اخبار ویژه روزنامه ها

یک فعال ستاد انتخاباتی روحانی در سال‌های 92 و 96، به جای پاسخگویی به مردم و عذرخواهی از آنها درباره وارونه از آب درآمدن وعده‌های رونق اقتصادی می‌گوید: روحانی گلگیر نظام شده است!

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

کیهان

ایران حرفش را زد یا همه نفت صادر می‌کنند یا هیچ‌کس

اندیشکده آمریکایی «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» گزارش داد: حملات به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز و یک خط لوله نفت عربستان سعودی می‌تواند موجب افزایش قیمت جهانی نفت شود. ایران بدین‌ترتیب آسیب‌پذیری امارات و عربستان را یادآور شد.

این اندیشکده آمریکایی با اشاره به حملات پهپادی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن نوشت: برخی مقامات به سرعت اظهار داشتند که ایران هماهنگ‌کننده این رویداد بوده است.

همچنین احتمالاً ایران در حملات به چهار تانکر در نزدیکی بندر فجیره در دریای عمان نقش داشته است.

این حملات که از لحاظ تاکتیکی ساده ولی از لحاظ راهبردی مهم بودند، پاسخ تهران به اعزام ناوگان و بمب‌افکن‌های بی -۵۲ و سایر نیروها به منطقه به شمار می‌رود.

ایران از قبل گفته که اگر نتواند از مسیر تنگه هرمز نفت صادر کند هیچ کشور دیگری هم اجازه این کار را نخواهد داشت.

انتخاب هدف‌ها ظاهراً به نوعی یادآوری تهران به ریاض و ابوظبی درباره آسیب‌پذیر بودن آنها با وجود چتر امنیتی آمریکا بوده است.

تهران به نوبه خود به نظر می‌رسد که این سیگنال را می‌دهد که حرف خودش را زده است یا ممکن است با این حملات قابل انکار اتحاد آمریکا با متحدانش را مخدوش سازد.

ما در آمریکا کودتا کردیم و جنگ و ترور راه انداختیم؟!

یک فعال ستاد انتخاباتی روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶، به جای پاسخگویی به مردم و عذرخواهی از آنها درباره وارونه از آب درآمدن وعده‌های رونق اقتصادی می‌گوید: روحانی گلگیر نظام شده است!

صادق زیبا کلام که در انتخابات سال ۹۶ نیز با اظهاراتی پوپولیستی، در ستاد روحانی به شدت فعال بود، به ایرنا می‌گوید: من از ابتدای دولت دوازدهم نام آن را «گلگیر» گذاشتم. همه می‌دانیم کارکرد گلگیر در ماشین و دوچرخه چیست؛ گلگیر همه گل را جمع می‌کند. دولت آقای روحانی نیز همانند گلگیر مشکلات، مسائل، کمبودها و ناکامی‌های کشور را که به سیاست‌های کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طی ۴۰ سال اخیر بازمی‌گردد، به عهده گرفته است. از سوی دیگر، همین سیاست‌ها، کشور را در آستانه جنگ با آمریکا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کشور با حجم بزرگی از مفاسد اقتصادی درگیر است و تورم به ۵۰ درصد رسیده و رشد اقتصادی در خوشبینانه‌ترین حالت به منفی ۶ سقوط کرده است، می‌افزاید: همه این‌ها بر گردن دولت آقای روحانی نهاده شده است و اصولگرایان مستمر از تریبون‌هایی مانند نماز جمعه اعلام می‌کنند سیاست‌های کلی نظام ایرادی ندارد و کاستی‌ها ناشی از عملکرد دولت است. بنابراین، دولت آقای روحانی نقش گلگیر را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه چرا هیچکس این پرسش را مطرح نمی‌کند که ما چرا باید دشمن دولت آمریکا باشیم، می‌گوید: آیا مردم ایران خواهان صدور انقلاب هستند؟ آیا مردم سیاست‌های خارجی ما را تأیید می‌کنند؟ آیا سیاست هسته‌ای ما درست بوده است؟ اصولگرایان پاسخگوی این پرسش‌ها نیستند و مستمر انگشت اتهام را به سوی دولت می‌گیرند.

باید از آقای زیباکلام پرسید آیا در چهار سال دولت اول آقای روحانی متوجه نشده بود دولت نقش گلگیر را ایفا می‌کند که در ستاد انتخاباتی برای روحانی گریبان چاک می‌کرد؟!

ثانیاً کسی که صراحتاً از مفسدان اقتصادی دانه‌درشت مانند مه‌آفرید خسروی، شهرام جزایری و مدیران نجومی بگیر دفاع کرد و آنها را کارآفرین‌های نابغه و استیو جابزهای ایرانی لقب داد، بسیار بی‌جا می‌کند مدعی مفاسد اقتصادی در کشور شود.

ثالثاً دلار قبل از برجام (توافق با آمریکا) ۳,۷۰۰ تومان و پس از برجام تا ۱۸ هزار تومان هم صعود کرد. مسکن در پسابرجام، بیش از ۲ برابر گران شد. نرخ تورم با برجام تا ۵۰ درصد نیز افزایش یافت و بیکاری در همین دوره شدت گرفت. این فهرست که فهرستی طولانی از آسیب به معیشت مردم است، کیفرخواستی است که امثال زیباکلام باید به عنوان متهم و شریک جرم پاسخگوی آن باشند؛ نه اینکه جای مدعی‌العموم بنشینند. به قول معروف؛ خود می‌کشی و خود تعزیه می‌داری!

از همه بدتر اینکه امثال زیباکلام، از شیطان بزرگ، چهره شریک قابل اعتماد ترسیم کردند و کشور را برای ۵-۶ سال معطل گذاشتند و حالا هم آدرس شیطانک‌های اروپایی را می‌دهند اما وقتی پای خسارت‌ها و هزینه‌های این آدرس به میان می‌آید، تقصیر را متوجه نظام می‌کنند که همان ۶ سال قبل، عقیم و پرخسارت بودن این مسیر را پیش‌بینی کرد اما با این حال، از باب تجربه و عبرت‌آموزی عمومی، توافق برجام را پذیرفت.

و بالاخره اینکه روشن نیست چرا آقای زیباکلام همواره اصرار دارد آمریکا را مظلوم و ایران را مقصر جلوه دهد. انگار این ایران بوده که در آمریکا علیه دولت مصدق کودتا کرده و رژیم دیکتاتوری پهلوی را به مردم آمریکا برای ۲۵ سال تحمیل کرد؛ صدام را علیه آمریکا برای جنگ تحریک و حمایت کرده، کودتا در آمریکا ترتیب داده، از تروریست‌هایی حمایت کرده که (لابد) دولتمردان آمریکا را به خاک و خون کشیده‌اند و مردمش را برای ۴۰ سال مورد تحریم اقتصادی قرار داده است!! چنین شخصیت وارونه بین و وارونه‌گویی را نباید پیش روانشناس و روانکاو برد؟!

نوشتن توافق فاقد ضمانت واقعاً هم خلاقانه و هنرمندانه بود!

رئیس جمهور در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر با اشاره به مذاکرات برجام گفت: مذاکره علاوه بر دانش، هنر نیز هست چرا که باید از حالت چهره، لحن و اطلاعات در دسترس، بتوانیم بفهمیم که طرف مذاکره‌کننده چه چیز را از ما می‌طلبد و باید با فهم و تجربه این راه را در عرض چند ثانیه طی کنیم که همان خلاقیت است.

روحانی اظهار داشت: با قدرت دیپلماسی توانستیم برای خروج از تحریم پیچیده اولین قدم را در کمتر از صد روز از روی کارآمدن دولت یازدهم برداریم و وعده من به ملت ایران این بود که در صدروز اول اقدامات مهمی انجام خواهیم داد، لذا توافق موقت در کمتر از صد روز به انجام رسید.

وی گفت: به واسطه این توافق سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در کشور شروع و پروژه‌های عظیمی افتتاح شد که از آن جمله می‌توان به پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد که به واسطه آن در بنزین خودکفا شدیم و این برجام بود که زمینه تکمیل ستاره خلیج فارس را فراهم کرد چرا که احداث این پروژه قبل از برجام آغاز شده بود، اما چرا افتتاح نمی‌شد؟

دکتر روحانی افزود: تمام پمپ‌هایی که برای تکمیل ستاره خلیج فارس نیاز بود، تحت توقیف و تحریم بودند و با افتتاح پروژه ستاره خلیج فارس همه پیمانکاران صراحتاً اذعان می‌کردند که این پروژه را آنها نساختند بلکه آن را برجام ساخت و اگر برجام نبود چه بسا ساخت آن ۱۰ یا حتی ۲۰ سال دیگر به اتمام می‌رسید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به واسطه برجام همچنین ۱۵ فاز در پارس‌جنوبی به افتتاح رسید که در تاریخ افتتاح پروژه‌های این منطقه بی‌سابقه بوده است.

درباره این اظهارات گفتنی است: آیا این هنر است که خانم شرمن می‌گوید با بغض و تهدید توانسته، تیم ایرانی را وادار به قبول توافق کند؟ آیا نوشتن توافقی نامتوازن، ناهمزمان، فاقد ضمانت اجرا، فاقد مکانیسم شکایت و اخذ خسارت، و فاقد امکان جبران خسارت در صورت بدعهدی طرف مقابل اقدامی هنرمندانه بوده است؛ واقعاً؟!

اینکه توافقی بنویسیم که آمریکا بی‌هیچ هزینه‌ای (و پس از گرفتن همه امتیازها) توافق را زیر پا بگذارد اما ما (دولت) نتوانیم پس از یک سال، حتی گوشه‌ای از تعهدات خود کم کنیم، نامش هنر و فهم و خلاقیت است؟!

ثانیاً آیا وعده ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به مردم- که بعداً انکار هم شد و نام دیوانگی برآن نهادند، اما دوباره در انتخابات ۹۶ مجدداً مطرح شد! - عقد توافق- موقت ژنو بود یا رونق اقتصادی و رفع بیکاری و بی‌نیاز کردن مردم از یارانه که جملگی ۱۸۰ درجه برعکس عمل شده است؟!

ثالثاً کدام سرمایه‌گذاری عظیم؟! فقط یک نمونه‌اش را آقای روحانی نام ببرند. منظور، تنها قرارداد نفتی با توتال است که پس از جمع‌آوری اطلاعات به کلی سری پارس جنوبی، توسط شرکت فرانسوی نقض شد، بی‌آن‌که حتی یک یورو خسارت در صورت بدعهدی پیش‌بینی شده باشد؟! یا قرارداد مشابه با ایرباس و گرفتن عکس سلفی با هواپیمای فرانسوی و خرج کردن آن عکس در انتخابات مجلس نهم در سال ۹۴؟!

و سرانجام اینکه آغاز ساخت فازهای پارس‌جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اصلاً به دولت آقای روحانی مربوط نمی‌شود بلکه اغلب آنها در دولت نهم و دهم آغاز شده و همت متخصصان داخلی به‌ویژه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، رکن اصلی کار بوده است. در آن دوره اصلاً برجامی درکار نبود. برجام اگر اثر داشت، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها و غیرآنها، دولت را پنج سال سرکار نمی‌گذاشتند و به استهزا نمی‌گرفتند. متخصصان کشور در حالی که برجام نبود، برنامه هسته‌ای را به اوج رساندند، سوخت ۲۰ درصد را در دوره تحریم تولید کردند، توانمندی نظامی بازدارنده و دفاعی را با موفقیت توسعه دادند. و برجام تنها ترمزی فریبنده بر سر راه اقدام و همت متخصصان داخلی بود.

اسرائیلیات مشاور متخصص در امور پخت آبگوشت بُزباش

از نظر مشاور سابق رئیس جمهور، آیا آقای روحانی هم بر اساس تئوری صهیونیست‌ها حرف زده است.

اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور در مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «عنوان می‌شود اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند ما اجازه نخواهیم داد نفت دیگر کشورهای صادرکننده نیز از این تنگه عبور کند. تحلیل شما در باب این موضوع چیست»، مدعی شده که «هیچ کس نگفته ایران قصد دارد تنگه هرمز را ببندد تاکنون هیچکدام از مسئولان رسمی جمهوری اسلامی عنوان نکرده‌اند که ایران قصد دارد تنگه هرمز را ببندد. این چیزی است که اسرائیلی‌ها به‌دنبال ایجاد آن هستند. ایران همواره در طول تاریخ ضامن حفظ امنیت آبراهه تنگه هرمز بوده و در آینده نیز خواهد بود. ایران با هر تهدیدی برای بستن تنگه هرمز مقاومت می‌کند و هیچ‌گاه به‌دنبال بستن این تنگه نبوده و نخواهد بود. موج خبری ناشی از این مسئله نیز توسط اسرائیل ایجاد شده است.

روزنامه جوان در واکنش به اظهارات ترکان نوشت: این البته اولین بار نیست که کسی از جریان‌های حامی دولت روحانی، موضعی را که با آن مخالف است، به اسرائیل منتسب می‌کند بارها منتقدان برجام را در سال‌های گذشته به «هم‌نوایی با اسرائیل» متهم کردند. این بی‌اخلاقی سیاسی و رسانه‌ای حالا به موضوعی رسیده که برخلاف تصور اکبر ترکان موضع رسمی ایران هم بوده است. روحانی در آذر سال ۹۷، در جمع مردم شاهرود در واکنش به تصمیم آمریکا برای تحریم نفت کشورمان تاکید کرده بود: «بدانید که اگر روزی آمریکا بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.»

رئیس جمهور همچنین در تیر ماه ۹۷ در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به‌طور کامل جلو صادرات نفت ایران را بگیرند، آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند. زیرا این اصلاً معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما می‌توانید این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.» گرچه این تهدیدها تلویحی بیان می‌شود اما همه معنای این تهدید را به‌خوبی متوجه می‌شوند. مقام معظم رهبری در ۳۰ تیر ۹۷ در دیدار وزیر خارجه، مدیران ارشد این وزارتخانه و سفرا و روسای هیئت‌های نمایندگی ایران در خارج از کشور، سخنان رئیس جمهور را در سفر به اروپا مبنی بر اینکه «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد.» سخنانی مهم و حاکی از سیاست و رویکرد نظام برشمردند و افزودند: «وظیفه وزارت امور خارجه پیگیری جدی اینگونه مواضع رئیس جمهور است.»

اکبر ترکان وقتی به‌دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید از سمت خود کنار می‌رفت، با دلخوری و گلایه این کار را انجام داد. او همان دوران مشاور رئیس جمهور بودن، در اظهارنظری جنجالی و قابل تاسف گفته بود: «ما ایرانیان قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه‌سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم»! در واقع ترکان که روزی با چنین جمله‌ای ایرانیان را تحقیر کرد، حالا هم نقطه قوتی همچون تنگه هرمز را که ابزار قدرتی در دست کشور است، تبدیل به موضع اسرائیلی‌ها می‌کند.

ایران

پاسخ بعیدی‌نژاد به کیهان

خبر اول اینکه، روزنامه کیهان در شماره دیروز خود بابت این اظهار نظر سفیر ایران در انگلیس که «اقدامات ایران پس از ضرب‌الاجل ۶۰ روزه‌مان به اروپا، در چارچوب برجام خواهد بود»، از حمید بعیدی‌نژاد انتقاد کرده و آن را در حکم پاس گل به اروپایی‌ها دانسته بود.

بعیدی‌نژاد اما در پاسخ توضیح داد که موضع وی این بوده که «اقدامات متقابل ایران در این مرحله در چارچوب برجام و با استفاده از حقوق مشروع و قانونی خود بویژه با در نظر گرفتن مواد ۲۶ و ۳۶ برجام صورت می‌گیرند. البته در صورتی‌که این مرحله منجر به احقاق حقوق ایران در تحقق بهره‌مندی ایران از مزایای برجام نگردد، ایران حق خود را برای اقدامات بعدی از جمله خروج از برجام و حتی بالاتر محفوظ می‌داند.

اما در حال حاضر اقدامات ایران در چارچوب برجام و در مسیر کاهش تعهدات هسته‌ای خود می‌باشد.» وی نوشته است: اما در اصل اینکه این اظهارات خوشایند روزنامه کیهان باشد یا نه و اینکه موضع کیهان این باشد که همین الان کشور تهدید کند که در صورت پایان مهلت ۶۰ روزه ایران از برجام خارج می‌شود، البته موضوع دیگری است.

دیدگاه کیهان مبنای اعلام مواضع کشور نمی‌باشد و بنده به عنوان نماینده کشور موظف به تبیین مواضع رسمی کشور بر اساس مصوبات و تصمیمات رسمی شورای عالی امنیت ملی و دستگاه سیاست خارجی می‌باشم و نه ترجیح آنچه سردبیر و روزنامه‌نگاران کیهان بدان اعتقاد دارند.

مراسلات پستی ایران و انگلیس از سرگرفته شد

خبر دیگر اینکه، شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) از نهم آوریل (۲۰ فروردین) گذشته صدور مراسلات به ایران را متوقف کرده بود حالا اما گزارش‌های اولیه حاکی است که ارسال محموله‌های پستی به ایران از چند روز پیش از سرگرفته شده است. یک مقام مطلع دو هفته پیش به ایرنا در لندن گفته بود که فعالیت‌های رویال میل بزودی از سر گرفته خواهد شد.

این شرکت ابتدا تصمیم خود را به آنچه تحریم در مسیر مراسلات به ایران نامید، نسبت داد و گفته بود بسته‌هایی که هنوز به مقصد نرسیده‌اند به فرستنده ارجاع داده خواهند شد. در همین حال «محمدمهدی بهرامی» مدیرکل دفتر امور پست بین‌الملل شرکت ملی پست در حساب توئیتری خود، نوشته: امروز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، شخصاً شاهد ورود مرسولات از انگلستان به ایران بودم. این مرسولات در اسرع وقت به دست گیرندگان می‌رسد و بزودی همه چیز به روال سابق خود بازمی‌گردد.

تکذیب صدور حکم اعدام برای هدایتی

دست آخر اینکه، وکیل مدافع حسین هدایتی انتشار خبر صدور حکم اعدام برای موکلش را رد کرد. سیامک مدیرخراسانی، وکیل تسخیری حسین هدایتی در واکنش به انتشار خبر صدور حکم اعدام برای هدایتی در فضای مجازی اظهار کرد: هنوز حکم حسین هدایتی ابلاغ نشده است. وی به باشگاه خبرنگاران گفت: احتمال صدور حکم اعدام برای حسین هدایتی وجود ندارد، زیرا در کیفرخواست هیچ درخواستی مبنی بر صدور حکم اعدام مطرح نشده است.

آرمان

تعلیق ۶‌ماهه کارت بازرگانی شرکت متخلف

شنیده شد که مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از رسیدگی به شکایت بانک ملت و اعاده عین ارز دریافتی از سوی شرکت متخلف خبر داد. رضا سعیدی گفت: در پی شکایتی از سوی بانک ملت در مورد اخذ مبلغ ۵۳۳‌ هزار و ۵۳۷ یورو و ۵۵ سنت برای انجام تعهدات و عدم‌انجام این تعهدات از سوی شرکت متخلف، پرونده به شعبه هفتم اداره تعزیرات حکومتی اهواز ارجاع شد. وی افزود: رئیس شعبه هفتم تعزیرات حکومتی پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات نمایندگان شرکت و با احراز تخلف، شرکت را به اعاده عین مبلغ اخذشده محکوم و کارت بازرگانی شرکت را به مدت شش‌ماه تعلیق کرد. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان تصریح کرد: با اعتراض مدیرعامل این شرکت نسبت به رای صادره، پرونده مجدداً در شعبه سوم تجدید نظر استان مورد رسیدگی واقع و پس از بررسی رای صادره عیناً تائید و قطعی شد.

تجمع دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران

شنیده شد که در پی تجمع تعدادی از دانشجویان ساکن یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران که در اعتراض به لغو اسکان یکی از دانشجویان اتفاق افتاد، معاون دانشجویی این دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشجوی مورد نظر در خصوص ثبت‌نام و ارائه کارت دانشجویی مقاومت می‌کند، گفت: تا زمانی که این دانشجو نسبت به حل مشکل خود اقدام نکند از ورود او به خوابگاه ممانعت می‌شود. دکتر حسن به‌نژاد در تشریح جزئیات علت تحصن یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران، اظهارکرد: دانشجویان برای ورود و اسکان ابتدا باید در خوابگاه‌ها ثبت‌نام داشته باشند و بعد از ثبت‌نام می‌تواند ساکن خوابگاه شوند، اما یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه فاطمیه با گذشت چندماه از آغاز ترم تحصیلی، هنوز در خوابگاه ثبت‌نام نکرده است و تذکرات دانشگاه در این زمینه مورد توجه دانشجو واقع نشد.

کشف ۳ تن گوشت غیربهداشتی در مشهد

شنیده شد که مدیر روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیش از ۳ تن گوشت از پیش‌چرخ شده غیربهداشتی در مشهد کشف شد. هادی زارعی اظهار داشت: همزمان با طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان، طرح برخورد با واحدهای عرضه گوشت از پیش چرخ شده در مشهد توسط گروه‌های نظارتی دامپزشکی شهرستان اجرا شد که طی آن ۳۳۰۰ کیلوگرم گوشت از پیش چرخ شده غیربهداشتی جمع‌آوری، ضبط و معدوم شد. مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: این میزان گوشت از پیش چرخ شده طی ۲ هفته و در ۱۴۲ بازدید ویژه این طرح ضبط و معدوم شده که طی این عملیات، ۱۲ واحد متخلف نیز شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

آزادی دبیرکل کمیته ملی المپیک

شنیده شد که شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک با قرار وثیقه و پیگیری صالحی‌امیری آزاد شد. شاهرخ شهنازی به‌خاطر مسائل شخصی و مالی بازداشت شده بود. وی به‌دلیل مشکلاتی که داشت نه می‌توانست از کشور خارج شود و نه حق امضای نامه‌ها و چک‌های مربوط به کمیته ملی المپیک را داشت. وی حتی در زمانی که سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی بود، به‌دلیل ممنوع‌الخروجی نتوانست در این مسابقات شرکت کند. سرانجام بعد از گذشت چند روز شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک که به‌دلیل مشکل اقتصادی و ورشکستگی در فعالیت تجاری بازداشت شده بود، با پیگیری سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با قرار وثیقه آزاد شد.

شکایت از شفر برای مدرک تقلبی

شنیده شد که جدایی شفر از استقلال همچنان حواشی خودش را به همراه دارد و مدیران استقلال قصد دارند به‌دلیل تقلبی‌بودن مدرک مربیگری و آنالیزوری ساشا شفر فرزند سرمربی سابق آبی‌ها از او به فیفا شکایت کنند. اطرافیان و برخی مدیران آبی اعتقاد دارند، شکایت باشگاه استقلال می‌تواند برای این دو دردسرساز شود و به همین دلیل فتحی قصد دارد با این آتوی عجیب، شفر را مجبور به جدایی توافقی کند تا استقلالی‌ها بخشی از پول او را پرداخت نکنند. هر چند این تنها یک احتمال و ادعاست و بعیداست پیرمرد باتجربه آلمانی از این حربه بترسد و تخفیف زیادی روی طلب نجومی‌اش بدهد. در همین حال برخی معتقدند فیفا حتی باشگاه استقلال را هم مقصر خواهد دانست که از مدرک پسر سرمربی‌اش استعلام نگرفته است!

فرود اضطراری پرواز ترکیش در مهرآباد

شنیده شد که حدود ساعت ۱۳:۴۵ روز یکشنبه هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی ترکیش که از دهلی عازم استانبول شده بود پس از اعلام خلبان این پرواز مبنی بر اورژانسی‌بودن حال یکی از مسافران، در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد فرود اضطراری کرد. یکی از مسئولان فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ضمن تائید این خبر اعلام کرد که بیمار حاضر در این پرواز از طریق آمبولانس منتقل شده است و تا زمان مشخص‌شدن وضعیت این بیمار، پرواز مربوطه انجام نخواهد شد.

توصیه بحرین به شهروندانش

شنیده شد که وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از اتباع این کشور خواست تا از سفر به عراق و ایران به‌دلیل آنچه ناامنی در کشورهای مزبور خوانده، اجتناب ورزند. درخواست دولت بحرین از عدم سفر اتباعش به ایران و عراق در حالی مطرح می‌شود که تنش منامه با تهران و بغداد از چند روز پیش بالا گرفته است. تنش در روابط بحرین و عراق که به تدریج ابعاد منطقه‌ای به خود گرفته، زمانی رخ داد که مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق شنبه هفته جاری کناره‌گیری حاکم بحرین را خواستار شد.

نظری درباره حضور انتخاباتی احمدی‌نژاد

شنیده شد که یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: درباره احتمال حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات مجلس و احتمال ائتلاف گروه‌های سیاسی اصولگرا با او گفت: متاسفانه عملکرد دولت باعث شده یادها در بین افکار عمومی به سمت آقای احمدی‌نژاد رود و قیاس کنند. مردم مقایسه می‌کنند اینکه دولت بگوید من چه کرده‌ام و چه نکرده‌ام درنهایت مردم به جیب‌شان نگاه می‌کنند و قضاوت می‌کنند.

چراهورالعظیم کاملاً آب‌گیری نشد؟

شنیده شد که غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شامگاه شنبه با تکذیب خبری به نقل از وی در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر ممانعت شرکت نفت برای آبگیری منطقه چذابه گفت: کشور عراق به توصیه شرکت‌های نفتی خارجی مانع ورود آب به بخش عراقی چذابه در هورالعظیم شده است. بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آبگیری شده و مرطوب است، در بخش عراقی تالاب، مقامات این کشور از ورود آب ناشی از سیلاب اخیر استان خوزستان جلوگیری کرده که بخش عمده‌ای از آن عامل ریزگردهای اخیر استان خوزستان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    3 13
    دم بعیدی نژاد گرم که کیهان رو ادب کرد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    9 1
    کاش لااقل عرضه گلگیری رو داشت متاسفانه عرضه اینم نداره فقط تنها کاری که بلده وطن فروشی است و بس
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    7 1
    گلگیر نیست گل روی شیشه است و مانع دید راننده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس