رئیس سازمان انرژی اتمی: دیگر ملتزم به رعایت سقف ۳۰۰ کیلوگرم برای اورانیوم ۳.۶۷ نیستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطابق با اعلام امروز رئیس جمهور ما دیگر ملتزم به رعایت سقف ۳۰۰ کیلوگرم برای اورانیوم ۳.۶۷ غنی شده خود و همچنین ۱۳۰ تن آب سنگین نیستیم.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به رفتار منافقانه آمریکا در قضیه برجام اظهار کرد: آمریکایی‌ها ادعاهایی در رابطه با اقتدار منطقه‌ای و موشکی ایران مطرح کردند و می‌خواستند این موضوعات را به برجام مرتبط کنند. حال آنکه این موضوعات بی‌ارتباط با برجام است و در پیوست قطعنامه ۲۲۳۱ نیز بحث موشکی ایران مطرح شده است. همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

وی افزود: آمریکا بعداز خروج از برجام با رفتار منافقانه خود قصد داشت ما را در دام خود بیندازد که با صبر راهبردی اتخاذ شده از سوی ایران این رفتار منافقانه آمریکا بلااثر شد و ظالم بودن و منافق بودن آمریکا در نزد افکار عمومی جهان آشکار شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: آمریکا مدعی است بنیانگذار سازمان ملل است و دائماً کشورها را به التزام به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل ترغیب می‌کند، اما خودش با خروج از برجام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد.

وی گفت: آمریکا در حال تلاش برای تحریک ایران است، اما ایران با درایت و قدرت و صبوری توانست دست آمریکا را رو کند.

صالحی با بیان اینکه اقدام امروز ایران در الغای برخی تعهدات برجامی خود در واکنش به نقض برجام توسط آمریکا وفق بند ۲۶ برجام است گفت: باید یک توازنی بین تکلیف و حقوق برقرار باشد؛ آمریکا در آخرین اقدامش آشکارا می‌خواست ما را از برخی از حقوق خود منع کند؛ همچنین اروپایی‌ها نیز در پرکردن خلا خروج آمریکا از برجام ناتوان بودند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مطابق با اعلام امروز رئیس جمهور ما دیگر ملتزم به رعایت سقف ۳۰۰ کیلوگرم برای اورانیوم ۳.۶۷ غنی شده خود و همچنین ۱۳۰ تن آب سنگین نیستیم.

وی با اشاره به مهلت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های برجامی برای اجرای تعهدات خود اظهار داشت: اگر در این ۶۰ روز طرف مقابل توانست نظرات جمهوری اسلامی را تامین کند ما به تعهدات خود وفق برجام عمل می‌کنیم، اما اگر آن‌ها بخواهند بدعهدی‌های خود را ادامه دهند جمهوری اسلامی قدم‌های بعدی را خواهد برداشت.

صالحی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی اصلاً بحث خروج ازبرجام مطرح نیست و اقداماتی که امروز اعلام شد در چارچوب برجام است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس