کد خبر 953380
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
خبر ویژه

طبق اخبار موجود مدیران ارشد دولت و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از چند ماه قبل از فروردین۹۸، از احتمال پدیدآمدن سیل مطلع شده بودند و با این وجود، در تعطیلات نوروزی غافلگیر شدند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

پس از قریب یک‌ماه تعلل در تشکیل کمیته ملی تحقیق سیل، این گروه به شکل کاملاً یک‌طرفه، سیاسی و جناحی و بعضاً فاقد دانش فنی لازم معرفی شدند.

در این گروه از جمله کسانی مانند هادی‌خانیکی، نیلی احمدآبادی، محمد فاضلی، محقق داماد، علینقی مشایخی، فاطمه مقیمی و… دیده می‌شوند. برخی از اعضای معرفی شده هویت کاملاً حزبی و سیاسی و غیرکارشناسی دارند.

بیشتر بخوانید:

مردم درباره روحانی چگونه قضاوت می‌کنند؟

رئیس جمهور چرا باید از بدقولی‌های دولت بی‌خبر باشد؟

خسارت‌های رئیس‌بی‌اطلاع!


یادآور می‌شود چندروز قبل سایت دولتی خبر آن‌لاین در یادداشتی انتقادی با عنوان خروجی کمیته ملی سیل چیست، نوشت: «دستور تشکیل «کمیته ملی سیل» از سوی رئیس جمهوری در نخستین جلسه هیئت دولت در سال جدید اعلام وابلاغ شد. حال نزدیک به ۲۰ روز از ابلاغ دستور رئیس جمهور می‌گذرد. ۲۰ روزی که نه اندکی از خسارت‌های سیل در چند استان کشور به‌خصوص لرستان جبران شد و نه آنقدرها از خطرپذیری خوزستان در برابر سیل کاسته اما سرنوشت کمیته ملی سیل هم معلوم نیست و مشخص نیست که به کجا رسیده است. آن‌گونه که از سوی تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس اعلام شد، آنان براین باور بودند که با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم می‌شد خسارت ناشی از سیل را کاهش داد.


کمیسیون انرژی که مدعی است از بهمن‌ماه یعنی دوماه پیش از وقوع سیل به وزارت نیرو چندبار نامه نوشته و این حادثه را پیش‌بینی کرده بود، از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع نشد و قرار شد کمیته‌ای برای روشن‌شدن حقایق و دلایل وقوع سیل در کمیسیون تشکیل شود و بررسی‌های کارشناسانه صورت گیرد. حال با یک حادثه روبه‌رو هستیم که با گذشت ۲۷ روز از وقوع آن، دومتولی حقیقت‌یابی به خود دیده اما دریغ از گزارش کمیته‌ای که به دستور رئیس جمهور شکل گرفت.


در همین حال رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبر آن‌لاین گفت: دولتمردان ما دائماً توجیه می‌کنند و آمار و ارقامی را ارائه می‌دهند که بارها اعلام شده است و همه آن‌ها را شنیده‌اند اما واقعیت این‌است که برخی حرف‌ها دیگر حال آدم را به‌هم می‌زند. وی درباره چندوچون گزارش‌های ارائه شده در مجلس به خبر آنلاین می‌گوید: سیل‌زده‌ها نیازمند سخنرانی نیستند»


از سوی دیگر اخیراً معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور به‌شدت از جهت اجرایی‌نشدن مطالبات سیل سال ۹۵ استان خوزستان برافروخته شده است. حسینعلی امیری در جمع مردم شعیبیه خوزستان اظهار کرد: یکی از اعضای دولت، موضوع سیل سال ۹۵ را در هیأت دولت مطرح کرد که رئیس جمهور به‌شدت برافروخته شد و اصلاً نمی‌دانست برای جبران خسارات سیل قول داده‌اند، ولی در پیچ و خم‌های اداری افتاده است.


با ترکیبی که کمیته سیاسی (!) سیل پیدا کرده، از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که بر سیاق ۶ سال گذشته، دولت قبل از دولت روحانی، شهردار سابق تهران و از این قبیل به‌عنوان مقصر سیل اخیر هم معرفی شوند!!


یادآور می‌شود طبق اخبار موجود مدیران ارشد دولت و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از چند ماه قبل از فروردین ۹۸، از احتمال پدیدآمدن سیل مطلع شده بودند و با این وجود، در تعطیلات نوروزی غافلگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس