کد خبر 953370
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
عکس/ برد ارزشمند پرسپولیس در دیدار مقابل شاگردان دایی

هیات مدیره پرسپولیس به توافق نهایی با اسپانسر خود دست نیافته تا ماجرای مربوط به دریافتی بازیکنان و کادرفنی با چالش بزرگی مواجه شود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که در آخرین جلسه مابین هیات مدیره پرسپولیس و اسپانسر توافق ابتدایی برای دریافت مطالبات و تمدید آن برای برای فصل آینده صورت گرفته بود، اکنون مذاکرات طرفین به بن بست نزدیک شده و در صورتی که در جلسه فردا (چهارشنبه) طرفین روی عدد مدنظر به تفاهم نرسند، این قرارداد به پایان خواهد رسید.


پرسپولیس در روزهای پایانی سال با چالش بزرگ مالی مواجه شده است و مطالبات بازیکنان، کادرفنی و همچنین هزینه‌های جاری باشگاه دردسر بزرگی برای اعضای هیات مدیره شکل داده است. در این بین برخلاف انتظار با انتخاب اعضای جدید هیات مدیره توسط وزارت ورزش نیز این افراد نتوانسته اند در بدو حضور خود منبع درآمد جدیدی برای باشگاه شکل دهند و طی جلسات اخیر نیز بیشتر روی بررسی دریافت مطالبات از اسپانسر کنونی به بحث پرداخته‌اند و در اتفاقی عجیب هیچ برنامه‌ای برای تامین هزینه‌ها نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

«پیمانکاری» چسبیده به مدیرعامل پرسپولیس! 


ایرج عرب که در روزهای ابتدایی سال و بعد از انتخاب هیات مدیره به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد، طی این مدت نزدیک به ۱۰ جلسه برای برطرف کردن موانع و دریافتی با نمایندگان مبنا برگزار کرده است که در آخرین جلسه، تفاهم نامه بین طرفین به امضا رسید و بررسی نهایی به جلسه بعدی موکول شد. مدیرعامل سرخ‌‎ها طی برنامه ریزی امیدوار بود در این بخش و پیش از سفر تیم به امارات مبلغ ۲۰ میلیارد به عنوان بخش پایانی مطالبات از آنها را دریافت کند. اما در اتفاقی عجیب اکنون آنها مدعی شده‌اند در این مقطع تنها ۴ میلیارد پرداختی خواهند داشت و باقی آن را پیش از این حمیدرضا گرشاسبی دریافت کرده و در اختیار تیم قرار داده بود!


موضوعی که هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه را در حالت آچمز قرار داده است؛ خصوصاً اینکه طی توافق با برانکو ایوانکوویچ و البته بازیکنان تیم قرار بود بعد از دیدار با سپاهان بخشی از مطالبات آنها پرداخت شود. اکنون اما با اعلام اسپانسر تیم (مبنا) این مساله نهایی نخواهد شد. در سمت مقابل نیز برخلاف تصور و برنامه ریزی صورت گرفته طی جلسات هیات مدیره، اعضای آن تا به این لحظه برای دستیابی به منابع مالی ناکام مانده‌اند.


آخرین جلسه برای توافق با اسپانسر باشگاه فردا برگزار خواهد شد؛ در صورتی که طی این جلسه طرفین به توافق لازم دست نیابند، موضوع تمدید قرارداد برای فصل آینده که پیش از این مورد بررسی و تایید قرار گرفته بود نیمه کاره باقی خواهد ماند و آنها به دنبال راهی دیگر برای تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات بازیکنان، کادرفنی و البته هزینه‌های جاری باشگاه برای سفرهای باقی مانده تا پایان فصل خواهند بود.


ایرج عرب اما راهکار دیگری برای عبور از این چالش پیش بینی کرده بود که در صورت نهایی شدن می‌تواند سرخ‌ها را از بحران خارج کند. مدیرعامل پرسپولیس همزمان و موازی با توافق برای تمدید قرارداد با اسپانسر، جلساتی دیگر نیز با علاقمندان به همکاری با باشگاه دنبال کرده که توافقات مثبتی نیز در این بین حاصل شده است. در صورتی که در جلسه فردا (چهارشنبه) شرکت مبنا با موضوع و خواسته‌های باشگاه توافق نداشته باشد، موضوع همکاری برای فصل آینده از دستور کار خارج خواهد شد و آنها پای میز مذاکره با حامی جدید خواهند نشست. توافقات اولیه نیز در این زمینه صورت پذیرفته و این حامی جدید اعلام آمادگی کرده در زمان امضای قرارداد مبلغ ۲۰ میلیارد پیش از شروع همکاری در فصل آینده در اختیار پرسپولیس قرار دهد. پولی که می‌تواند چالش کنونی باشگاه در پرداخت مطالبات بازیکنان و کادرفنی را پوشش دهد و آنها را به نتیجه لازم نزدیک کند.


طی این مدت البته پیشنهاداتی دیگر نیز به ایرج عرب برای دریافت وام کلان با سودی که می‌تواند باشگاه را با چالش بزرگ‌تری مواجه کند، شده است که مدیرعامل سرخ‌ها برای جلوگیری از مشکلات آتی برای تیم از قبول آن خودداری کرده است. در شرایط فعلی گزینه باشگاه توافق با اسپانسر کنونی در جلسه فردا خواهد بود و در صورتی که به هر شکل این امر نهایی نشود، آنها با گزینه دیگری که توافق ابتدایی صورت پذیرفته وارد مذاکره و پیش پرداخت خود را برای برطرف کردن مشکلات را دریافت خواهند کرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جواد AE ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 2
    نگران چی هستید وزیر داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس