کد خبر 95351
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱

رييس شوراي عالي استان‌ها گفت: متروي تهران با نصب آسانسور و هم‌سطح‌سازي براي معلولان مناسب‌سازي مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، رييس شوراي عالي استان‌ها در ادامه با اعلام افتتاح پنج ورزشگاه مناسب‌سازي شده براي معلولان در پنج پهنه استان تهران، عنوان كرد: در حال حاضر تهران داراي تنها يك ورزشگاه ويژه معلولان در شهرري است كه اين ورزشگاه نيز براي تمام معلولان قابل دسترسي نيست. به همين دليل در گام اول تهران به پنج پهنه تقسيم و در هر پهنه ورزشگاهي ساخته مي‌شود و در ادامه تمام مناطق بيست و دوگانه داراي ورزشگاه ويژه معلولان مي‌شوند.

چمران در ادامه با برشمردن مناسب‌سازي به عنوان يكي از اساسي‌ترين مسايلي كه معلولان در سراسر كشور با آن دست به گريبان هستند، گفت: اقداماتي كه تاكنون در كشور انجام شده است كافي نبوده و نمي‌تواند پاسخگوي معلولان در زندگي روزمره باشد.

وي افزود: به اين خاطر جانبازان داراي شرايط خاص و معلولان در سراسر كشور از نظر تردد و ديگر شرايط زندگي دچار مشكلات خاصي هستند.

رييس شوراي عالي استان‌ها در ادامه اظهار كرد: مناسب‌سازي نه تنها براي معلولان بلكه براي ساير اقشار هم انجام نشده است و شرايط خيابان‌ها حتي براي يك پياده روي ساده هم مناسب نيست.

چمران ادامه دارد: تعداد خانه‌هاي مناسب‌سازي شده در تهران به 100خانه هم نمي رسد و اين براي فرد معلولان ايجاد مشكل مي‌كند، ضمن اينكه مناسب‌سازي در ادارات دولتي هم انجام نشده است.

وي افزود: اين‌ها در حاليست كه در تهران پنت‌هاوس‌هايي ساخته مي‌شود كه در آن اتومبيل با آسانسور تا طبقه بيست و پنجم مي‌رود و اين نشان مي‌دهد مي‌توان امكانات ضروري را براي معلولان در ساختمان‌ها پيش‌بيني كرد.

رييس شوراي عالي استان‌ها در ادامه با اشاره به قوانين معماري و شهرداري گفت: در اين قانون ذكر شده اگر ساختماني مسايل مربوط به مناسب‌سازي را رعايت نكرده باشد گواهي پايان كار به آن ساختمان تعلق نگيرد و به شهرداري‌ها تكليف شده تا با دقت بر اين امر نظارت كنند.

چمران همچنين با اعلام تنظيم طرحي در شوراي عالي استان در زمينه مناسب‌سازي عنوان كرد: در صورت تصويب، اين مصوبه در تمام كشور اجرا مي‌شود و البته در حال حاضر كلان‌شهرها مناسب‌سازي را آغاز كرده‌اند و لازم است ساير شهرستان‌ها هم به اين جريان بپيوندند.

 وي در ادامه با اشاره به افزايش نرخ بروز معلوليت در زندگي ماشيني امروز گفت: معلولاني كه به هر دليلي دچار اين عارضه مي‌شوند بايد از مزاياي زندگي خوب برخوردار باشند و لازمه اين امر مناسب سازي محيط است.

رييس شوراي اسلامي شهر تهران در خاتمه با اشاره به مشكل اياب و ذهاب معلولان گفت: اين مشكل مشكل بزرگي است ، از آنجايي كه شركت اتوبوسراني سازنده اتوبوس‌ها نيست مشكل نامناسب بودن در شبكه اتوبوسراني رخ داده است و بايد به گونه‌اي تنظيم شود تا اتوبوس‌هاي مناسب‌سازي شده در ساعاتي خاص به حمل و نقل معلولان اقدام كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس