کد خبر 955565
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
میزبانی قطر - کراپ‌شده

امیر قطر پس از گذشت حدود دو سال از آغاز بحران در روابط دوحه با چهار کشور عربی، میزبان کنفرانسی با حضور هیأت‌های سعودی و بحرینی بود.

به گزارش مشرق، هیأت سعودی و بحرینی روز سه‌شنبه (دیروز) در کنفرانس «گفت‌وگوی همکاری آسیا» در «دوحه» پایتخت قطر که به ریاست «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد، شرکت کردند.

بیشتر بخوانید:

گزارش توئیتری ظریف درباره سفرش به قطر +عکس

عکس یادگاری اعضای اجلاس گفت‌وگوی همکاری آسیا

امیر قطر در این کنفرانس از برگزاری «گفت‌وگوی همکاری آسیا» استقبال کرد و «علی السعید» معاون وزیر خارجه کویت نیز که در این کنفرانس حضور داشت، از «نشست برادران حاشیه خلیج (فارس)» و حضور نمایندگان ریاض و منامه استقبال کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، معاون وزیر خارجه کویت همچنین از حضور نمایندگان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در این کنفرانس، ابراز خرسندی کرد.

وی درباره تلاش‌های کویت برای دستیابی به حل بحران در روابط قطر و چهار کشور عربی نیز تصریح کرد: «کویت تلاش‌های زیادی انجام داد و صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت همچنان در تلاش است اما این امر نیازمند تعامل مثبت با طرح‌های کویت است».

امیر قطر همچنین در دیوان امیری میزبان رؤسای هیأت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس مذکور بود.

چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های ۱۳ گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    7 2
    این پدرسوخته ها همشون مثل همند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس