کد خبر 955228
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
قاسم جان‌بابایی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: طرح تحول سلامت جزء طرح‌های اجتماعی دولت بوده و با حمایت دولت و مجلس و منابعی که در بودجه به آن اختصاص داده شده ادامه داشته و در آینده تقویت می‌شود.

به گزارش مشرق، قاسم جان‌بابایی با اشاره به وضعیت طرح تحول سلامت در کشور اظهار کرد: این طرح جزء طرح‌های اجتماعی دولت بوده و با حمایت دولت و مجلس و منابعی که در بودجه به آن اختصاص داده شده ادامه داشته و در آینده تقویت می‌شود.

وی در خصوص مطالبات معوق از بیمه‌ها نیز گفت: این مطالبات هم از صندوق بیمه سلامت و هم سازمان تامین اجتماعی بسیار زیاد بوده و امیدواریم در سال‌جاری مساعدت لازم برای حل این مشکل اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید:

جیب مردم و دخل پزشکان!

ویزیت هایی که خودسرانه گران می شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به کمبودهای جدی شهرستان مشکین شهر بیان داشت: نماینده و مسؤولان این شهرستان پیگیر کمبودها بوده و البته اقداماتی نیز در خصوص رفع مشکلات درمانی شهرستان مشگین شهر انجام شده است.

جان‌بابایی تصریح کرد: مهمترین مشکل این شهرستان کمبود تخت‌های بیمارستانی است که با توجه به جمعیت زیاد شهرستان، حضور بیماران سایر شهرستان‌ها جهت درمان و همین‌طور وجود گردشگر در این شهرستان می‌طلبد تا ظرفیت درمانی شهرستان مشگین شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: افزایش ۳۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی و توسعه زیرساخت‌های موجود برای ما بسیار حائز اهمیت است که انتظار می رود مسؤولان مربوطه در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مساعدت و همکاری‌های لازم برای احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی جدید در این شهرستان از سوی وزارت بهداشت مبنای کار قرار گرفته که بی‌شک احداث این بیمارستان نقش اساسی در توسعه حوزه بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی به‌دنبال دارد.

وی گفت: متاسفانه شهرستان مشگین شهر امکانات درمانی و بهداشتی مجهز و کاملی ندارد که به همین دلیل اجرای این پروژه به صورت اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته که در صورت اختصاص اعتبارات در کمترین زمان ممکن این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های سلامت دارد.

جان‌بابایی به مشکل نیروی انسانی نیز در بیمارستان‌های شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و اظهار داشت: باید این مشکل از طریق سازمان برنامه و بودجه جهت جذب نیروهای جدید حل شود.

وی بهسازی اتاق عمل و نبود دستگاه‌های تصویربرداری در بیمارستان را از جمله مشکلات درمانی شهرستان مشگین شهر دانست و گفت: گزارشاتی مبنی بر نبود دستگاه«MRI» و اعزام بیماران به مرکز استان می‌رسد که در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام شده تا در کمترین زمان شاهد تجهیز بیمارستان شهرستان مشگین شهر باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دعوت نماینده و مسؤولان شهرستان مشگین شهر جهت رفع مشکلات درمانی در این شهرستان حضور یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    این طرح باید طرح تحول جیب پزشکان نام گذاری میشد نه تحول سلامت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس