کد خبر 955937
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

به گزارش مشرق، صفحه ریحانه سایت KHAMENEI.IR در اینستاگرام، نظر رهبر معظم انقلاب درباره کتاب «داستان دو شهر» را منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

کتاب‌گردی با آقا(۱)

روایتی از کتاب‌های نوجوانانه‌ای که آقا در نمایشگاه کتاب درباره‌شان صحبت کردند

کتاب اول: داستان دو شهر

چندسال پیش، آقا از ناشران خواستند آثارکلاسیک را برای نوجوانان تلخیص کنند. این «آثار کلاسیک» به همان‌رمان‌های معروف و پیشکوست دنیا از نویسندگان بزرگ و سرشناس گفته می‌شود که همه اهالی کتاب، به‌خوبی می‌شناسدشان. یکی از معروف‌ترین آن‌ها هم همین «داستان دوشهر» است که پرتیراژترین‌کتاب جهان هم هست. وقتی غرفه‌دار نشر افق این‌آمار را به حضرت آقا ارائه می‌داد، بر جمع معلوم شد آقا پیشتر این‌کتاب را خوانده‌اند و آن را به‌خوبی می‌شناسند! چون رو به آقای صالحی، وزیر ارشاد، گفتند: «این‌کتاب درباره یک انگلیسی است که به فرانسهمی‌رود و آن‌جا ماجراهایی دارد».

اگر بخواهیم معرفی خلاصه آقا را کمی بیشتر کنیم، باید بگوییم این‌کتاب خواندنی اثر چارلز دیکنز نویسنده معروف و پرطرفدار انگلیسی است که احتمالاً او را با معروف‌ترین‌اثرش، آرزوهای بزرگمی‌شناسید. البته این‌طور که آمارها می‌گویند، داستان دوشهر اقبال بیشتری از آرزوهای بزرگ داشته و بیشتر از آن تجدیدچاپ شده!

داستان این اثر در طول انقلاب فرانسه رخ می‌دهد و روایت مفصلی است از اتفاقاتی که که در جامعه اشرافی و انقلابی فرانسه رخ می‌دهد. با خواندن داستان دوشهر، شما اطلاعات کاملی درباره انقلاب فرانسه و جزئیات اجتماعی و سیاسی آن به دست می‌آورید. در عین حال، سرگذشت «لوسی»خانم را هم که زندگی‌ خود، پدر، همسر و دوستانش با اتفاقات این‌انقلاب گره خورده، دنبال می‌کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس