سوريه (2).jpg

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه عملیات در مناطق شمالی به یک پیروزی راهبردی دیگر دست یافتند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه عملیات پاکسازی مناطق شمالی استان حماه موفق شدند شهرک راهبردی و مهم «کفرنبوده» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از ادامه درگیری‌های سنگین در حومه شهرک کفرنبوده خبر داد و افزود: نیروهای سوری و مقاومت درصدد هستند مواضع را در شهرک تازه آزاد شده «کفرنبوده» تثبیت کنند.

عکس: آرشیو

این منبع میدانی با بیان این عملیات پاکسازی شهرک کفرنبوده با پشتیبانی یگان‌های موشکی، توپخانه ای و جنگنده‌های سوری و روسی از صبح امروز آغاز شد، گفت: در حال حاضر، درگیری نیروهای سوری و مقاومت در حومه شهرک با تروریست‌ها در جریان است.

وی با توضیح این مطلب که دهها تن از عناصر تروریستی در جریان آزادسازی شهرک «کفرنبوده» کشته و زخمی شدند، افزود: یگان‌های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه به شدت مواضع تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند.



این منبع میدانی از ورود نیروهای یگان‌های مهندسی به شهرک کفرنبوده خبر داد و گفت: پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تله‌های انفجاری کار گذاشته شده در اولویت نیروهای مهندسی قرار گرفته است.

شهرک راهبردی «کفرنبوده» در شمال استان حماه واقع شده و یکی از دروازه‌های ورود به جنوب استان ادلب محسوب می‌شود و جز مهم‌ترین پایگاه‌های تروریست‌ها در شمال سوریه به شمار می‌آمد.

با آزادسازی شهرک «کفرنبوده» راهی دیگر برای ورود نیروهای ارتش سوریه به استان ادلب و پاکسازی مناطق اشغالی باز شد و مناطق حومه از جمله «الهبیط، الصخر، عابدین، کفرعین و…» در آستانه سقوط دومینوار قرار گرفته‌اند.

شهرک راهبردی کفرنبوده از محور شرقی به شهرک بسیار مهم «خان شیخون» و از محور غربی به «قلعه مضیق» متصل می‌شود و همین موقعیت حساس اهمیتش را برای طرفین چند برابر کرده است.

عکس: آرشیو

به گزارش مشرق، پس از آزادسازی شهرک «کفرنبوده»، گروهی دیگر از نیروهای سوری و مقاومت عملیات جدیدی را برای پاکسازی شهرک «الهبیط» آغاز کردند و درگیری به شدت در جریان است.

شهرک «الهبیط» در شمال شهرک کفرنبوده واقع شده است؛ نیروهای سوری و مقاومت درصدد هستند این شهرک را به کنترل دربیاورند تا امنیت شهرک کفرنبوده به طور کامل تأمین و از نفوذ مجدد تروریست‌ها جلوگیری شود.

در صورتی که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت موفق به پاکسازی شهرک الهبیط شوند، عناصر تروریستی در ارتفاع «الصخر» از محورهای شمالی، غربی و جنوبی محاصره می‌شوند و این منطقه از لحاظ نظامی آزاد شده به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، یگان‌های موشکی، توپخانه ای و جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تحت اشغال گروه‌های تروریستی را در حومه ارتفاع «عثمان و هواش» و منطقه «الجابریه» در شمال غرب شهرک کفرنبوده هدف قرار دادند و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    26 2
    خدایا حق علیه باطل را پیروز کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس