کد خبر 956266
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
شیر ایرانی

دامپزشک باغ‌وحش شهر تهران با توضیح علت زخم صورت شیرایرانی تازه منتقل شده به باغ وحش گفت: «ایلدا» شیرماده ایرانی نیز تا هفته آینده به همتای نر خود «هیرمان» در این باغ وحش می‌پیوندد.

به گزارش مشرق، ایمان معماریان دامپزشک باغ وحش تهران، علت جراحات صورت شیر ایرانی تازه منتقل شده به این باغ وحش را اینگونه توضیح داد که از آنجاکه هیچ پروازی مستقیمی از کشور مقصد (انگلستان) به ایران وجود نداشت، چند سفر زمینی، دریایی و هوایی داشته و در جریان این سفر طولانی صورتش با دیواره‌های داخل باکس انتقال سائیده شده که در مدت حضورش در باغ وحش این زخم‌ها بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید:

این دامپزشک اظهارنظرهایی درباره خالص نبودن نژاد شیرایرانی را رد کرده و و گفت: این شیر طبق برنامه EEP که تکثیر و نگهداری گونه‌های در خطر انقراض را مدیریت می‌کند مورد بررسی قرار گرفته و مشخص است که این گونه از کجا آمده و چطور پرورش یافته، شجره نامه مشخص و آزمایشگاه ژنتیکی مستندی دارد که نشان می‌دهد ژنش خالص است.

وی در خصوص جزئیات انتقال شیر ماده‌ای که قرار است تاچندی دیگر به یاین باغ وحش منتقل شود نیز توضیح داد: «ایلدا» شیرماده خالص ایرانی نیز تا هفته آینده از باغ وحش دوبلین به همتای نر خود «هیرمان» در این باغ وحش می‌پیوندد.

معماریان با بیان اینکه انتقال این دو شیر به منظور جفت‌گیری صورت نمی‌گیرد گفت: و این شیر برای این به ایران منتقل می‌شود که بتوانیم توجه مردم را به حیات وحش بی‌نظیر کشورمان جلب کنیم و برای احیای نژاد شیر ایرانی برنامه‌ای نداریم چرا که زیستگاه این حیوان در کشور به طور کلی نابود شده است.

این دامپزشک با اشاره زیبایی و وقار این حیوان گفت: شیر ایرانی زمانی نماد ایران محسوب می‌شده اما با بی‌توجهی مردم و پادشاهان در صدها سال پیش نسلش در کشور منقرض شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    19 4
    با زندگي در ايران چه سرنوشت شومي در انتظار اين شير است
  • عباس FI ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    20 0
    افسوس که زیستگاه این حیوان با وقار و اصیل توسط ژن خوبهای بی حویت, اختلاسگران و رانت خواران بی اصل و نصب اشغال شده و نماد فعلی ایران بشمار میان.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    8 0
    نکنه از این ژن های خوب باشه و بیفته بجان مردم!!!!!!!!
  • نشناسش IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    8 1
    آوردینشون تا با نا لایقی و مرض هایی مثل مشمشه ( که هر دو جفت ببر ایرانی را کشت) ؛ آنها را از بین ببرید؟1 بابا شما دیگه چقدر پررویید؟؟!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    9 1
    برای احیای نژاد شیر ایرانی برنامه‌ای نداریم ؟ پس چرا اونو این همه راه اوردین
  • DE ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    8 0
    تکثیرش میکردند بهتر بود.با درست کردن پارک طبیعی حصار دار با تغدیه معمولی میشه خوب نگه داشت. تو افریقا هم شیرهای رودرپارک حصاردار نگه میدارن و به اشون گوشت میدن خیلی خوب زندگی میکنند.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    چی میشه که دوباره برگردونش به دشت های ایران .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس