کد خبر 953668
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
اتحادیه اروپا نمایه

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اقدام اخیر عربستان در اعدام همزمان ۳۷ نفر در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اقدام عربستان در اعدام همزمان ۳۷ نفر در بخش‌های مختلف این کشور را محکوم و اعلام کرد که این اقدام بزرگترین عملیات اعدام طی یک روز در عربستان سعودی از سال ۲۰۱۶ بوده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «این اقدام وجود رویکرد منفی در این کشور را نشان می‌دهد و به صورت فاحشی با جنبش لغو مجازات اعدام در تمام جهان در تناقض قرار دارد.»

بیشتر بخوانید:

اعدام ۳۷ نفر توسط آل سعود در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر

وزارت کشور عربستان سعودی روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور ۳۷ نفر را با اتهامات «تروریستی» و «جاسوسی»، گردن زده است. با انتشار نام این افراد مشخص شد که ۳۳ نفر از آن‌ها از اقلیت شیعه شرق عربستان بوده‌اند و عمدتاً به دلیل شرکت در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز سال ۲۰۱۲ یا با ادعای ارتباط با ایران بازداشت شده‌اند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود تاکید کرده است: «عملیات اعدام گروهی تردید جدی درباره احترام حق محاکمه عادلانه که معیاری اساسی برای عدالت است بوجود آورده و اعدام کسانی که در زمان طرح اتهام علیه آنها هنوز به سن قانونی نرسیده بودند نقض خطرناک دیگری به شمار می‌آید.»

اتحادیه اروپا اعلام کرد: «هویت اغلب کسانی که اعدام شدند و تردیدها درباره تهمت‌هایی که به آنها وارد شده، خطر تشدید تنش‌های طائفه‌ای که در حال حاضر در منطقه وجود دارد را افزایش می‌دهد.»

روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز گذشته با اشاره به اینکه این افراد تحت شکنجه شدید قرار داشته‌اند، نوشت که در منصفانه بودن روند دادرسی به پرونده این افراد تردید جدی وجود دارد.

این اعدام دسته‌جمعی از سال ۲۰۱۶ که سعودی‌ها در یک روز شیخ «نمر باقر النمر» و ۴۶ نفر دیگر را گردن زدند، بی‌سابقه است. اعدام‌های روز گذشته از منظر تعداد شیعیان اعدام‌شده در یک روز هم بی‌سابقه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    16 0
    وجدان جامعه بشری با پول‌های گاوهای شیرده خریداری شده.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    4 0
    مرگ برآل سعود کافر نجس العین صهیونیستی
  • داریوش IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    4 0
    نگویید عربستان در اصل باید بگویید داعش گردن تعدادی از مخالفان خود را زده
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    0 1
    خدایا به حرمت خون شهدا با ظهور امام مظلومان ریشه آل سعود را بخشکان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس