کد خبر 956988
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
چهارمین دوره وزنه برداری جام فجر

تست گرفتن از وزنه برداران در شرایطی که دارند خودشان را برای رویدادهای مهم آماده می‌کنند عجیب نیست اما اینکه در چند ماه برای سومین یا چهارمین بار این اتفاق می‌افتد کمی شاخک ها را تیز می‌کند.

به گزارش مشرق، خبر گرفتن تست دوپینگ از ملی‌پوشان وزنه‌برداری را حتماً شنیده‌اید. همین دیروز بود که مأموران (وادا) آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ یک بار دیگر از ملی‌پوشان ایران تست دوپینگ گرفتند.

تست گرفتن از وزنه برداران در شرایطی که دارند خودشان را برای رویدادهای مهم آماده می‌کنند عجیب نیست اما اینکه در طول چند ماه اخیر برای سومین یا چهارمین بار این اتفاق می‌افتد کمی شاخک ها را تیز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سال ۲۰۰۶ بود که یکی از بدترین اتفاق‌ها برای وزنه برداران ایران افتاد. آن زمان و کمتر از سه ماه به مسابقات جهانی وزنه برداری باقی مانده بود که مأموران وادا به اردوی تیم ملی ریختند و نتیجه اش این شد که فدراسیون جهانی مانع از حضور ملی پوشان ایران در این رقابت‌ها شد. معمولاً ورزشکاران دانسته یا ندانسته از مکمل‌هایی استفاده می‌کنند که بعضی از آنها حاوی مواد غیرمجاز است اما همیشه استفاده از مکمل‌ها به منزله دوپینگ نیست. همان زمان شایعات زیادی شنیده شد که یک نفر از داخل فدراسیون و از ایران گرا را به فدراسیون جهانی داده است و در شرایطی که آن نسل می‌توانست یکی از طلایی‌ترین نسل‌های ایران باشد، سوخت و به باد هوا رفت.

این بار هم مشابه اتفاقی که سال ۲۰۰۶ افتاد دارد تکرار می‌شود و شایعه شده که یک نفر مسئولان فدراسیون جهانی را مطلع کرده که از ملی پوشان ایران تست دوپینگ بگیرند! وزنه بردارانی که بیشتر آنها در چند ماه اخیر در مسابقات مختلف شرکت کرده اند و در مجامع بین المللی تست دوپینگ داده اند! جنگ دیگر دارد یک جنگ نابرابر می‌شود که فقط و فقط ماهیت وزنه برداری ایران را زیر سوال می‌برد. اگر شایعه درست باشد که باید تأسف خورد به حال آن کسی که برای رسیدن به منافع شخصی، جوانانی را در معرض خطر قرار می‌دهد که می‌توانند آینده ایران را رقم بزنند. اگر این شایعه درست باشد، مصداق بارز وطن فروشی است و این عنوان، هم ردیف با هیچ عنوان دیگری نیست.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    4 10
    مشرق نیوز خخخخخخخخخخخخ تفسیر خخخخخخخ
    • رسول IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      0 1
      وطن فروش که کم نیست. یکی از اونا همینیه که این پست برای مشرق گذاشته. لعنت به همه وطن فروشا. لعنت
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    15 1
    از این وطن فروشان تو ایران زیادن تو دنیا شهره شدیم.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    6 5
    اگه درست کار می‌کنند پس چرا می ترسی؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    15 8
    مدالی که با تقلب و دوپینگ به دست بیاید از خون سگ نجس تر است و من الله توفیق.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
      0 1
      ماهیت وزنه بردای دوپینگه تا اونجا که من میدونم اصن وزنه برداری مسابقاتش برای این برگزار میشه که ببینن کی بهتر دوپینگ کرده:)
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      0 1
      جنگ اقتصادی مشکل ما نیست مشکل دعواهای داخل سازمان ها و نهادها بر سر قدرت و دنباله شایسته سالاریست
  • سید IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    12 2
    مگه در این کشور هم اطلاعات سپاه و هم وزارت اطلاعات فعال نیست. فقط اسم او یک نفر نفوذی را بگویند قوه قضاییه با قدرت برخورد خواهد کرد
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    9 0
    تست برده گی باید گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس