تحریم نفتی ایران

با وجود اعلام رسمی دولت آمریکا در زمینه عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران، کره جنوبی از تداوم رایزنی‌ها با واشنگتن خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال بیانیه دوشنبه کاخ سفید در زمینه عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران، کره جنوبی از جمله مشتریان نفتی تهران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش چین به عدم تمدید معافیت تحریمی ایران توسط آمریکا

پیش‌بینی برایان‌هوک از نتیجه عدم تمدید معافیت از تحریم‌ها

واکنش ریاض به عدم تمدید معافیت تحریمی ایران

واکنش ترکیه به عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» وزارت خارجه کره جنوبی دوشنبه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که دولت کره جنوبی در تمام سطوح برای کسب تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران با آمریکا سرگرم مذاکره بوده و به تلاش برای انعکاس موضع کره جنوبی در این زمینه تا پایان مهلت دوم ماه مه (پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت) و برای کسب معافیت از تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

کاخ سفید عصر دوشنبه در بیانیه‌ای از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه عدم صدور معافیت از تحریم‌های ایران خبر داد.

به نوشته یونهاپ، کره جنوبی که به شدت وابسته به میعانات گازی ایران برای تولید فرآورده‌های پتروشیمی است برای کسب معافیت از تحریم‌های نفتی ایران مدت‌ها با آمریکا سرگرم مذاکره بوده است. در همین رابطه «هانگ نام کی» وزیر امور مالی کره جنوبی اوائل ماه جاری میلادی در واشنگتن گفت‌وگوهایی را با «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا جهت کسب معافیت از تحریم‌های نفتی ایران برگزار کرد.

غیر از کره جنوبی، هفت کشور دیگر چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن و ترکیه، کشورهای معاف از تحریم‌های نفتی ایران بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس