کد خبر 95860
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶

125 نویسنده سرشناس در جهان برترین آثار ادبی منتشر شده در دوران‌های گذشته را انتخاب می‌کنند که تا این لحظه آثار «تولستوی» در مقایسه با آثار «شکسپیر» 11 رای پیش‌تر است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از فارس به نقل از اتلانتیک نیوز، در میان این گروه 125 نفره از نویسندگان که از کشورهای مختلفی برای شرکت در این نظر سنجی حاضر شده‌اند می‌توان به نام نویسندگان صاحب جایزه‌ای همچون «جویس کارول اوتس»، «جاناتان فرانزن»، «نورمن میلر»، «جنیفر اگان» و بسیاری از نویسندگان و رمان‌نویسان اشاره کرد.

به گفته مدیر برگزاری این نظرسنجی نویسندگانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند باید متناسب با قابلیت‌های آثار ادبی خلق شده آنها را انتخاب کرده و به یک یا چند اثر رای دهند و در این زمینه نباید سلیقه‌های شخصی و محبتی را که به یک نویسنده یا اثر او دارند در این رای‌گیری لحاظ کنند. تا این مرحله در بخش برترین آثار منتشر شده در قرن بیستم میلادی از 10 اثر نام برده شده است.

در این فهرست به ترتیب از رمان «لولیتا» نوشته «ولادیمیر ناباکوف»، «گتسبی بزرگ» به قلم «اسکات فیتز جرالد»، «در جستجوی زمان از دست رفته» اثر «مارسل پروست»، «اولیس» شاهکار «جیمز جویس»، «دوبیلین ها» نوشته «جیمز جویس»، «صد سال تنهایی» به قلم «گابریل گارسیا مارکز»، «خشم و هیاهیو» نوشته «ویلیام فاکنر»، «فانوس دریایی» اثری از «ویرجینا وولف»، «داستان کامل» نوشته «فلانری اوکانر» و در نهایت اثری از «ولادیمیر ناباکوف» اشاره شده است.

و اما در بخش برترین آثار منتشر شده در قرن نوزدهم میلادی در این فهرست که توسط نویسندگان معاصر انتخاب شده است می‌توان به ده شاهکار دیگر اشاره کرد.

رمان‌های «آناکارنینا» نوشته «لئو تولستوی»، «مادام بوآری» به قلم «گوستاو فلوبر»، «جنگ و صلح» نوشته «لئو تولستوی»، «ماجراهای هاکلبریفین» نوشته «مارک تواین»، «داستانهای چخوف» نوشته آنتوان چخوف»، « موبی دیک» به قلم «هرمان ملویل»، «آرزوهای بزرگ» اثر «چالرز دیکنز»، «جنایت و مکافات» نوشته «ولادیمیر داستایوفسکی» و «اما» به قلم «جین آستین» از جمله آثاری هستند که در فهرست برترین‌های قرن نوزدهم جای گرفته‌اند.

در بخش بهترین نویسندگان نیز بر اساس تعداد کتاب‌ها و آثاری که از هر نویسنده در این نظرسنجی شرکت داده شده است می‌توان به ترتیب از «ویلیام شکسپیر»، «هنری جیمز»، «جین آستین»، « چارلز دیکنز»، «فئودور داستایوفسکی»، « ارنست همینگوی»، «فرانتس کافکا»، «جیمز جویس» و «ولادیمیر ناباکوف» نام برد.

در حال حاضر آراء ارائه شده توسط این نظر سنجی به شرح زیر توسط مسئولین برگزاری آن اعلام شده است.

لئو تولستوی، ویلیام شکسپیر، جیمز جویس، ولادیمیر ناباکوف، آنتونی چخوف، گوستاو فلوبر و جین آستین نویسندگانی هستند که به ترتیبی که از آنها نام برده شده آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس