کد خبر 956441
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
حوادث غیر مترقبه

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: احتمال بروز۳۰ بحران مثل زلزله سیل و لغزش زمین در پایتخت وجود دارد.

به گزارش مشرق، رضا کرمی محمدی ظهر یکشنبه در همایش هوشمند سازی در حوزه تاب آوری و ایمنی که در فرهنگسرای ولا شهرری برگزار شد اظهار داشت: تقویت آگاهی و آمادگی شهروندان و محلات شهر تهران با تاکید بر حوادث طبیعی از مهمترین اهداف تشکیل خانه‌های دوام می‌باشد و باید فرهنگ پیشگیری، آمادگی، ایمنی، خود امدادی و دگر امدادی در مردم تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین جزیره های توریستی ایران

کرمی محمدی در ادامه با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی در طرح خانه‌های دوام ثبت نام کرده‌اند گفت: هدف از راه اندازی خانه‌های دوام آموزش شهروندان برای بروز حوادث غیر مترقبه است و در این راستا پایش خطرات احتمالی زلزله و سیل از جمله اقداماتی است که باید توسط نیروهای ستاد مدیریت بحران انجام شود تا در زمان بروز حادثه آمادگی لازم برای امداد وجود داشته باشد.

وی افزود: احتمال بروز ۳۰ بحران از جمله زمین لرزه، سیل و لغزش زمین در پایتخت وجود دارد که همین موضوع زمینه اهتمام گسترده و برنامه ریزی دقیق‌تری را از سوی مسئولان امر می‌طلبد لذا ساخت و ساز بر روی گسل‌ها و حریم رودخانه‌ها در زمان زلزله فاجعه آور است و جلوگیری از ساخت و ساز در این مناطق باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
    1 0
    عجب کلکی زده این آقا!یه چیزی گفته که تا سالهای سال هراتفاقی بیفته بگه :ماپیش بینی کرده بودیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
      0 0
      خخخخخخخخخخخخخخخ
  • DE ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    0 0
    اولین کار اینه خانه های فرسوده با استاندارد ضد زلزله از نوساخته بشه. شهرداری و وزارت راه و مسکن برای این یک کار چند برنامه جامع ارائه بده. وگرنه چشم بسته غیب گفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس