کد خبر 953673
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
موشک سرمت

معاون اداره عملیات نیروهای مسلح روسیه ضمن اشاره به اقدام‌های موشکی آمریکا نزدیک مرزهای روسیه، بر توانمندی موشک‌های « آوانگارد» و «سرمت» روسیه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، ژنرال «ویکتور پوزنیخیر» معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه چهارشنبه گفت، هدف آمریکا از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی نزدیک مرزهای این کشور، دستیابی به توان بالقوه برای انجام حمله اتمی غافلگیرکننده علیه روسیه است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این ژنرال ارشد روس چهارشنبه حین سخنرانی در نشست بین‌المللی امنیتی در مسکو گفت: «استقرار سامانه‌های دفاع موشکی نزدیک مرزهای ما یک توان بالقوه هجومی برای آمریکا جهت انجام حمله غافلگیر کننده علیه روسیه فراهم می‌کند.»

وی خاطرنشان کرد که واشنگتن با توسعه این سامانه دفاع موشکی جهانی همچنین تلاش می‌کند علیه کشورهای غیرمطلوب حمله‌های غافلگیرکننده انجام دهد.

ژنرال پوزنیخیر توضیح داد که آمریکا ایده‌ای را توسعه داده که بر مبنای آن موشک‌های قاره‌پیمای روسیه، چین و دیگر کشورها زمانی رهگیری می‌شوند که هنوز در پرتاب‌کننده هستند.

این مقام ارشد روس اظهار داشت که روسیه نیز با ساخت موشک‌های «سرمت» و «آوانگارد» اقدام‌های لازم علیه سپر موشکی جهانی آمریکا را انجام داده است.


 

موشک «سرمت»

این ژنرال روس تاکید کرد که با توجه به استقرار سلاح‌های تدافعی و تهاجمی نزدیک مرزها، مسکو نیز باید اقدام‌های متقابل و مناسب را به کار گیرد.

وی در توضیح افزود که اقدام‌های متقابل از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به مجلس فدرال ارائه شده که در وهله اول شامل مسلح کردن نیروهای تهاجمی راهبردی به سامانه‌های پیشرفته موشکی همراه با افزایش قابلیت غلبه بر سپر موشکی با کمک موشک‌های «سرمت» و «آوانگارد» است.

به نوشته تاس، آوانگارد موشک بین قاره‌ای مجهز به سامانه پرواز فرا صوت در جو زمین و گذر از هرگونه سامانه دفاع ضد موشکی است که سال گذشته با حضور پوتین رونمایی شد.

سرمت نیز موشک سوخت مایع بین قاره‌ای است که ۲۰۰ تن وزن دارد و قابلیت گذر از هرگونه سامانه دفاع موشکی موجود را در جهان داراست.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس