ظریف - نمایه

وزیر امور خارجه کشورمان از همسایگان ایران و جامعه بین‌الملل خواست که در راستای تأمین منافع خود و امنیت جهانی، با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سایر کشورهای جهان به مقابله برخیزند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورودش به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به خبرنگاران گفت نه‌تنها همسایگان ایران بلکه مجموعه کشورها نیز باید در راستای تأمین منافع خود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورهای جهان مقابله کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدا تصریح کرد: «همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی ماست. در وضعیت کنونی که منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می‌گذراند و اقدامات خطرناکی در منطقه ما در حال شکل‌گیری است، نیاز است که مشورت‌ها با کشورهای همسایه برقرار شود و این سفر در همین راستا انجام شده است.»

بیشتر بخوانید:

ظریف: چابهار می‌تواند به امنیت سه کشور کمک کند

ظریف: آمریکا بازی بسیار خطرناکی در منطقه به راه انداخته است / ایران با تهدید و اجبار مذاکره نمی‌کند

وی در پاسخ به این سوال که ایران در خصوص فشارها و تحریم‌های آمریکا چه انتظاری از کشورهای همسایه دارد، گفت: «کاملاً روشن است که این تحریم‌ها در واقع نظم بین‌المللی را نشانه گرفته‌اند و اگر با آنها مقابله نشود، جامعه بین‌المللی را گرفتار خواهند کرد. ما امروز شاهد این هستیم که آمریکا علیه ایران تحریم وضع می‌کند و هم‌زمان علیه چین نیز تحریم وضع می‌کند. اگر جامعه بین‌الملل اجازه دهد که این روند ادامه پیدا کند، نظام ارتباطات بین‌المللی در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که به هیچ قانونی پایبند نیستند. به همین دلیل نیاز است که نه‌تنها همسایگان ما بلکه مجموعه کشورها برای امنیت جهانی و برای منافع خودشان، با تحریم‌ها مقابله کنند.»

ظریف اخیراً در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان تأکید کرده بود جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران مستقیماً شهروندان عادی را هدف قرار داده است و به همین دلیل تفاوتی با تروریسم ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس