کد خبر 956578
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
والیبال

سرپرست فدراسیون والیبال در شرایطی درمورد نداشتن بازی تدارکاتی تیم ملی اظهارنظر کرده که صحبت‌هایش با سایر ارکان فدراسیون و تیم ملی در تناقض است.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌ها آماده می‌کند؛ مسابقاتی که از ۱۰ خرداد ماه به میزبانی چین آغاز خواهد شد. لیگ ملت‌های والیبال طی پنج هفته از ۱۰ خردادماه تا ۹ تیرماه برگزار می‌شود و ایران هم میزبان دیدارهای دو هفته از این رقابت‌ها خواهد بود. این دیدارها ۲۴ تا ۲۶ خردادماه در ارومیه و ۳۱ خردادماه تا ۲ تیرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آقای داوری شما مقصرید!

موضوعی که این روزها از سرمربی و سرپرست تیم ملی گرفته سرپرست و دبیر فدراسیون درموردش اظهارنظر کرده‌اند بحث بازی تدارکاتی برای تیم ملی پیش از رقابت‌های لیگ ملت‌ها است. چندی پیش ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال در این خصوص اظهار داشت: ما هیچ بازی دوستانه‌ای پیش از شرکت در لیگ ملت‌های والیبال نخواهیم داشت و بدون بازی دوستانه وارد لیگ ملت‌ها خواهیم شد. ما باید به این شرایط عادت و تلاش کنیم در لیگ ملت‌ها به آمادگی لازم برسیم‎. در واقع تا الان درخواست‌هایی را به برخی کشورها داده‌ایم که برخی از کشورها نپذیرفته‌اند و برخی هم پاسخ نداده‌اند. به هر حال فعلاً خبری نیست و فکر می‌کنم اولین مسابقه ما در چین و در قالب لیگ ملت‌ها باشد.

علی فتاحی سرپرست دبیری فدراسیون والیبال در جدیدترین اظهارنظر خود ی درخصوص حضور تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها بدون برگزاری بازی دوستانه، تصریح کرد: به هر حال بازی تدارکاتی برای تیم ملی امر مهمی است. برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام می‌شد که بهترین بازده را داشته باشد. درخواست بازی‌های تدارکاتی باید قبل از ژانویه انجام می‌شد؛ باتوجه به شرایط اقتصادی ما باید مدیریت هزینه هم داشته باشیم. هدف ما مسابقات انتخابی المپیک است، البته نیم‌نگاهی هم به لیگ ملت‌ها داریم. برخی از موارد به من مربوط نمی‌شود، چون من حدود ۱۰ روز است که آمده‌ام. نامه‌نگاری‌هایی باید انجام می‌شد، اما چون تیم ملی سرپرست نداشت این اتفاق صورت نگرفت.

پس از کولاکوویچ و فتاحی، داوری خودش وارد میدان شد و تمام صحبت‌ها را رد کرد. آقای سرپرست که برای چندمین بار نشان داد خبر چندانی از اوضاع والیبال ندارد درخصوص اینکه آیا درست است که چون تیم ملی سرپرست نداشت تیم ملی نتوانسته بازی تدارکاتی داشته باشد، گفت: خوش خوش‌خبر چنین اعتقادی ندارد. او شناخت زیادی به اوضاع والیبال جهان دارد و ارتباطش با سرپرست تیم‌های مختلف هم خوب است و اگر بخواهد خیلی راحت می‌تواند بازی تدارکاتی فراهم کند.

افشین داوری گفت: این تشخیص سرمربی تیم ملی بوده که ملی‌پوشان بازی تدارکاتی نداشته باشند و خوش‌خبر هم تابع تصمیمات کادر فنی است. قطعاً چون درخواستی نبوده بازی تدارکاتی هم انجام نشده است؛ البته باید به این نکته هم توجه کنیم که هنوز همه لژیونرها به اردوی تیم ملی نیامده‌اند و شاید یکی از دلایل عدم درخواست بازی تدارکاتی هم همین باشد. خوشبختانه بازیکنان خیلی آماده هستند و برای اولین بار خیلی زود کارهای تیمی شروع شد.

در ادامه امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی هم درخصوص نداشتن بازی تدارکاتی برای ملی‌پوشان پیش از آغاز لیگ ملت‌ها صحبت‌هایی را مطرح کرد. او می‌گوید: در سال‌های گذشته، پس از پایان رقابت‌های هر سال سرمربی تیم ملی برنامه‌های خود برای مسابقات تدارکاتی را به فدراسیون ارائه می‌داد و ما هم نامه‌نگاری برای این موضوع را آغاز می‌کردیم، اما در یک سال گذشته بی‌ثباتی فدراسیون باعث شد که نتوانیم به موقع نامه‌نگاری‌های مربوط به مسابقات تدارکاتی را انجام دهیم. شاید اگر امسال هم این کار به موقع انجام می‌شد، الان بازی تدارکاتی داشتیم. وقتی مسئولیت سرپرستی تیم ملی دوباره به من سپرده شد در اسفند ماه با پنج کشور از جمله روسیه، بلغارستان و لهستان نامه‌نگاری کردیم که دو کشور به ما اعلام کردند که در تاریخ مورد نظر ما برنامه دیگری دارند و سه کشور اصلاً پاسخی ندادند.

حال اینکه در این بین چه کسی واقعیت را نمی‌گوید موضوعی است که شاید آقایان پس از برگزاری یک جلسه مشترک بتوانند پاسخ بهتر و دقیق‌تری به آن بدهند. موضوع نداشتن بازی تدارکاتی برای تیم ملی تنها یک نمونه کوچک برای نشان دادن ناهماهنگی در بدنه فدراسیون و تیم ملی والیبال است؛ موضوعی که اگر با همین روند ادامه پیدا کند موجب خسارت زدن به تیم ملی خواهد شد. به هر حال والیبال در سال حساسی قرار دارد و باید شانس خود را برای حضور در المپیک آزمایش کند و اگر شرایط به همین نحو پیش برود شانس شاگردان ایگور برای حضور در توکیو هر روز کمرنگ‌تر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس