کد خبر 953730
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
عکس/ نشست خبری مرضیه هاشمی

مجری آمریکایی الاصل پرس‌تی‌وی در نشست با بانوان فعال فرهنگی اصفهان از شرایط زندگی در آمریکا، چگونگی آشنا شدنش با اسلام و اعتقادش در مورد اولویت زنان مسلمان گفت.

به گزارش مشرق، مرضیه هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمانه بانوان فعال فرهنگی اصفهان در تالار آوینی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: روحیه ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی‌ام ناشی از شخصیت فردی و محیطی که در آن زندگی می‌کردم و بخشی هم نشئت گرفته از تربیت خانوادگی است.

مجری آمریکایی الاصل پرس‌تی‌وی افزود: در خانواده‌ای سیاه‌پوست در ایالت لوئیزیانا در جنوب کشور آمریکا به دنیا آمدم، نژادپرستی به بدترین شکل در آنجا رایج بود و مردم تجارب تلخی از شرایط تحصیلات تا پیدا کردن کار داشتند.

وی در خصوص گرایشش به اسلام عنوان کرد: من قبل از اسلام فعالیت‌های سیاسی و گرایش به چپ داشتم اما چون مسیحی بودم در مطالعه و مقایسه، نفهمیدم تعریف خدا در مسیحیت چیست، اما توحید در اسلام برایم جذابیت داشت و قرآن و انجیل را از این جهت مقایسه می‌کردم.

بیشتر بخوانید:

مرضیه هاشمی: از زندگی در ایران پشیمان نیستم

هاشمی تاکید کرد: وقتی در گروه‌های چپ فعالیت داشتم همیشه حس می‌کردم جای خدا خالی است چرا که وجودش را انکار می‌کردند اما وقتی انقلاب اسلامی ایران رخ داد، از نزدیک نگاه می‌کردم و کنجکاو شدم که بیشتر امام خمینی (ره) را بشناسم و روحیه و شجاعت ایشان من را جذب کرد.

وی با بیان اینکه برخی اسلام را محدودکننده آزادی می‌دانند در صورتی که چارچوبی برای رشد انسان است، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی جرقه نزدیک شدن من به اسلام بود، با پیروزی انقلاب اسلامی من به اسلام نزدیک شدم، چرا که به نظرم تعریف اسلام از خدا تعریف کاملی بود.

این مجری تلویزیونی اضافه کرد: در جامعه آمریکا که بزرگ شدم خیلی‌ها خود را مذهبی مسیحی می‌دانند، اما تفکر غالب، ضد دینی است؛ در مسیحیت ذکر شده که آدم باید خوب باشد که در واقع به درستی تعریفی از خوب بودن ارائه نکرده اما در دین اسلام به خوبی آن را تشریح کرد.

هاشمی با اشاره به دلایل انتخاب ایران برای زندگی و کار، ابراز داشت: از ابتدا طرفدار دیدگاه انقلابی بودم و پس از آشنایی با انقلاب ایران علاقمند شده و با همسر ایرانی ازدواج کردم؛ همسرم خیلی به من کمک کرد، او نیز در خانواده‌ای مسلمان و انقلابی رشد یافته بود.

مجری پرس‌تی‌وی مشکل اصلی آمریکا را ایران دانست و گفت: ایران پایگاه جریان مقاومت است و درصدد هستند این پایگاه را از بین ببرند.

وی با اشاره به ماجرای دستگیری‌اش در بدو ورود به آمریکا، تشریح کرد: در حالی که در دنیا «شاهد» را با دعوت‌نامه به دادگاه دعوت می‌کنند، مرا به همین بهانه دستگیر کردند و با زنجیر و دستبند و به شکل یک فرد خطرناک با من برخورد کردند، می‌خواستند من را خراب و غرورم را پایمال کنند؛ این هم بخشی از حقوق بشر آمریکایی است.

هاشمی با بیان اینکه همه چیز ساختگی بود و صرفاً می‌خواستند اذیت کنند، اضافه کرد: من در ایران زندگی و کار می‌کنم و در کنفرانس‌های مختلف شرکت می‌کنم، شاهد چه بوده‌ام که در دادگاهی در آمریکا حاضر شوم؟

وی با اشاره به تغییر در سبک زندگی و جابجایی اولویت‌ها گفت: در زمانه‌ای هستیم که عده‌ای فکر می‌کنند اولویت یک زن فعالیت در اجتماع است، اما معتقدم مسئولیت اصلی ما به عنوان زن، مادر بودن و تربیت فرزند است، باید ارزش خانواده را بدانیم و محیط گرمی ایجاد کنیم.

مجری آمریکایی الاصل پرس تی وی در ادامه خاطرنشان کرد: تربیت در بستر خانواده امر مهمی است، شخصاً تلاش کرده‌ام یک فرهنگ اسلامی در خانه پیاده کنم و حتی زمانی که آمریکا بودم اعیاد و مناسبت‌های مذهبی اسلامی را بزرگ جلوه دهم و دغدغه اصلی دنباله‌روی از همین فرهنگ اسلامی بود.

وی تصریح کرد: مدعیان آزادی بیان ظرفیت نداشتند که یک شبکه انگلیسی زبان (Press TV) را تحمل کنند درحالی که مدعی آزادی بیان هستند و بعد از پیروزی انقلاب هم شبکه‌های فارسی زبان متعدد با همکاری آمریکا علیه ایران تمرکز کرده‌اند و خودشان به صورت رسمی اذعان کرده‌اند که هدفشان نابودی نظام جمهوری اسلامی است.

هاشمی با اشاره به وضعیت زنان ایرانی گفت: انقلاب زمینه را فراهم کرد که ما با خیال راحت تحصیل و در اجتماع فعالیت کنیم و مهم‌ترین اتفاق به نظر من این امنیتی است که می‌توانیم به راحتی حرف بزنیم.

مجری پرس تی وی در پایان خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که هر کاری برای زنان مناسب نیست، به خودمان ظلم نکنیم و اولویت‌بندی داشته باشیم، بعد اگر وقت اضافه داشتیم کار کنیم؛ در اسلام و در جامعه اسلامی خانم‌ها نباید مجبور به سرکار رفتن باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • FR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    6 3
    اما معتقدم مسئولیت اصلی ما به عنوان زن، مادر بودن و تربیت فرزند است والا این موجودات بی حجاب و بعضا بی حیایی که در جامعه می بینیم مادر نشوند به نفع بشریت و جامعه است
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    8 9
    برو پی کارت.
  • سید رضا IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    4 5
    فرهنگ منحط غربی ؛ به هر وسیله ای ؛ در تلاش است ، که زن را از جایگاه فطری ؛ مادر و استوانه خانه بودن ، به ابزار ی در جهت ترویج شهوات ، تبدیل کند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس