کد خبر 955521
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا هرچند که مدعی شد واشنگتن «انتقال مسالمت‌آمیز قدرت» را در ونزوئلا ترجیح می‌دهد، اما گفت اگر لازم باشد آمریکا به گزینه نظامی متوسل می‌شود.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روزچهارشنبه ضمن تهدید دولت قانونی ونزوئلا گفت در صورت لزوم واشنگتن آماده ورود به جنگ با این کشور است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پمپئو در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: «اقدام نظامی ممکن است. اگر این آن چیزی است که ضروری باشد، این چیزی است که آمریکا انجام خواهد داد».

او پس از گفتن این سخنان مدعی شد آمریکا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا را ترجیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده تصمیم ترامپ برای تشدید تحریم‌های ایران

پمپئو شب گذشته نیز در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «بسیار واضح است که مادورو قصد داشت برود و پای هواپیمایش بود، اما روس‌ها نگذاشتند او برود».

وی مدعی شد تحریم‌های آمریکا دولت ونزوئلا را فلج کرده است.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «امروز رئیس‌جمهور خوان گوایدو آغاز عملیات آزادی را اعلام کرد. دولت آمریکا کاملاً از خواسته مردم ونزوئلا برای آزادی و دموکراسی حمایت می‌کند. نمی‌توان دموکراسی را شکست داد.»

«خوان گوایدو» سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

گوایدو روز سه‌شنبه (دیروز) با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در ونزوئلا شد و به دنبال آن، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کودتایی کوچک» را دفع کرد.

در ادامه حمایت‌های آمریکایی‌ها از تلاش رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای کودتا در این کشور آمریکای لاتین، رئیس‌جمهور ایالات متحده به کوبا گفت که باید فوراً نیروهایش را از ونزوئلا خارج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    6 6
    بابا این یارو مردم را بیچاره کرده است ول هم نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس