کمیسیون قضایی نمایه

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین وکلای خاص برای مجرمان سیاسی و امنیتی خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اعضای کمیسیون در جریان بررسی این طرح مصوبه‌ای را برای تعیین وکلای خاص برای مجرمان سیاسی و امنیتی گذراندند.

بیشتر بخوانید:

دستگاه‌های امنیتی و قضائی یک بار برای همیشه تکلیف مهناز افشار را مشخص کنند +عکس

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: بر اساس این مصوبه با شروع تحت تعقیب قرار گرفتن، متهم می‌تواند تقاضای حضور وکیل نماید، وکیل باید با رعایت و توجه محرمانه بودن مذاکرات، با شخص تحت نظر ملاقات نماید و وکیل می تواند در پایان ملاقات با متهم که نباید بیش از یک ساعت باشد، ملاحظات کتبی خود را برای درج در پرونده ارائه دهد.

نوروزی خاطرنشان کرد: بر این اساس تمام وکلا می‌توانند در این باره وکیل شوند و نکته دیگر اینکه این متهمان نمی‌توانند تا مدت ۲۰ روز وکیل بهره‌مند شوند. علاوه بر این تمدید ممنوعیت برخورداری از وکیل به تصمیم مقام قضایی است و نیز مقام قضایی در خصوص ممنوعیت برخورداری از وکیل قرار صادر می‌کند و نکته دیگر اینکه این قرار به مقام قضایی قابل اعتراض خواهد بود.

وی افزود: افراد مرتکب در ارتباط با جرائم جاسوسی، امنیت داخلی و خارجی، جرائم تروریستی، موضوع قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و همچنین جرائم اقتصادی هم مشمول این ماده هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: همچنین در آغاز این نشست مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه در کمیسیون حاضر شد و حضور وی در واقع یک جلسه معارفه و برای آشنایی بیشتر بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس