کد خبر 954981
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
گیت های آزادی

سال گذشته و در آستانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما گیت‌های ضلع شرقی و غربی ورزشگاه آزادی برای گرفتن مهر تایید از سوی فیفا و کنفدراسیون آسیا برای میزبانی ایران نصب شد.

به گزارش مشرق، سال گذشته و در آستانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۱۹ آبان بین پرسپولیس و کاشیمای ژاپن، نمایندگان AFC و کنفدراسیون آسیا طی بازدیدی که از ورزشگاه آزادی داشتند، ۶۷ ایراد به ورزشگاه برای برگزاری این میزبانی وارد کردند که یکی از این ایرادات مربوط به زیرساخت‌ها و گیت‌ها ی ورودی تماشاگران بود.

بیشتر بدانید:

عکس / وضعیت نامناسب گیت‌های ورزشگاه آزادی

در سال گذشته برای مرتفع کردن ایرادات وارد شده از سوی نمایندگان فیفا و کنفدراسیون آسیا با دستور وزیر ورزش و جوانان ۱۵ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه آزادی در نظر گرفته شد تا ورزشگاه قبل از برگزاری فینال آماده شود. با وجود اینکه سال گذشته فرهاد نیکوخصال سرپرست پیشین ورزشگاه آزادی از نصب ۸۴ گیت در درب شرقی و غربی ورزشگاه آزادی خبر داد و نخستین گیت کنترل بلیت الکترونیکی تماشاگران در استادیوم آزادی به صورت نمایشی نصب و مورد استفاده قرار گرفت، اما پس از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا، گیت‌های ورزشگاه آزادی با وجود هزینه‌ی سنگین برای نصب آنها بدون استفاده باقی مانده و همچنان در حال خاک خوردن است و در حقیقت وسیله‌ای برای چرخیدن و تفریح هوادارانی شده که برای ورود به ورزشگاه و دیدن بازی‌های فوتبال از آن استفاده می‌کنند.

با نصب این گیت‌ها قرار بود دیگر کسی برای دیدن بازی فوتبال بدون بلیت وارد ورزشگاه نشود و کنترل صددرصدی برای ورود و خروج هواداران فوتبال صورت بگیرد اما هیچکدام از این وعده‌ها تا به امروز عملی نشده است و نصب گیت‌ها به نظر می‌رسد تنها نمایشی برای گرفتن مهر تأیید فدراسیون فوتبال از نمایندگان کنفدراسیون آسیا برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا بود.

البته علی اکبر شعبانلو سرپرست ورزشگاه آزادی در این باره معتقد است: اگر گیت‌ها هنوز قابل استفاده و بهره‌برداری نیست، به خاطر این است که هنوز این گیت‌ها به طور کامل الکترونیکی نشده و به خاطر تداخل بازی‌های لیگ برتر و برگزاری مسابقات مجبور شده‌ایم همچنان طبق روال گذشته هواداران پس از خریدن بلیت اینترنتی برای ورود به استادیوم بلیت کاغذی دریافت کنند. البته کار متوقف نشده و همچنان در حال تعبیه فیبر نوری هستیم تا سازوکار الکترونیکی شدن گیت‌ها به طور کامل به اتمام برسد.

وی در پایان گفت: تمام تلاش ما بر این است که ظرف ۲ ماه آینده گیت‌ها را به سیستم الکترونیکی متصل کنیم. البته مقدمات کار اولیه به اتمام رسیده و با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و سازمان لیگ سعی داریم برای فصل آینده بلیت‌ها به صورت الکترونیکی شود و گیت‌ها را راه‌اندازی کنیم. به هر صورت روند کار به دلیل بازی‌های لیگ برتر کند است و همین مساله سبب به تأخیر افتادن راه‌اندازی گیت‌های ورزشگاه آزادی شده است. به هر صورت تلاش بر این است که تا شروع لیگ برتر آینده گیت‌ها الکترونیکی شود تا هواداران تنها از طریق کارتی که برای ورود به استادیوم آزادی تعبیه خواهد شد، اجازه ورود به استادیوم آزادی را برای تماشای فوتبال داشته باشند.

موضوع بلیت فروشی و شماره گذاری صندلی‌های ورزشگاه آزادی کار سخت و پیچیده‌ای نیست اما سالهاست که انجام نمی‌شود و باید دید چه کسانی از هرج و مرج در بلیت فروشی سود می‌برند و چه دست‌هایی در پشت پرده پنهان است که اجازه نمی‌دهند ورزشگاه آزادی در بخش بلیت فروشی و شماره گذاری صندلی‌ها به سر و سامان برسد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس