جيش-أسود-الشرقية-يستهدف-قوات-الأسد-وعصابات-إيران-في-البادية-السورية.jpg

رژیم آمریکا فقط به ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق بسنده نکرده و برای ناکام گذاشتن طرح تهران - مدیترانه تلاش می‌کند امنیت استان‌های دیرالزور و حمص سوریه را به چالش بکشد.

به گزارش مشرق، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، مذاکرات و اقدامات سه جانبه ایران - عراق - سوریه برای ساخت مسیر ارتباطی که تهران، بغداد و دمشق را به دریای مدیترانه، کشورهای اروپایی و آفریقایی متصل می‌کند، افزایش یافته است.

آماده شدن ایران، عراق و سوریه برای اجرا و به سرانجام رساندن این طرح بسیار مهم و راهبردی که نتایج اقتصادی بسیار مثبتی به همراه دارد با استقبال چینی‌ها نیز روبه رو شده چرا که آنان نقشه راهی ترسیم کردند تا از شرق آسیا به دریای مدیترانه و سپس اروپا و آفریقا متصل شوند.

دولت چین تحت عنوان احیای جاده ابریشم درصدد است در مسیر مشخص به بازارهای اروپا و آفریقا دست یابد و همین مسئله باعث شده آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کند و این آمریکایی‌ها را نگران کرده چرا که نتایج فاجعه بار اقتصادی برای واشنگتن دارد.

هیأت حاکمه آمریکا که به شدت از پروژه مشترک تهران - بغداد - دمشق در هراس است به روش‌های مختلف تلاش می‌کند مانع از اجرای این طرح شود و ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق یکی از راهبردی آنان محسوب می‌شود.

بیابانی بودن مناطق مرزی مشترک سوریه و عراق باعث شده تا آمریکایی‌ها با دردسر کمتری تقویت گروه‌های تروریستی را در این محور در دستور کار قرار دهند و تحرکات آنان در ماه‌های گذشته این مسئله را به خوبی نشان داده است.

رژیم آمریکا طرح نا امن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق را با کمک صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع منطقه از جمله عربستان و امارات آغاز کرده است اما این سبب نشده دولت‌های عراق، سوریه و جبهه مقاومت به آنان واکنش نشان ندهند.

به گزارش مشرق، دولت عراق عزم اش را برای تأمین امنیت مسیر ارتباطی تهران - مدیترانه در محدوده سرزمینی خود جزم کرده چرا که می‌داند راه اندازی این جاده مهم می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات اقتصادی اش را حل کند به ویژه اینکه چینی‌ها هم برای ورود به این طرح آماده هستند و قرار گرفتن در مسیر شرق آسیا، اروپا و آفریقا برایشان عواید مالی بسیاری دارد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات گسترده نیروهای امنیتی، ارتش و به ویژه بسیج مردمی عراق برای خشکاندن هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در مرزهای مشترک با سوریه به شدت و قاطعیت ادامه دارد و متوقف نشده است.

مناطق غربی و مرکزی استان الانبار نقاط اصلی تمرکز نیروهای مسلح عراقی برای نابودی عناصر مخفی داعش به شمار می آیند و عملیات برای تأمین امنیت بخش‌های مهمی از جمله «دره حوران، گذرگاه القائم و…» در جریان است.

 

رژیم آمریکا فقط به ناامن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق بسنده نکرده و برای ناکام گذاشتن طرح تهران - مدیترانه تلاش می‌کند امنیت استان‌های دیرالزور و حمص سوریه را به چالش بکشد و حمایت بیشتر از هسته‌های خاموش تروریستی را هم در این مناطق در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مشرق، با افزایش تحرکات و کوشش‌های رژیم آمریکا، عناصر مخفی تروریست‌ها در بیابان‌های استان‌های دیرالزور و حمص فعال شده‌اند و حملاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، محدوده عملیات هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش ار حدفاصل بیابان‌های استان حمص تا حومه شهر راهبردی «البوکمال» در جنوب استان دیرالزور سوریه امتداد دارد.

بر همین اساس، تروریست‌های مخفی داعش حملاتی را علیه مواضع رزمندگان سوری و جبهه مقاومت در حومه روستای «السیال» و منطقه «الجلاء» انجام دادند اما پس از چند ساعت درگیری سنگین ناکام ماندند و حملات به طور کامل دفع شد.

دولت آمریکا و صهیونیست‌ها راه اندازی مسیر ارتباطی تهران - مدیترانه را ادامه شکست‌های زنجیره ای در غرب آسیا می‌دانند و حمله تروریست‌های داعش در حومه شرقی شهر السخنه (شرق استان حمص) در راستای اختلال در این طرح است.

عناصر مخفی داعش در روزهای گذشته حملاتی را در نزدیکی کوه «البشری» در حومه شرقی شهر السخنه انجام دادند که منجر به شهادت شماری از نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت شد اما در نهایت ناکام ماندند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

تلاش‌های هیأت حاکمه آمریکا برای به بن بست رساندن طرح مشترک ایران - عراق - سوریه باعث شد چند گروه از نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت برای تأمین امنیت مناطق آلوده در حدفاصل استان‌های حمص و دیرالزور وارد عمل شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات وسیع و گسترده‌ای را از محور شرقی استان السویداء و شرق استان حمص به سمت حومه شهر البوکمال آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، واشنگتن برای اینکه در طرح تهران - مدیترانه مشکل ایجاد کند فقط به حمایت از عناصر مخفی داعش در بیابان‌های حمص و دیرالزور اکتفا نکرده و درصدد است از گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه التنف استفاده کند.

منطقه و پایگاه نظامی التنف در جنوب استان حمص در اشغال عناصر تروریستی ارتش آمریکا است و برخی خبرها حاکیست تروریست‌های مستقر در این منطقه با حمایت آمریکایی‌ها خود را برای حمله به نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت آماده می‌کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تجربه‌های گران بهای سال‌های گذشته و آمادگی نیروهای سوری و مقاومت در این محور به حدی است که اجرای این سناریو بسیار ضعیف است و در صورت عملی شدن در کمترین زمان ممکن به شکست ختم می‌شود.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا از باز شدن مسیر تهران - مدیترانه در هراس هستند چرا که می‌داند نتایج اقتصادی و سیاسی فاجعه باری برای واشنگتن خواهد داشت و همین مسئله باعث شد تمام تلاش را به کار گیرد اما در مقابل راهبردهای جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا به گونه‌ای پیش بینی و ترسیم شده که اجازه هیچ گونه‌ای اختلالی را در راستای اهدافش نمی‌دهد و گزینه‌های مناسب برای پاسخ گویی به هر تحرکی را در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    17 27
    باید سکرت انجام میشد ولی مثل همیشه تو بوغ کرنا شد
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      19 6
      این سخن امام باقر است که میفرماید تا زمانیکه کاری که قصد انجامش رو داری به نتیجه نرسیده افشا مکن!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    14 5
    امیدوارم بزودی سگای داخلیشون رو سر دار ببینیم.
  • كابوي گانگستر DE ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    3 27
    به قول كيسينجر بمب هاي اتمي ما پشتوانه دلار ماست و نه طلا ! الان هم لازم باشه كل روسيه و چين رو با نيروي فضايي ايالات متحده امريكا با خاك يكسان خواهيم كرد ، ببينيم اون موشك هاي قاره پيما قراضه كمونيسم ميتونن از سد سامانه هاي ليزري عبور كنن يا نه !
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      1 0
      البته کار به بمب اتم باشه نه روسیه بلکه فقط کره شمالی تو چند ثانیه کار آمریکاو دلار رو برای همیشه یکسره می کنه و آمریکایی وجود نداره تا شما براش یقه چاک کنی...
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    10 17
    دو انگل در این مسیره اسرائیل و ...ها در سوریه
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      12 6
      مشرق چرا سانسور میکنی؟نکنی از اونهایی؟منظورم کردها در سوریه
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    23 2
    به حول و قوه الهی این بزرگراه ساخته خواهد شد و راهی برای نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد
  • FR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    16 13
    خخخخخخخ ای خدا از کار مشرق خنده میگیرد مرا
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      9 4
      زمانت گریت هم می رسه عزیز:)))))
  • هادی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    4 5
    وقتی نیرنگ و نقشه آمریکایی ها برای منطقه و ایران می بینم یاد انیمیشن های بچگی که از قضا آمریکایی هم بودند مثل کارآگاه گجت میفتم که نقش منفی داستان بدون استثنا نقشه هاش شکست میخورد و همیشه قهرمان داستان (کارآگاه گجت)سربلند بیرون می اومد
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    13 13
    پس این همه شهید دادیدم که راه تجارت چینی ها و دلال های ایرانی عراقی و سوری هموار شود؟
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    3 1
    نابودتر میشه!!!!؟؟؟
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    16 7
    هراس؟ مسخره ها
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      9 6
      بله هراس مسیر زمینی از ایران تا لبنان یعنی آمریکا که خودش رو ابر قدرت می دونه طی 7سال جنگ شکست خورده یعنی صهیونیست با این همه هزینه هیچ غلطی نتونستن بکنن یعنی شکست هژمونی آمریکایی -عبری و ظهور هژمونی مقاومت
  • CA ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    20 8
    یک تحلیل هم از نتایج منفی راه اندازی مسیر تهران - مدیترانه برای آمریکا بگذارید.
  • CA ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    23 2
    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. مرگ بر آمریکا
    • علی CA ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      8 2
      ok مرگ بر آمریکا
  • سید حبیب IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    2 0
    الان دیگه نیروهای آمریکایی تروریستند و باید کاری کرد که هم از عراق و هم از سوریه فرار کنند و جای نداشته باشند که بخواهند نقشه بکشند برای منطقه
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    3 1
    بر اساس نظریه دریاهای پنج گانه دکتر بشار اسد، تجارت جهان حول 5 دریای متمرکز شده است: دریای خزر، دریای سیاه، دریای مدیترانه، خلیج فارس و دریای سرخ. تقویت کریدور تهران- بغداد و دمشق در این راستا باید در نظر گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس