کد خبر 956025
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵

به گزارش مشرق، صفحه ریحانه سایت KHAMENEI.IR در اینستاگرام، پستی درباره مدیریت هزینه‌های خرید کتاب منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

هزینه کمتر، کتاب بیشتر

با توجه به گران شدن کتاب‌ها، چگونه هزینه‌های خرید کتاب را مدیریت کنیم؟

اینکه بعضی از ما امسال نتوانستیم به نمایشگاه کتاب برویم، باعث نمیشود که کتابخوانی را تعطیل کنیم! چرا که به گفته‌ی رهبر انقلاب: «برای یک ملت، خسارتی بزرگ است که افراد آن، با کتاب سر و کاری نداشته باشند و برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب، مأنوس و همواره در حال بهره‌گیری از آن یعنی آموختن چیزهای تازه باشد.»

در این یادداشت توصیه‌هایی داریم که چطور با صرف هزینه کمتر، بتوانیم کتاب بیشتری بخوانیم.

لیستی از کتاب‌هایی که می‌خواهید بخرید داشته باشید. اگر کتابخانه نزدیک خانه‌تان است به آنجا بروید و لیست‌تان را با کتابهای آنجا چک کنید. اگر کتابی در کتابخانه موجود بود، آن را از لیست‌تان خط بزنید و بعداً از کتابخانه امانت بگیرید.

کتابهای مفید و خوبی که می‌شناسید، مخصوصاً کتاب‌های کودکان را از کتابخانه‌ها مطالبه کنید و از آن‌ها بخواهید کتاب‌ها را تهیه کنند. قطعاً درخواست‌های شما، از طرف کتابخانه استقبال می‌شود و به غنی‌تر شدن مخزن کتابخانه کمک می‌کند.

با دوستان‌تان حلقه کتابخوانی تشکیل دهید. کتاب‌هایی که دارید را به هم معرفی کنید و آنها را به یکدیگر قرض دهید. با این روش کتاب‌های تکراری نمی‌خرید و در عین حال کتاب‌های زیادی می‌توانید بخوانید. لیستی از کتاب‌های مشترکی که دوست دارید بخوانید، تهیه کنید و هرکدامتان یکی از آنها را بخرید و بین یکدیگر بچرخانید. وقتی همگی همه کتاب‌ها را خواندید می‌توانید آن‌ها را به کتابخانه اهدا کنید.

بنابر مناسبتی که می‌خواهید به دوستان یا نزدیکان‌تان هدیه‌ای بدهید، کتاب مرتبطی هدیه بدهید. مثلاً برای شخصی که صاحب فرزند شده، کتاب‌های تربیت فرزند گزینه خوبی برای هدیه دادن است. می‌توانید به دیگران بگوئید که دوست دارید کتاب هدیه بگیرید تا آنها هم برای شما کتاب بیاورند. نوشتن یک لیست از کتاب‌هایی که دوست دارید بخرید و در اختیار دوستان و نزدیکان قرار دادنش، هم آنها را در انتخاب کتاب سرگردان نمی‌کند، هم شما را به کتابهای مورد علاقه‌تان می‌رساند.

اگر دانشجو هستید برای تهیه کتاب‌های درسی میتوانید از دانشجویان ترم‌های بالاتر کمک بگیرید. از آنها بخواهید کتاب‌هایشان را برای یک ترم به شما قرض دهند یا اگر دیگر به آنها نیازی ندارند با مبلغی کمتر به شما بفروشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    چه مطلب خوبی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس