کد خبر 961453
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه ابراز نگرانی کرد

وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی از تصمیم آمریکا مبنی بر اعزان نیروی جدید به غرب آسیا، اعلام کرد که شاید این مسئله را در شورای امنیت مطرح کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه شامگاه جمعه (سوم خرداد) به قصد آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعزام ۱۵۰۰ نیرو به خاورمیانه می‌تواند منجر به درگیری بزرگ شود».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۳ خرداد / ۲۴ مه) با بیان این ادعای تأییدنشده که ایران قصد تهدید نظامیان آمریکا در منطقه را دارد اعلام کرد پنتاگون ۱۵۰۰ نظامی به منطقه اعزام می‌کند.

این تصمیم در حالی اعلام شد که ترامپ بامداد جمعه (به وقت تهران) در یک سخنرانی در کاخ سفید گفته بود فکر می‌کند نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه (غرب آسیا) برای مقابله با ایران نیست.

به گزارش النشره، وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا گفت که مسکو چه‌بسا این مسئله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح و بررسی کند.

رئیس جمهوری آمریکا بعد از اعلام تصمیم خود، مدعی شد که تصمیم آمریکا مبنی بر تقویت حضور خود در غرب‌آسیا در سایه تنش روبه افزون بین تهران و واشنگتن گرفته شده است.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) در توضیح این تصمیم واشنگتن اعلام کرد که تقویت حضور نظامی در غرب آسیا شامل استقرار سکوهای سامانه دفاع موشکی پاتریوت، هواپیماهای شناسایی و تکنسین‌هایی برای به راه انداختن این تجهیرات خواهد بود.

دولت آمریکا بعد از ناکامی در رسیدن به اهدافش در قبال ایران در تازه‌ترین اقدام خود برای اعمال «فشار حداکثری»، صحنه‌آرایی نظامی برای القای وضعیت جنگ را در دستور کار قرار داده است.

دو رسانه آمریکایی پنجشنبه هفته گذشته (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای القای اینکه آمریکا در آستانه درگیری نظامی با ایران قرار گرفته، ناخرسند است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    0 0
    امریکا شیطان را درس میدهد اما فکر میکرد میتواند مردم ایران رابا هایو هوی بترساند اما واقعا احمق بود ماحاضریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس