اجازه رهبری آب هم نمی خوره چرا شما اینقدر دگم هستید ؟
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
      2 2
      این مزخرفات رو به رهبری نبندید افساد طلبها . رهبری وحدت و یکپارچکی ملت مهمه براش نه یک مشت خائن .رهبر چقدر به این احمق ها هشدار داده ومیده ولی بیشعورها سواستفاده میکنند از این منش رهبری .ولی خدا رسواشون میکنه مثل بنی صدر ملعون
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    14 2
    امیر کبیر مزخرف تاریخ انقلاب تقی زاده های تاریخ تکرار میشن
  • سيد FR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    12 4
    اي طريف حيا كن مملكت را رها كن و براي بخشش خودت دعا كن امضا كنندگان : شهداى هسته اى
  • FR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    3 1
    ببخشيد ما سياست سرمون نميشه و امدم ميوه باغ قيمت كنم سيب و گلابى كيلويي چند قيمتش هست ؟ ان وقت ميگه بايد بطري هاي خالي را جهت تعويض بياورم ....
  • زارع IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    11 1
    چرا بس نمیکنین مردم رو هرروز با یک چیز سرگرم میکنین بعدهم آقازاده هاتون پول بیت المال برمی دارن برو که رفتی مرگ برآمریکا برا ما مردم وزندگی وتفریحش برا امثال شماست جمع کنین این مسخره بازیا رو ایرانو به گاه دادین رفت اوف برشما جاه طلبان ومزدور
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 0
    مسولیت خوناش با من بابا مرگ یه بار شیون یه بار
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    31 1
    از پشت کار دولت حوشم می آید چقدر دنبال آمریکاست ول کن هم نیست اگر در خصوص رفع بیکاری و تولید و رفع گرانی اینقدر اصرار داشت تا امروز با جنگ اقتصادی آمریکا از منطق خارج شده بود اما متاسفانه اینها فقط بسمت آمریکا غش میکنند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    24 1
    اصلاح لجنها کاملا عمدی و مهندسی شده اقتصاد کشور رو دچار تورم ونزوئلایی کردن چون میدونن چیزی ویرانگرتر از تورم شدید وجود نداره . ای تف تو شرف و هیکل خودشون و برجام لجنشون
  • CA ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    8 1
    سنگ پاقزوین جلواین اقایون لنگ انداخته!!!!
  • CA ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    21 2
    سنگ پاقزوین جلواین اقایون لنگ انداخته!!!!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    22 2
    چقدر شما پرتوقع هستید.مگه ظریف ایرانیه که دلش برای ایران وایرانی بسوزه؟
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    22 0
    دولت ما یک دولت بی عرضه است
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 2
    ظریف وزیر شایسته جمهوری اسلامی است به او توهین نکنید.حضرت آقا بار ها از ایشان حمایت کرده اند.
  • اصغر IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 2
    امان ازدست جماعت سربه سجود ایه خوان
  • کاربر IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    1 0
    تقدیری بس کنه کی به سفربهر باز بهانه داره به کشورها میره هم ماموریت. میگیره هم مفتی سیاحت میکنه هم دنبال دلخوشی است مثل ماکه جسم به خیابون ندوخته ببینه کجا گوشت ارزون قند شکر مرغ میدن
  • حججي IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 2
    جناب ظريف براي نجات آمريكا دست بكار شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس