کد خبر 953264
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
image-20190423160127-4.png

داشتن خلاقیت در طراحی سایت افزایش مشتری را در پی دارد. به همین دلیل است که شرکت طراحی سایت دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شده است.

از سال های اخیر تا به امروز اهمیت داشتن وب سایت برای بسیاری از کسب و کار ها روشن شده است لذا هر روز شاهد این هستیم که بر تعداد وب سایت ها افزوده می شود. از آنجایی که تعداد وب سایت ها در حال افزایش است تنوع طراحی سایت نیز کمتر شده، این نکته را زمانی درک خواهید کرد که به طور تصادفی چند سایت را باز کنید. در مقایسه این وب سایت خواهید فهمید که وجه اشتراک زیادی با یکدیگر دارند.

این نکته نشان می دهد طراحان یک شیوه تکراری را دنبال می کنند. متاسفانه تعداد طراحانی که طراحی سایت خلاقانه دارند هر روز کمتر از قبل می شود. وقتی شخصی حرفه و شغلی را آغاز می کند، تا زمانی که در آن حرفه خبره شود تلاش می کند و مطالب و نکات گوناگونی را فرا می گیرد. اما وقتی در کار خود حرفه ای شد آموزش های لازم را رها می کند. به همین دلیل تا سال ها فقط یک روند کاری را طی می نماید و اصطلاحاً اطلاعات خود را آپدیت نمی کند.

این داستان در مورد طراحان وبسایت نیز صدق می کند. به عنوان مثال طراحی که پنج سال پیش این کار را یاد گرفته است تا به امروز معلومات و دانش خود در این زمینه را افزایش و تغییر نداده است و به همان شیوه پنج سال گذشته طراحی می کند. اگر وب سایت های طراحی شده توسط این شخص را ببینید همگی آنها تشابهاتی با یکدیگر دارند. در صورتی که این شخص باید هر روز شیوه طراحی خود را بر اساس آخرین اخبار و الگو های طراحی تغییر بدهد.

مثال گفته شده تقریباً اغلب طراحان وب سایت در ایران را شامل می شود. طراحان باید با آخرین الگو و متد های طراحی وب سایت آشنا باشند، نه آنکه همان شیوه چند سال پیش خود را طی کنند.

داشتن خلاقیت در طراحی سایت افزایش مشتری را در پی دارد. به همین دلیل است که شرکت طراحی سایت دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شده است.

اما چگونه می توان طراحی سایت خلاقانه داشت. توجه به نکات زیر شما را در این امر یاری می کند:

اولین نکته بررسی کسب و کاری است که می خواهید برای آن، سایت طراحی کنید. تمامی نکات برجسته و ویژگی آنها را در نظر بگیرید.

قبل از شروع به طراحی کردن سایت بهتر است نظر مشتری را جویا شوید. بسیاری از مواقع مشتریان سلایق و نظرات جالبی در مورد سایت خود دارند.

بعد از شنیدن نظر مشتری بهتر است طرح پیشنهادی خود را روی کاغذ برای خودتان پیاده سازی کنید. همچنین می توانید آن را به مشتری نشان دهید.

برای آنکه بر اساس آخرین الگو ها، کار طراحی را انجام دهید، می توانید به وب سایت های خارجی نیز مراجعه نمایید. با دیدن چند وب سایت بزرگ ایده کلی را به دست می آورید.

هیچگاه کپی نکنید! اگر از طراحی وب سایتی خوشتان آمد لزومی ندارد که مانند آن، سایت مشتری را طراحی نمایید. این کار طراحی شما را زیر سوال می برد. حتی اگر مشتری نیز از شما خواست که مشابه یک سایت برای او طراحی کنید، این کار را انجام ندهید. مشتری را قانع کنید که این کار برای کسب و کار او خوشایند نیست.

به رنگ بندی وب سایت توجه کنید. همه چیز در ظاهر وب سایت می تواند مخاطب را جذب کند. اگر ظاهر وب سایت جذاب باشد بدون شک مخاطبان سایت نیز افزایش می یابند. یا یک تم رنگی ساده را انتخاب کنید یا از یک پالت رنگی خاص استفاده نمایید. البته به این موضوع توجه کنید که هر سال الگوی خاصی برای رنگبندی وب سایت ها معرفی می شود. این الگو ها بر اساس نظر مخاطبان انتخاب می شود. پس بهتر است شما نیز بر اساس همان الگو به طراحی بپردازید.

وب سایت که طراحی می کنید باید به طور کلی ساده باشد. سادگی در طراحی نظر هر مخاطبی را به خود جذب می کند. به عنوان مثال اگر برای یک استارت آپ وب سایت طراحی می کنید باید از الگو های ساده استفاده کنید تا کاربر به راحتی بتواند با سایت ارتباط بر قرار کند. برای این مثال می توان به وب سایت http://sellfree.ir/ اشاره نمود. در این سایت که به خرید و فروش رایگان می پردازد، کاربر در اولین بازدید از سایت به راحتی می تواند با تمامی عناصر موجود ارتباط بر قرار کند و کار با سایت برای او دشوار نخواهد بود.

بسیاری از طراحان وب سایت از اصول سئو بی خبر هستند و طراحی وب سایت را بدون توجه اصول سئو انجام می دهند. اما این موضوع در طراحی سایت دارکوب صدق نمی کند. طراحانی که در این شرکت مشغول به کار هستند، در ابتدا باید با روش ها و اصول سئو آشنا شوند. بسیاری از روش ها که برای بهینه سازی وب سایت وجود دارند ناخودآگاه طراحی را خلاق جلوه می دهند.

وقتی وب سایت خود را طراحی کردید بهتر است چند بار از دید یک مخاطب به آن نگاه کنید. خودتان به جای کاربر قرار دهید و از قسمت های مختلف سایت بازدید نمایید. این کار را برای چند روز انجام دهید. خواهید دید که مشکلاتی در ظاهر طراحی سایت وجود دارد و این مشکلات بهتر است توسط شما کشف شوند تا آنکه مشتری آنها را به شما تذکر بدهد.

نکات بالا شاید در ظاهر ساده باشند اما اگر فقط طراحی یک وب سایت را بر اساس آنها انجام دهید تفاوت آن را با باقی سایت هایی که طراحی کرده اید، خواهید فهمید. بر همین اساس است که، شرکت دارکوب جزء معدود شرکت های طراحی سایت تهران می باشد که توانسته با خلاقیت خود مشتریان بسیاری به دست بیاورد.

 

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس