کد خبر 957931
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
محمد حسین عظیمی

برخی از عناصر قطعاً بی اطلاع یا غیر توجیه، در شرایطی که سرویس های فرامنطقه ای در حال انتقال و سازماندهی داعش در افغانستان هستند، موضوع ماجران افغان را به یک گسل تبدیل کردند.

به گزارش مشرق، محمدحسین عظیمی، دبیر کل جبهه ایران اسلامی (حامیان انقلاب اسلامی) با اشاره به تخاصم فزاینده دولت آمریکا و همراهی اروپا با تصمیمات ایالات متحده گفت: باید توجه کرد که از ابتدا بحث دولتمردان ما این بود که مذاکره با اروپا بدون حضور کدخدا بی فایده است و مذاکره و حضور آمریکا باید نظر قرار بگیرد؛ اما شاهد بودیم که پس از خالی شدن دست ایران از برگ های برنده خود، نه تنها آمریکا بر خلاف تعهد خود از برجام خارج شد، بلکه اتحادیه اروپا هم با وقت کشی و کارشکنی، مسیر ایالات متحده را دنبال کرد و اکنون در مقابل تحریم های آمریکا علیه ملت ایران، در کنار آمریکا قرار گرفته و حتی از تهدید نظامی آنها به واسطه اهرم ناتو، پشتیبانی میکند.

دبیرکل جبهه حامیان انقلاب اسلامی با اشاره سخنان یکی از اعضای ارشد وزارت خارجه در تهدید به اخراج مهاجرین افغانستانی افزود: در چنین شرایط حاد و خطیری اما شاهد هستیم برخی از عناصر قطعاً بی اطلاع یا غیر توجیه، در شرایطی که سرویس های فرامنطقه ای در حال انتقال و سازماندهی داعش در افغانستان هستند، این مساله را به یک گسل فعال تبدیل کرده و برای کشور بحران سازی می کنند؛ و باید پرسید آیا این سیاست (اخراج مهاجرین) را از روی دست ترامپ پاک نویس کرده اند یا خیر. البته شنیدم که ایشان تلویحاً از این حرف خود عقب نشینی کرده و آن را خلاف منظور خود دانسته اند، اما نفس مطرح شدن این موضوع و تاخیر فراوان در تکذیب آن، تبعات خاص خود را برای کشور داشت.
عظیمی در خصوص تهدیدات نظامی صورت گرفته از سوی آمریکا اضافه کرد: ترامپ در سال پایانی و ماقبل انتخابات دو مساله حل نشده دارد؛ اول معامله قرن و به موازات آن حل مساله ایران؛ آمریکایی ها با دست پاچگی و ناشیانه اعلام کرده و می کنند که هدف از تحریم های اعمال شده و تهدیدات اخیر، کشاندن و نشاندن ایران پای میز مذاکره برای رسیدن به یک توافق جدید است. حتی کار به جایی رسیده که ترامپ این مساله را به مضحک ترین شکل به طرف سوئیسی که حافظ منافع این کشور در ایران است انتقال داده و خواستار مذاکره شده است. آمریکایی ها قطعاً باید بدانند ایران در شرایط تهدید و فشار با هیچ طرفی و بر روی هیچ مساله ای مذاکره نخواهد کرد؛ لااقل تجربه تلخ برجام باعث ایجاد یک وفاق ملی در مساله مذاکره با آمریکا شده. اکنون کسی در ایران نیست که بپذیرد با این شرایط و با این همه بی احترامی و تهدید و تحریم بتوان بر سر هیچ موضوعی با آمریکایی ها به گفتگو نشست.

دبیرکل جبهه حامیان انقلاب اسلامی اروپا را رخ به ظاهر منعطف اما غیرقابل اعتماد برجام دانست و افزود: یکسال از خروج آمریکا از برجام گذشته، اما طرف اروپایی با اتخاذ سیاست وقت کشی، هیچ گام مثبت و عملی در جهت رفع تحریم های ظالمانه، یا تعهد به توافق برجام از خود نشان نداده، اما به محض اینکه ایران در برابر این بدعهدی از خود یک واکنش بسیار ساده و طبیعی نشان داد، بلافاصله موضع تند گرفته و هرگونه تلاش برای رفع عهدشکنی آمریکا را عملاً رد کرد؛ در این شرایط حتی دست اروپا هم برای غرب باوران و خوش خیال های وطنی روو شده و دیگر بهانه ای برای ایجاد امید واهی به بیرون مرزها باقی نمی ماند. و البته این از برکات برجام است!

عظیمی در پایان یگانه راه برون رفت از وضعیت فعلی را بازگشت به تفکر انقلابی، جهادی و اتخاذ سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: چنانچه بخواهیم از این عقب گردهای غیر منطقی و ناراحت کننده خلاص شویم، یگانه مسیر پیش روی ملت و دولت، تمرکز بر روی ظرفیت های بی نظیر و فوق العاده داخل کشور و کمک به به رونق تولید، صنعت و بخش کشاورزی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس