کد خبر 959101
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
image-20190515122226-3.jpeg

تصویرسازی هنری است که دامنه‌ی خلاقیت‌ها را تا بی نهایت گسترش می‌دهد. در تصویرسازی، تصاویر فقط یک نقاشی نیستند، بلکه یک داستان را روایت می‌کنند.

معمولاً وقتی اسم نقاشی را می‌شنویم در ذهنمان مداد و کاغذ را برمی داریم تا طرحی بکشیم و اگر لازم شد رنگش کنیم. همیشه فکر می‌کنیم باید یک تصویر بکشیم اما تا به حال فکر کرده‌اید که ما می‌توانیم یک تصویر بسازیم؟

تصویرسازی هنری است که دامنه‌ی خلاقیت‌ها را تا بی نهایت گسترش می‌دهد. در تصویرسازی، تصاویر فقط یک نقاشی نیستند، بلکه یک داستان را روایت می‌کنند. نقاشی‌های کتاب کودکان بهترین نمونه‌ی تصویرسازی هستند. در کارت ویزیت، آگهی‌های تبلیغاتی و پوسترهای آموزشی از این تکنیک استفاده می‌شود. تصویر سازی در ساخت انیمیشن و برای خلق شخصیت‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تصاویر جذاب و پویا برای کودکان طراحی شود.

در هنر تصویرسازی محدود به ابزار خاصی نیستید؛ رنگ آکریلیک، مداد رنگی، پاستل و … جداگانه یا به صورت همزمان در طراحی تصاویر استفاده می‌شوند.حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و پارچه، سنگ یا چوب هم در خلق تصاویر جدید استفاده کرد. مثلاً برای خلق یک خرس بامزه می‌توانید از آبرنگ، ماژیک و سایر ابزارها برای رنگ آمیزی استفاده کنید یا با پارچه و هر متریال دیگری جنس بدن خرس را نشان بدهید.

آموزش تصویرسازی باید توسط کسی انجام شود که مهارت و تجربه کافی دارد. استاد تصویرسازی باید به مهارت‌های نقاشی و گرافیک تسلط کافی داشته باشد تا بتواند هنرجویان را در مسیر خلق تصاویر جذاب راهنمایی کند. یک کلاس آموزش تصویرسازی معتبر می‌تواند روند آموزشی شما را سریع‌تر پیش ببرد، اما نکته مهم این است که کلاسی را انتخاب کنید که تخیلتان را محدود نکند و به شما اجازه بدهد آزادانه هر شکل و رنگی را در کنار هم قرار بدهید تا ایده‌هایی جدید و جذاب خلق کنید.

وقتی تکنولوژی به خدمت هنر در می‌آید

از آنجا که تصویرسازی یک هنر نسبتاً جدید و نوظهور است، به خوبی با پدیده‌های معاصر هماهنگ شده است. تکنولوژی بسیاری از قالب‌های قدیمی را تغییر و برای هرکاری شیوه‌ی جدید ارائه داده است. نقاشی‌های قرن ۲۱ محدود به کاغذ و قلم نیستند و به شیوه‌ی جدیدی خلق می‌شوند. در تصویرگری مدرن کاغذ کنار می‌رود و نرم افزارهای جدید مثل فوتوشاپ، ایلاستراتور و تری دی مکس یک صفحه سفید برای خلق ایده در مقابل شما قرار می‌دهند. در نقاشی دیجیتال یا دیجیتال پیتینگ به صورت تخصصی تصاویری خلق می‌شوند که طراحی شأن با دست و یا به روش‌های ستنی بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن است.

گذراندن دوره‌ی آموزش نقاشی دیجیتال برای تمام کسانی که در حوزه‌ی موشن گرافیک، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، ضروری است. هم چنین طراحان و تصویرسازان کتاب کودک بهتر است با این هنر آشنایی داشته باشند. ار آنجا که نقاشی دیجیتال یکی از زیرشاخه‌های گرافیک به حساب می‌آید، یادگیری اش برای دانشجویان و فعالان رشته گرافیک بسیار مفید خواهد بود.

کلاس آموزش نقاشی دیجیتال (دیجیتال پینتینگ) یک دوره جامع از خلق تصاویر با نرم افزارهای پیشرفته در این زمینه است.پیش از گذراندن دوره‌ی آموزش نقاشی دیجیتال لازم است با اصول طراحی، نرم افزار فتوشاپ یا تری دی مکس و نحوه‌ی نور پردازی آشنا شوید. اگر به هر یک از این موارد تسلط کافی ندارید؛ ابتدا در دوره‌های مرتبط شرکت کنید.

انتخاب آموزشگاه مناسب، یک تیر و دو نشان

از آنجا که تصویرسازی و نقاشی دیجیتال هنرهای جدید و نوظهور هستند، بسیاری از مؤسسات دوره‌های مرتبط با این دو رشته را در برنامه‌های آموزشی شأن ندارند. در این میان مؤسسه تصویرگران پویااندیش این امکان را برای علاقه مندان به هنر دیجیتال فراهم کرده است تا از امکانات و استادان مجرب این آموزشگاه استفاده کنند.
همچنین در انتهای هر دوره، گواهی معتبر و قابل ترجمه قضائی برای هنرجویان صادر می‌شود تا در صورت تمایل بتوانند به فعالیت تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه مشغول شوند.

بنابراین اگر تمایل دارید پیش از شرکت در دوره‌های آموزش تصویرسازی یا دیجیتال پینتینگ و یا نقاشی، درباره این رشته‌های هنری و تکنیک‌هایش بیشتر بدانید، می‌توانید از وبلاگ آموزش‌های رایگان تصویرسازی و نقاشی تصویرگران پویااندیش استفاده کنید.

برای ثبت نام در دوره‌های آموزش نقاشی دیجیتال (دیجیتال پینتینگ) و یا دوره‌های تصویرسازی و یا نقاشی و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های: ۱۱۰ ۱۱۱ ۲۸ یا ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید و وب سایت نقاشی را حتماً ببینید:

https://naghashi.art

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس