کد خبر 954504
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
استقلال

روی یک پاس بلند برای بهنام برزای کار استقلال تمام شد و با گل گریه داری که این بازیکن زد آبی های قهرمانی اشان دراین فصل از بازی ها سخت و شاید هم ناممکن شد.

به گزارش مشرق، بهنام برزای در شرایطی از کمند دو مدافع میانی استقلال (روزبه چشمی – محمد دانشگر) عبور کرد که به هنگام ارسال پاس بلند از سوی بازیکن هم تیمی به دروازه استقلال دورتر از دو مدافع میانی تیم میهمان بود اما در کورس مدافع مستقیم خود یعنی روزبه چشمی را به راحتی کنار گذاشت و در نهایت ضربه اش در دو مرحله تبدیل به گل کرد. جالب اینکه بهنام برزای در کورس هم روزبه چشمی را جا گذاشت و هم محمد دانشگر را.

جلو بازی کردن این دو مدافع با توجه به اینکه به خوبی می‌دانستند در کورس از مهاجمان سرعتی پدیده عقب می‌مانند در نوع خود جالب بود. اما نکته جالب اینکه روزبه چشمی هر گاه در پست مدافع میانی بازی کرده متزلزل ظاهر شده است. این به کیفیت فنی او برنمی گردد. روزبه بازیکنی است که برای پست هافبک دفاعی ساخته شده است نه مدافع میانی.

بیشتر بخوانید:

واکنش مباشری به شایعه برکناری شفر

 

روزبه چشمی پیش از حضور در استقلال در تیم صبای قم بازی می‌کرد و همه مربیان این تیم از او در پست هافبک دفاعی استفاده می‌کردند. این طبیعی بود به این خاطر که روزبه سرعت بالایی ندارد و از سویی به دلیل اینکه از نظر فیزیکی بازیکن خوبی است می‌تواند جلوی خط دفاعی را به خوبی پوشش دهد. یکی از مربیان وی در گذشته می‌گفت پاهای روزبه بلند است و به راحتی درجلوی خط دفاعی می‌تواند با پا انداختن توپ را از بازیکن حریف بگیرد در حالی که اگر این کار را در محوطه جریمه انجام دهد بازیکن حریف پنالتی می‌گیرد.

کارلوس کی روش اما در تیم ملی به دفعات از روزبه چشمی در پست مدافع میانی استفاده کرد و شاید این تصمیم شائبه اینکه روزبه برای بازی در پست مدافع میانی بازیکن خوبی است برای شفر ایجاد کرده بود، در حالی که تیم ملی دفاعی فوتبال می‌کرد و بیشتر بازیکنان تیم ملی در منطقه یک سوم دفاعی حضور داشتند و اگر روزبه در کورس جا می‌ماند بازیکن دیگری فضای او را به راحتی پوشش می‌داد. از همه مهمتر تیم ملی اصلاً در منطقه یک سوم دفاعی به حریف فضا نمی‌داد که بازیکن حریف کورس بگذارد.

بازی پدیده – استقلال بار دیگر ثابت کرد روزبه چشمی بازیکن خوبی است اما برای پست هافبک دفاعی.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    1 2
    سوختند دوباره این آبی های دوست داشتنی
    • حسن آبی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      0 0
      ذوق کش نشی بی ستاره دوست نداشتنی!
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    0 0
    تا کی حقارت؟؟؟خیلی حال میده اوضاع استقلال و هوادارانش ریخته بهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس