کد خبر 959655
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
نشست اتحادیه‌اروپا و E۳ درباره ایران و برجام

یک دیپلمات اصلاح‌طلب می‌گوید امیدی به اروپا در 2 ماه آینده نیست.

به گزارش مشرق، دیپلماسی ایرانی از قول جاوید قربان اوغلی نوشت: مطمئناً در این ۶۰ روز اروپا کاری صورت نخواهد داد و دوباره تهران در گام دوم به سمت غنی‌سازی پیش خواهد رفت و پیرو آن مسئله خروج تدریجی از برجام شکل خواهد گرفت.

قربان اوغلی می‌افزاید: یقیناً بیانیه شورای عالی امنیت ملی بیشتر جنبه نمادین داشت تا جنبه عملیاتی، چرا که تمام تصمیمات ایران مبنی بر توقف فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده در راستای تحریم‌های هسته‌ای برجامی کاخ سفید بود. یعنی با توجه به تحریم‌های ۴ می کاخ سفید، ایران دیگر نمی‌تواند آب سنگین و اورانیوم غنی شده را به فروش برساند، پس عملاً اقدام دولت در توقف فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده نتیجه شرایط تحریمی آمریکاست.

از طرف دیگران باید گفت که علیرغم تمام مواضع سیاسی و دیپلماتیک دلگرم کننده اروپا در خصوص برجام و حمایت از ایران ما عملاً شاهد هستیم که در یک سال گذشته با اعلام کردن S.P.V و بعد از آن اینستکس، هیچ‌گونه اتفاق خاصی برای نقل و انتقال پولی و بانکی و نیز فروش نفت ایران روی نداد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    1 0
    یک دیپلمات اصلاح‌طلب به گور پدر خندیده که دوباره نظر بده، بعد از این همه ظلمی که با خیانتشون به ملت و کشور کردن جایی برای نظر دادن نمی‌مونه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس