کد خبر 954373
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
استقلال و پدیده

مدرس بین المللی فوتبال ایران، گفت: پدیده تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است آنها به خوبی حملات استقلال را کنترل کردند.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در مورد شکست یک بر صفر استقلال مقابل پدیده گفت: پدیده از ابتدای فصل جاری عملکرد خوبی داشت و تیم بسیار متحد و با برنامه‌ای نشان داد. استقلال هم در هفته‌های اخیر شرایط مناسبی پیدا کرده و تنها ایراد این تیم انتقال توپ از دفاع به حمله است که بسیار با عجله این کار انجام می‌شود و بازیکنان کمی خودشان را می‌توانند به جلوی زمین برسانند. میزان مالکیت استقلال، درک متقابل بازیکنان از یکدیگر و شرایط خط دفاعی نسبت به قبل خیلی بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: در این مسابقه استقلال گل زودهنگامی را دریافت کرد و پدیده نشان داد اگرچه اکنون در جایگاه پنجم جدول قرار دارد اما فوتبال را بسیار خوب می‌فهمند بازیکنان این تیم با توجه به هماهنگی که دارند و سال‌ها در کنار هم بازی کردند به درک متقابلی از یکدیگر رسیده‌اند. پدیده در کار حمله بسیار موفق عمل کرد و در دفاع بسیار منسجم نشان داد. آنها بازی را به خوبی کنترل کردند و توانستند حملات حریف‌شان را خنثی کنند. استقلال با وجود تغییر تاکتیک مناسب نتوانست از این مسئله بهره ببرد.

بیشتر بخوانید:

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تأکید کرد: پدیده بدون عجله و با نظم و انضباط حملات حریف خود را دفع کرد. یکی از مشکلات فوتبال ما ریتم و آهنگ بازی است. هر تیمی که صاحب تیم می‌شود با عجله بازی می‌کند و در انتقال توپ از دفاع به حمله عجله می‌کند. این کار بدون داشتن درک از اینکه چند نفر در حمله وجود دارند انجام می‌شود من سرعت بیش از حدی در بازیکنان می‌بینیم و انرژی مضاعفی که آنها در دقایق پایانی دارند بسیار مشکوک است. هر دو تیم در دقایقی پایانی مثل دقایق ابتدایی دوندگی داشتند و این مسئله در فوتبال ایران زیاد می‌بینیم که جای تعجب دارد. در فوتبال حرفه‌ای دنیا هم این مسئله را کمتر می‌بینم. امیدوارم این اتفاق به خاطر عملکرد بدنسازها باشد این سرعت زیاد البته اشکالاتی دارد چرا که باعث اشتباهات بیشتر در بین بازیکنان می‌شود موضوع دیگر هم که به یک آسیب در فوتبال ایران تبدیل شده برخوردهای بی‌دلیل و اعتراضات فراوان است. کنترل خشم مسئله مهمی در فوتبال است که متاسفانه این مسئله را در فوتبال ایران مشاهده نمی‌کنیم. با کوچک‌ترین اتفاق به داور اعتراض می‌شود. تحت این فشار نمی‌توان عملکرد ایده‌آلی داشت در بازی پرسپولیس و سپاهان هم این مسئله را مشاهده کردیم.

اقبالی در مورد اینکه انتقادات از وینفر شفر زیاد شده و آیا استقلال در فصل آینده باید همکاری خود را با این مربی ادامه دهد تصریح کرد: مربیان بزرگی مثل شفر با سابقه فراوان لازمه فوتبال ما هستند. متاسفانه برخی انتخابات به خاطر ضابطه نیست بلکه برا اساس روابط است. در کادرفنی به دنبال استفاده از مربیان جوان می‌روند که آنها نمی‌توانند کمکی انجام دهند. باید در کادرفنی افرادی حضور یابند که کارایی بیشتری داشته باشند. شفر مربی ۷۰ ساله است. مربیگری کار پرتنشی است و باید افراد با تجربه در کنار سرمربیان حضور یابند که در مواقع حساس بتوانند به سرمربی کمک کنند. نباید در کادرفنی به دنبال افرادی بود که به دنبال دانش افزایی و کسب تعلیم باشند. شفر با توجه به شرایط کاری که دارد نمی‌تواند کار تاکتیکی انجام دهد. او باید برنامه ریزی کند و مربیان با دانش مسئولیت اجرا آنها و انجام کارهای تمرینی را بر عهده بگیرند. حضور مربیانی با تجربه و علم تمرینی بسیار موثر است. حضور مربیانی مثل شفر برای فوتبال ما تاثیر گذار است اما مشروط به اینکه کادرفنی با تجربه و خوبی کنار آنها حضور داشته باشند.

پیشکسوت استقلال در ادامه در مورد اینکه رقابت قهرمانی را چطور ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای رخ ندهد پرسپولیس قهرمان خواهد شد. با توجه به اینکه سه بازی بیشتر باقی نمانده پرسپولیس با کسب ۲ پیروزی دیگر قهرمانی خود را قطعی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس