کد خبر 953378
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶
فایننشال تایمز نمایه

یک روزنامه اروپایی تصریح کرد هم‌زمان با تحریم سپاه پاسداران از سوی آمریکا، بر محبوبیت و جایگاه اجتماعی این نهاد در ایران افزوده شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

فایننشال تایمز می‌نویسد: درست در هفته‌ای که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عنوان سازمان تروریستی را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اطلاق کرد، داوطلبانی از نیروهای سپاه جنبه متفاوتی از این نهاد را با حضور در استان خوزستان برای ارائه کمک به قربانیان سیل اخیر نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

بازی جدید آمریکا با عبارت «معافیت از تحریم»

معافیت از تحریم به کسانی که با سپاه ارتباط دارند

فیلترینگ آمریکایی

«اعلام جنگ آمریکا علیه ایران»؛ تحریم سپاه یعنی کشته شدن نیروهای آمریکایی در خاورمیانه +عکس و فیلم


«عباس پارسایی» که یک مرکز پزشکی را در مشهد مدیریت می‌کند، بیش از یک‌هزار کیلومتر را تا روستای دهلاویه پیمود تا به دهها نفر دیگر از نیروهای سپاه که داوطلبانه مشغول ایجاد سیل‌بند و کمک به خانواده‌های نیازمند در مناطق سیل‌زده بودند، ملحق شود. وی به ما گفت؛ برای ۶۰۰ نفر از مردم این مناطق صبحانه و ناهار و شام تهیه می‌کنیم و آنها را با قایق به روستاهای زیرآب انتقال می‌دهیم.


فایننشال‌تایمز می‌افزاید: او مانند میلیون‌ها نفر از دیگر نیروهای داوطلب دستمزدی برای این تلاش‌های خود دریافت نمی‌کند.


پارسایی گفت: آنچه که ترامپ درک نمی‌کند این‌است که پول، بخشی از ایدئولوژی ما را تشکیل نمی‌دهد. انقلاب به دلیل فداکاری حامیانش بقاء یافته است.


فایننشال‌تایمز افزود: این نقش پیشتاز سپاه در تلاش‌های امدادرسانی بعد از سیل مخربی که جان ۷۶ نفر را گرفت و بیش از ۸ میلیارد دلار خسارت به‌بار آورده است، نقش گسترده سپاه را در کانون توجهات قرار داده است.


قراردادن نام سپاه به‌عنوان یک گروه تروریستی، بخشی از تلاش‌های مداوم واشنگتن برای آسیب‌رساندن به تهران از طریق محروم‌کردن این سازمان از منابع مالی مهم آن است.


دولت ترامپ، سپاه و به‌ویژه سپاه قدس تحت امر ژنرال (سردار) قاسم سلیمانی را، ابزار بی‌ثباتی در خاورمیانه از سوریه گرفته تا یمن قلمداد می‌کند.


اما در داخل ایران نقش سپاه در زندگی عمومی مردم متفاوت است. نقش سپاه در مقابله با سیل، توجهات را به‌خود جلب کرد و موجب تقویت نقش اجتماعی این نهاد شد. سپاه در کمک به سیل‌زدگان نقش پیشتازی را ایفا کرد. حتی مقامات دولت روحانی هم می‌گویند نقش‌آفرینی سپاه، ضامن امنیت ملی ماست و کشور باید نیروی دفاعی قدرتمند داشته باشد. در «حمیدیه» خوزستان که آب رودخانه‌های دز و کرخه بالا آمده، داوطلبان سپاه به گروهی از روحانیون جوانی پیوستند که غذا برای انتقال با قایق به مناطق سیل‌زده آماده می‌کردند و مشغول اقدامات امدادرسانی بودند. چندروز قبل از بازدید فایننشال‌تایمز از این منطقه، قاسم سلیمانی خود برای بررسی چنین فعالیت‌هایی به این منطقه آمد تا علاوه بر چنین نظارتی داوطلبانی در انجام جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه جلب کند. نیروهای مردمی عراق (حشدالشعبی) نیز برای کمک‌های امدادی وارد مرز ایران شدند.


«ناجی» مادر ۲۶ ساله که دوفرزند دارد گفت از این مأموریت سپاه قدردانی می‌کند، وی از تخلیه منزل مسکونی خود خودداری کرده است. او گفت: دام و محصولات ما همه رفته است. فقط سپاه به ما کمک کرده است. «رضا عابدینی سهی» فعال مستقر در تهران که به مناطق آسیب‌دیده سفر کرده است، گفت: تردیدی نیست که سپاه برای کاستن از درد و آلام مردم کمک می‌کند. ما شانه‌به‌شانه با آنها همکاری کرده‌ایم. وقتی کل یک روستا در معرض خطر قرار دارد، این چیزی نیست که فعالانی مثل ما بتوانند کار چندانی برای رفع آن انجام دهند «علی سالک» سرپرست کمک‌های مهندسی در حمیدیه نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای داوطلب سپاه تأکید کرد کشورش با تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا مرعوب نمی‌شود. ترامپ در به چالش‌کشیدن ما اشتباه کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اصلاح طلب AU ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    2 6
    فاجعه باره. دامنه ی تبلیغاتمون علیه نیروهای تروریستی را باید گسترش بدیم. سردبیر فایننشیال تایمز را هم باید به دادگاه مربوطه فرا خوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس