کد خبر 957980
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کلوپ

سیروس دین‌محمدی حدود دو دهه قبل و در روزهایی که انتقال بازیکنان ایرانی به فوتبال آلمان آسان‌تر از حالا بود، پیراهن ماینتس در بوندس‌لیگای دو را پوشید و در ترکیب این تیم بازی کرد.

به گزارش مشرق، در آن تیم ماینتس، دفاع راستی حضور داشت که حالا سرمربی لیورپول است. یورگن کلوپ بعد از موفقیت در ماینتس و دورتموند، حالا لیورپول را به یک قدرت در فوتبال انگلیس و اروپا تبدیل کرده است. با سیروس دین‌محمدی به حدود ۲۰ سال قبل برگشتیم و زمانی که کلوپ او را سیقروس صدا می‌زد.


لیورپول در یک بازی زیبا موفق شد بارسلونا را در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست بدهد و به فینال این تورنمنت مهم برسد. روی نیمکت لیورپول یورگن کلوپ حضور دارد. مربی جوانی که زمانی هم‌تیمی شما در ماینتس بود. دوست داریم درباره او صحبت کنید.
من حدود ۲ فصل کنار یورگن کلوپ در ماینتس بازی کردم. کلوپ در آن مقطع دفاع راست ما بود و البته همه او را به‌عنوان یک بازیکن متعصب می‌شناختند. پرهیجان بازی می‌کرد و همیشه دوست داشت برنده باشد.
 

کلوپ در مصاحبه‌ای گفته بود که از آغاز هم علاقه ویژه‌ای به مربیگری داشت. در آن مقطع این علاقه را در او می‌دیدید؟
بله. او در آن مقطع هم علاقه داشت تا مربی بزرگی شود. همیشه در کلاس‌های تئوری با مربی ما بحث می‌کرد و نشان می‌داد که چقدر به این مقوله علاقه‌مند است. وقتی فوتبالش تمام شد به تیم دوم ماینتس رفت و کارش را آنجا آغاز کرد. سپس به تیم اصلی ماینتس در بوندس‌لیگای دو رفت، آن‌هم در شرایطی که تنها ۳ بازی تا پایان فصل مانده بود و تیم خطر سقوط را احساس می‌کرد. کلوپ هر ۳ بازی را برد و ماینتس در بوندس‌لیگای دو ماند. فصل بعد تیم را با نتایجی درخشان به بوندس‌لیگا آورد و بعدها هم به دورتموند و لیورپول رفت.
 

آیا او فوتبالیست بزرگی هم بود یا فقط در مربیگری روزهای موفقی را تجربه کرد؟
کیفیت فوتبالش بالا نبود و همه او را به‌عنوان یک دفاع راست معمولی می‌شناختند. البته همیشه در ترکیب ثابت حضور داشت و بازیکن باتعصبی بود. مثل حالا با هیجان بالا کار می‌کرد و برای پیروزی به آب و آتش می‌زد.
 

بیشتر بخوانید:

خبر خوب کلوپ به هواداران لیورپول

برخورد خاصی هم با شما داشت؟ آیا رابطه‌تان با او نزدیک بود؟
کلوپ بازیکنی بود که از نظر شخصیتی با بقیه فرق می‌کرد. برخورد خوبی با بازیکنان خارجی داشت، درست برعکس خیلی از بازیکنان که خارجی‌ها را به یک چشم دیگر نگاه می‌کردند. شخصیتی قوی داشت و خیلی دوست‌داشتنی بود. همه بچه‌ها دوستش داشتند و البته اتفاقی را رقم زد که نشان داد چقدر متشخص است.
 

چه اتفاقی؟
کلوپ کاپیتان ماینتس بود اما یادم می‌آید دروازه‌بان تیم ما دچار یک بیماری سخت شد. او به خاطر روحیه دادن به دروازه‌بان ماینتس، بازوبند کاپیتانی را برای همیشه به او داد تا شاید بتواند با انگیزه بالا به فوتبال خود ادامه بدهد. این اتفاق تعریف و تمجیدهای فراوانی را برای او در پی داشت و سر و صدای فراوانی در فوتبال آلمان به راه انداخت.
 

خاطره دیگری هم از او دارید؟
خاطره که نه اما همیشه مرا سیقروس صدا می‌زد. چه در رختکن و چه در بازی‌های رسمی.
 

در این مدت با کلوپ ارتباط داشتید؟
ارتباط نه. دو سالی است که سعی کردم با او ارتباط برقرار کنم اما هنوز موفق نشده‌ام. او یک مدرسه فوتبال در لیورپول هم دارد که هفته‌ای یک بار آنجا می‌رود. از همین راه هم سعی می‌کنم تا او را ببینم.
 

یعنی هیچ مسیری بهتر از این وجود ندارد؟
فکر نمی‌کنم. وقتی از آلمان به ایران برگشتم نتوانستم دوباره به این کشور سفر کنم. یکسری مشکلات هم بود و من هم درگیر فوتبال شدم. پارسال هم به اسپانیا رفتم تا از آنجا به آلمان بروم اما باز هم موفق نشدم. می‌خواهم کلوپ را ببینم و با او گپ بزنم.
 

به نظر شما لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می‌شود؟
من مطمئن هستم که این اتفاق می‌افتد. از وقتی کلوپ به لیورپول رفته، من هم یک لیورپولی دوآتشه هستم. سبک فوتبال این تیم با کلوپ جذاب شده، بخصوص در آنفیلد که می‌توانند هر تیمی را شکست بدهند. نکته جالب اینکه در دوران بازیگری، کلوپ با یکی از مربیان ماینتس همیشه درباره لیورپول صحبت می‌کرد و عاشق این تیم بود. خوشحالم که در نهایت به هدفش رسید.
 

خودتان کجا مشغول هستید؟
فصل قبل در لیگ یک مربیگری کردم اما این فصل در هیچ تیمی حضور نداشتم. هدفم این است که برای فصل جدید روی نیمکت تیمی جدید بنشینم و به عرصه مربیگری برگردم.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس