کد خبر 955630
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
ترامپ نمایه

با توجه به این پیامدها و نتایج است که سیاست تشدید فشار ترامپ علیه کشورمان با واکنش منفی کارشناسان وزارت خارجه و پنتاگون مواجه و هشدارهای جدی آنان را موجب شده است.

به گزارش مشرق، «رسول سنایی راد» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

بازی احمقانه دونالد ترامپ و تیم قشری و افراطی همراه او علیه جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی شده است که نگرانی ناشی از پیامدهای آن هشدارهای جدی جامعه نخبگی و عقلای امریکایی را به‌دنبال داشته است.


رئیس‌جمهور امریکا با تصور افزایش فشارها بر ایران برای مذاکره روی توان موشکی و عمق منطقه‌ای کشورمان و مذاکره مجدد درباره پرونده هسته‌ای، تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران با عدم تجدید معافیت‌های کشورهای خریدار نفت و خنثی‌سازی توان مقابله‌ای و زدن پشتوانه‌های ایستادگی با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است ترامپ قربانی رفتار خود علیه ایران شود


اقدامات افراطی‌ای که از آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری فاصله داشته و می‌تواند پیامدهای منفی برای امنیت، منافع و حتی حیثیت و پرستیژ امریکا به‌دنبال داشته باشد. پیامدهایی چون:


۱- انسداد در مسیر هرگونه تعامل و ارتباط ایران با امریکا و دنیای غرب و قطعی شدن ضرورت سیاست چرخش به شرق در ایران که به استحکام روابط با چین و روسیه و سایر قدرت‌های نوظهور انجامیده و با توجه به نقش الهام‌بخش ایران برای بسیاری از کشورهای مستقل، تغییر بلوک‌بندی‌ها و نظام موجود در روابط بین‌الملل را سرعت داده و تحکیم نماید.


۲- بی‌اعتباری و انزوای جریان سیاسی دارای سابقه مذاکره با امریکا و مدافع تعامل و ارتباط با بلوک غرب در جمهوری اسلامی و اثبات صحت نگاه جریان انقلابی و گفتمان استقلال در مقابل آنکه نه‌تن‌ها بازگشت به میز مذاکره را منتفی می‌کند بلکه رویه استکبارستیزی و نفرت از غرب و غربگرایی را نیز نهادینه می‌سازد.


۳- استقرار تروریست‌های امریکایی در غرب آسیا و شمال افریقا در قالب نیروهای سنتکام در شرایط فقدان هرگونه کانال ارتباطی بین ایران و امریکا و احتمال بروز تنش تصادفی بین این تروریست‌ها و نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به ابعاد گسترده ولو ناخواسته‌ای منتهی شود. بدیهی است در چنین شرایطی تأمین تروریست‌های امریکا که غالباً در کشورهای منطقه و تحت نفوذ جمهوری اسلامی یا نیروهای جهادی و گروه‌های مقاومت همسو با ایران مستقر هستند بسیار شکننده و پرهزینه خواهد بود.


۴- نیاز کشورهای خریدار نفت به امنیت درازمدت انرژی که مقاومت در برابر تروریسم اقتصادی امریکا و تحریم‌های غیرعقلایی را برانگیخته و موجب سرباززدن از سیاست‌های اعلامی کاخ سفید شده و پرستیژ کاذب امریکایی را با ادامه تعامل و همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران مخدوش می‌سازد. پدیده‌ای که موجب بی‌اعتباری و انزوای امریکا شده و هژمون و سیطره نظام مطلوب امریکایی در روابط بین‌الملل را مخدوش می‌کند.


با توجه به این پیامدها و نتایج است که سیاست تشدید فشار ترامپ علیه کشورمان با واکنش منفی کارشناسان وزارت خارجه و پنتاگون مواجه و هشدارهای جدی آنان را موجب شده است. اشاره امام خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلام به اینکه «این تلاش‌های دشمن در واقع آخرین نفس‌های دشمنی دشمن است»، معطوف به همین واقعیت‌هاست که گاه آشکارا و رسانه‌ای از زبان مسئولان امریکایی بیان می‌شود و گاه به صورت پنهان و در قالب گزارش‌های محرمانه منعکس می‌شود.


ملت شریف ایران اسلامی هم با تجربه دریافته که چاره‌ای جز صبر و بردباری در این دوران گذار ندارد. اما مسئولان محترم نیز باید بدانند برای تأدیب دشمن و وادار سازی او به تصحیح رویه ظالمانه چاره‌ای جز بیشینه‌سازی قدرت و ایستادگی دربرابر دشمن و افزایش رضایتمندی مردم از مسیر خدمت و انجام قاطع درست وظایف باقی نمی‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    5 8
    چقدر چرت وپرت مینویسید بسه دیگه حرف نزنید بد نیست
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
      3 1
      این مزدور کثیف بهش برخورد
  • RO ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    1 1
    مشرق خیلی بی ربط حرف میزنی
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    کی میخواد آمریکا رو ادب کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس