کد خبر 954695
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
علیرضا کریمی

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با بیان اینکه قهرمانی آزادکاران در آسیا با ارزش بود، گفت: مسئولان ورزش توجه بیشتری به کشتی‌گیران داشته باشند.

به گزارش مشرق، علیرضا کریمی درباره‌ی کسب مدال طلای آسیا، اظهار کرد: بعد از مسابقات جهانی بوداپست در هیچ رویدادی به غیر از یکی دو مبارزه در لیگ کشتی حاضر نشدم و چند ماهی بود که در مسابقات رسمی کشتی نگرفته بودم. خدا را شکر می‌کنم با این وجود توانستم با توجه به آمادگی نسبی که داشتم به مدال طلای آسیا برسم.

بیشتر بخوانید:

رهبر معظم انقلاب قهرمانی تیم کشتی آزاد در مسابقات آسیا را تبریک گفتند

دارنده مدال برنز جهان افزود: تمرینات منظم و فشرده‌ای را زیر نظر کادر فنی تیم ملی برگزار کردیم که خوشبختانه حاصل آن قهرمانی تیم ملی با کسب ۷ مدال طلا بود. من هم فقط برای کسب مدال طلا به این مسابقات رفته بودم اما با این وجود هیچکدام از حریفانم را دست کم نگرفتم. کشتی آسیا پیشرفت داشته و قهرمانی مقتدرانه ایران در این رقابت‌ها با اهمیت بود، کما اینکه در سال‌های قبل در مواردی ایران نتوانست قهرمان شود و بر سکوی دوم یا سوم قرار گرفت.

وی درباره سطح رقبای خود در این مسابقات نیز گفت: حریفان سطح متوسطی داشتند. حریف ژاپنی‌ام هر چند در مسابقات جهانی در گروه آسانی قرار داشت اما به هر حال مدال برنز جهان گرفت و نسبت به سایر رقبایم از سطح بالاتری برخوردار بود. در مجموع سطح کیفی مسابقات بد نبود و قطعاً کسب این قهرمانی کار ارزشمندی بود.

کریمی در پاسخ به این سوال که اشتباهاتش در میدان مبارزه کمتر از قبل شده و به مرزی از تجربه رسیده که می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد، گفت: قطعاً هر چه که به جلوتر آمدم و میدان‌های بیشتری دیدم در میزان تجربه‌ام اثرگذار بود. حضور در اردوهای تیم ملی و رفع ایرادات با کمک کادر فنی هم قطعاً در این مسیر اثرگذار بوده است.

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران درباره پیام رهبر انقلاب، رئیس جمهور و دیگر مقامات کشور در پی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: پیام رهبر نشان می‌دهد ایشان نتایج کشتی را دنبال و به آن علاقه دارند. از دیگر مسئولان که در این مواقع پیام تبریک صادر می‌کنند انتظار داریم در کنار این پیام تبریک‌ها به کشتی‌گیران توجه و از آن‌ها حمایت کنند.

وی افزود: ما نیازمند حمایت مسئولان هستیم تا بتوانیم بدون دغدغه تمرین می‌کنیم و فقط به فکر کشتی باشیم. بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی سال گذشته برگزار شد اما مسئولان ورزش هنوز پاداش ما را نداده‌اند. اگر مسئولان به وعده خود وفا کنند و به ورزشکاران اهمیت بدهند قطعاً ما نیز انگیزه می‌گیریم اما این بی‌توجهی‌ها ما را دلسرد کرده است.

کریمی در پایان درباره نظر خود در خصوص ویژگی‌هایی که رئیس بعدی فدراسیون کشتی باید داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما به عنوان کشتی‌گیر باید به فکر تمرینات خودمان باشیم تا تمرکزمان را از دست ندهیم. فقط امیدوارم هر کسی که رئیس فدراسیون می‌شود بتواند توقعات کشتی‌گیران را برآورده کند و امکانات بیشتری را برای کشتی مهیا کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس