کد خبر 958581
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
رهبر انقلاب نمایه

صفحه اینستاگرامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در قالب یک اطلاع‌نگاشت، مطالبات رهبر انقلاب در زمینه توجه به قرآن را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، چند روز پیش، در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه و در آستانه ماه با فضیلت و مبارک رمضان، حسینیه حضرت امام خمینی (ره) معطر به عطر دل‌انگیز کلام وحی شد و قاریان قرآن، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم برپا کردند.

همچنین در این دیدار حضرت آیت الله خامنه‌ای دقایقی به صحبت در جمع قاریان پرداختند؛ ایشان در قسمتی از سخنانشان گفتند: " قرآن یک اثر هنری بی‌نظیر است، یعنی یک جنبه‌ی از عظمت قرآن و اهمّیّت قرآن عبارت است از زیبایی هنری قرآن؛ اتّفاقاً آن چیزی که در درجه‌ی اوّل دل‌ها را مثل مغناطیس به سمت اسلام جذب کرد، همین جنبه‌ی هنری قرآن بود. عرب‌ها، هم موسیقی الفاظ را می‌فهمیدند، هم با زبان ادب آشنا بودند -در آن محیط عربی این جوری بود- ناگهان دیدند یک پدیده‌ای وسط آمد که شبیه آن را نشنیده‌اند؛ نه شعر است، نه نثر است امّا یک پدیده‌ی هنری فوق‌العاده است. این همان چیزی است که امیرالمؤمنین (علیه السّلام) می‌فرماید: ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیق؛ «اَنیق» یعنی آن زیبایی شگفت‌آور، آن زیبایی‌ای که وقتی انسان در مقابل آن قرار می‌گیرد، به حیرت می‌افتد؛ زیبایی در قرآن این جوری است. البتّه ما فارس‌زبان‌ها یعنی غیر عرب‌زبان‌ها و خیلی از عرب‌زبان‌ها این توفیق را ندارند که این زیبایی را درک کنند؛ [ولی] با اُنس زیاد با قرآن می‌شود درک کرد. وقتی انسان با قرآن اُنس بگیرد، زیاد تلاوت کند، زیاد بشنود، آن وقت می‌فهمد که غیر از جنبه‌ی معنوی، این زبان، این جملات، چقدر شیوا است، چقدر زیبا است. "

در ادامه پستی را که صفحه اینستاگرامی " khamenei_quote " پیرامون مطالبات رهبر انقلاب در زمینه توجه به قرآن در قالب یک اطلاع نگاشت منتشر کرده است، مشاهده می‌کنید.
اطلاع‌نگاشت | مطالبات رهبر انقلاب در زمینه توجه به قرآن:

۱- تلاوت هنری قرآن با رعایت دقت و توجه به تفهیم معانی

۲- توجه به باطن قرآن با تدبر در آن و توجه به کلمات و مفاهیم

۳- افزایش جلسات قرآنی در خانه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها

۴- افزایش جلسات تفسیر قرآن و انس با معارف آن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    7 2
    خدا حفظشان فرماید .وما را سربازخوبی برای ایشان قراردهد.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      3 0
      درود
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    3 0
    خداوند برعزت وتوفيق رهبرعزيزمان بيافزايد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس