کد خبر 955784
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
وزیر کشور

وزیر کشور گفت:70 درصد بودجه کشور از نفت جدا شده است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در دیدار با علمای اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ملت ایران طی چهل سال انقلاب اظهار کرد: مقاطع مختلف مردم با هدف‌گذاری دین انقلاب امام و رهبری برای عزت و شرف ملت همه کاری انجام دادند.

وی با اشاره به دشمنی‌ها و شعارهای دشمنان علیه انقلاب بیان کرد: تلاش‌های فراوانی برای مذاکره با کشورهای شش‌گانه و حل مشکل ما با نظام جهانی صورت گرفت که این توافق از سوی طرف‌های بین المللی برای پیشرفت‌های علمی انجام شد.

بیشتر بخوانید:

تأثیر حذف یارانه نقدی پردرآمدها بر منابع کشور

جهانگیری: باید برای فروش نفت راهکارهای تازه پیدا کنیم

وزیر کشور با اشاره به بازرسی‌های انجام شده توسط نهادهای بین المللی تصریح کرد: ایران از قوانین و مقررات حاکم بر تولید این علوم تخطی نکرده است و این به تأیید همگان نیز رسیده است.

وی در ادامه به خروج رئیس جمهور آمریکا از این توافقنامه اشاره کرد و افزود: سایر کشورها با آمریکا همراهی نکردند و شاهد بدعهدی وی بودند.

رحمانی فضلی با تاکید بر تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران بیان کرد: از برخی تجمعات در دی ماه ۹۶ برخی دشمنان تحلیل کردند که می‌توانند نظام را به پایان ببرند و این اقدامات در سال ۹۷ و با برخی از خواسته‌های کامیون داران و بازار درصدد اعمال بودند که موفق نشدند.

وی حضور پرشور مردم در ۴۰ سالگی انقلاب را مقابله‌ای برابر اقدامات دشمنان دانست و ادامه داد: اخرین اقدام دشمن علیه ایران تلاش برای کاهش صادرات نفت است که اکنون با ایرانی قوی‌تر، پرشورتر و در اوج و قدرت روبرو است.

وزیر کشور با اشاره به همراهی‌هایی با کشورهای منطقه بیان کرد: این کشورها به کمک‌های نظامی ایران نیازی ندارد بلکه کمک‌های مستشاری، سیاسی و حقوقی خود را ادامه می‌دهیم.

وی هم‌چنین به موضوع سیل اخیر در کشور نیز گریزی زد و افزود: برخی از کشورهای جهانی برای کمک به ایران اعلام آمادگی کرد ولی ایران دست نیاز به سوی هیچ کشوری دراز نکرد اما آمادگی دریافت کمک‌های جهانی را دارد.

رحمانی فضلی آسیب‌های سیل را به ۲۵ استان اعلام کرد و ادامه داد: خسارت ۳۵ هزار میلیارد تومان در حال شناسایی است و واریز خسارت‌ها از شب گذشته در برخی از استان اغاز شده و در خراسان شمالی نیز باید شروع شود.

وی مهلت اتمام منازل تعمیراتی را دو ماه عنوان کرد و بیان کرد: از ۱۷۶ هزار خانوار آسیب دیده سیل، قریب به ۱۰۰ هزار خانوار تأمین وسایل مهم منازل زندگی انجام شده و توزیع آن برای خانوارهای هدف در حال انجام است.

وزیر کشور در انتها از رهایی ۷۰ درصدی بودجه از نفت خبر داد و گفت: اکنون زمان رهایی از نفت در بودجه است و باید همه اقدام لازم را در این موضوع انجام دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
    0 0
    یادت باشه چی گفتی فردا نگی نگفتم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس